Har lite planer på att göra lite kul med min 745a. Tänker inte göra sådär otroligt mycket med den, hoppas kanske med att få runt 200-250hk... Tänkte lägga ut några frågor här så får ni säga vad ni tycker =)
Fick ett par spridare av en polare som satt i hans 740 turbo. Nu kanske dom ska i min 745 turbo. Tror dom ska komma från en 850 t5a. Dom såg inte så jätte fina ut så jag undrar hur noga är det med att dom är rena och så? Tydligen så kan rätt mycket gå fel om dom går sönder... Hur ska jag isf göra rent?
Om man chippar bilen... Tänkte köpa från dom viking eller om jag köper en chippad box, får se.. och byter bränsletrycksregulatorn, spridarna och ställer upp laddet. sport system och filter. Finns det något mer man kan göra utan att behöva plocka ner motorn? Grenrör kanske? (Är inte allt för bra på att meka)
lite större turbo,chippa , 3" avgas , vx kam eller a-kam är än bra början sen är det väl ny intercooler ska du byta spridare så måste du gå upp i storlek på lmm åsså
jag et en sak man kan göra, köp en 30cm lång slang o montera ett vevhusfilter på den. och sedan monterar du den på turbon men ja vill inte säga vart för de finns inga garantier att de håller. men de ska ge ca +30hk..
Man "lurar" motorn att de e en fulltryckare istället.
jag et en sak man kan göra, köp en 30cm lång slang o montera ett vevhusfilter på den. och sedan monterar du den på turbon men ja vill inte säga vart för de finns inga garantier att de håller. men de ska ge ca +30hk..
Man "lurar" motorn att de e en fulltryckare istället.
Haha, det låter då väldigt intressant! Seriöst, man hittar inte effekt bara sådär...
Men luftmassomätaren styr la inte intaget av luft? den mäter la bara? :S Kan ju ha fel.. Tack för alla svar!!! Keep it going!
men har du för liten lmm så mäter den fel , alltså det blir för mycket soppa för den luften som passerar men gör du den större så kompenseras det genom att den inte öppnar spridarna lika mycket=) hoppas du förstår=)
Okaj! förstår nog, ska snacka med en mekaniker på jobbet i morgon så kanske det klarnar helt.. Kan man slänga på en mätare från en 940 eller liknande då? Kanske tom 960 eller 850?