Hmm ni har rätt min 200sx kanske duger som förstabil.. r34gt-r är jävligt mycket dyrare kan jag lova dig!! Min förstabil var en volvo 142-73:a som jag köpte när jag var 13 men den sålde jag för ett tag sen
Frågan är om en kille med helt färskt körkort utan trafikvana ska sätta sig på fel sida i bilen o sen ut i trafiken och köra. Jag är ledsen att jag är en partypooper
Men det kanske beror på vad man ser som första bil?
Mvh Jonas
min första bil var en nissan micro, dock har jag aldrig kört den utan köpte en sunny N13 HB ist för 2500kr, den ekonomin har jag tillochmed mitt ljudpaket är värt mer än hela bilen
ja tycker att du ska göra som du vill , men en skyline låter lite kraftgt,, börje med en fin o lite nyare M3 istället, de gjorde ja , iofs kvadda ja den men nu efter vintern så blir de en ny ;D så, gör som du vill
Hur många häst ligger det i en m3? Är inte det en bete över 215?
Skyline.. jag skulle skaffat en R33 med GTR paket men och andra sidan är jag R33 frälst.. Om det är som du verkar.. uppväxt med fina bilar så lär det ju inte va några problem att sätta dig och ratta 250 hk direkt! Bara ha lite respekt för att prova gränserna.. jag fick förmånen att åka med en grabb som låg på gränsen hela tiden.. Vilket ja han influerade på min körstil lite grann Men köra med insidan är bra.. Hmmm dissa allt jävla tjafs om bortskämd.. jag menar.. somliga kanske slitit arslet av sig för att få dom pengarna man har.. Sen beror rätt mkt på hur stort bilintresse man har.. t.ex ta lån på pengarna och låter 75% av lönen gå till att betala av + skatt och försäkring det och bo där efter så kan de flesta ha råd med helt okey bilar. Var glad för hans skull nu gossar!!!
142a vid 13,200sx vid 15,Skyline vid 18??? vissa är så bortskämda så det inte finns ord för det,själv har man fan inte pengar till en lägenhetshyra ens förjävlen...
Jag har aldrig ens vart på charter.. våran familj lägger pengar på bilar och annat skoj med motorer. Det handlar inte om att vara bortskämd utan vad man lägger pengarna på precis som slayer9 säger.
Skyline.. jag skulle skaffat en R33 med GTR paket men och andra sidan är jag R33 frälst.. Om det är som du verkar.. uppväxt med fina bilar så lär det ju inte va några problem att sätta dig och ratta 250 hk direkt! Bara ha lite respekt för att prova gränserna.. jag fick förmånen att åka med en grabb som låg på gränsen hela tiden.. Vilket ja han influerade på min körstil lite grann Men köra med insidan är bra.. Hmmm dissa allt jävla tjafs om bortskämd.. jag menar.. somliga kanske slitit arslet av sig för att få dom pengarna man har.. Sen beror rätt mkt på hur stort bilintresse man har.. t.ex ta lån på pengarna och låter 75% av lönen gå till att betala av + skatt och försäkring det och bo där efter så kan de flesta ha råd med helt okey bilar. Var glad för hans skull nu gossar!!!
jo jo, har man klöver till en R-33:a eller vassare så kanske mna köper de. men man är nog ganska kork om man inte har så gott om klöver och köper en väldigt dyr bil gämnfört med så mycket annat. sen finns de ju såatt man kan ta lån osv men enligt mig så gillar jag de inte, men de e min åsikt min pröjjsa ja 2500kr för men då är de ABSOLUT inget pullerkit. o ja sliter som en varg för o få ihop lite kosing till smått godis. visserligen går jag i skolan och har inget fast jobb men ändå när man väl kommer igång med allt vad styling och tuning är så fattar man att pengarna går åt som piss o inget för dom som inte har så gott om pengar... o de e ju upp till honom om han vill köpa en R-33:a de e ju inget vi ska bestämma åt honom och köper han en så blir jag ganska avundsjuk
jo jo, har man klöver till en R-33:a eller vassare så kanske mna köper de. men man är nog ganska kork om man inte har så gott om klöver och köper en väldigt dyr bil gämnfört med så mycket annat. sen finns de ju såatt man kan ta lån osv men enligt mig så gillar jag de inte, men de e min åsikt min pröjjsa ja 2500kr för men då är de ABSOLUT inget pullerkit. o ja sliter som en varg för o få ihop lite kosing till smått godis. visserligen går jag i skolan och har inget fast jobb men ändå när man väl kommer igång med allt vad styling och tuning är så fattar man att pengarna går åt som piss o inget för dom som inte har så gott om pengar... o de e ju upp till honom om han vill köpa en R-33:a de e ju inget vi ska bestämma åt honom och köper han en så blir jag ganska avundsjuk
Okey.. Nej men det är ju klart att man kan tycka.. Tycka å tänka får man hur man vill men man kan ju hålla lite inom sig oxå .. Men t.ex något som jag upplevt.. jag ville inte köpa evon som jag har nu.. ville hellre köpa en 1a lr nåt.. bara för att folk blir avundsjuka och gärna förstör oxå.. det är ju bara där gränsen går tycker jag..
Stromqvist lr vad gossen kallades sig.. Som Nismo sa.. Skaffa fakta.. orginal bottendel ur evo 8 pallar 650 hk utan att röra en inch.. 400 hk klarar motorn om man pressar satan på orginal turbon.. och då pratar vi en liten 4 cylindrig 2 liter som man plockar det ur.. nya stakar kolvar + smidd bottendel är man på andra sidan om 1000 hk sträcket.. för att va tydlig.. Detta KAN man plocka ur de jag vet inte med dig men det låter inte skit i mina öron.. Dessutom håller ju drivlinan för runt 600 hk.. Sen för att inte tala om skyline/supra som man kan plocka massor ur en princip orginal motor. men då är dom ju lite större oxå! Kan säga dig.. har haft en S2a tidigare.. Men jävlar i mig vilket körglädje evon har i jämförelse.. går inte ens att jämföra prestandan orginal evo 8 vs chippad S2.. Tyska bilar är mer autobahnåk.. går fint i höga hastigheter.. bra komfort schysst ljudnivå men med bra pulver i ändå.. T.ex evon är mer.. stötig som satan väghållning är därefter oxå.. grym.. Känns verkligen sportig på ett annat sätt.. Men det är upp till var och en hur dom vill åka
Hade nog inte varit något att rekommendera! För mycket kraft på så lite förstånd... Kan inte förnekas!
Okey.. Visst att det kanske är ung ålder men taskigt att säga att han har lite förstånd.. Jag klarade mig utmärkt med 130 hk till.. Det va ju visseligen morsans bil men fick ju ha den på race osv! Men som sagt.. det där sitter inte i åldern, visst erfarenheterna finns ju kanske inte.. Därför så är det ju viktigt att han kör med rätt goda marginaler!!! Dvs styla för kompisar är det värsta man kan göra!! Men allmänt vett är ju att man inte provar på gränserna när man kan utsätta andra för fara.. Säger inte mer än ett tips till gossen som ska ha den.. Lek inte för mycket med bilen när du inte kan hantera den, bakhjulsdrift är visseligen jätte lätt att sladda.. om man kan.. så ut på småvägar med en 240 när du ska lära dig det.. för en skyline vill du inte sätta i diket
142a vid 13,200sx vid 15,Skyline vid 18??? vissa är så bortskämda så det inte finns ord för det,själv har man fan inte pengar till en lägenhetshyra ens förjävlen...
Var lite glad för att alla inte har det så jävligt som dig då..?
Generellt sett så kanske det är inte så jätte jätte lyckat med skyline som första bil.. du kanske ska kolla på en impreza, m3a eller liknande om du behöver sedan-utrymme och mycket effekt..
"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
Var lite glad för att alla inte har det så jävligt som dig då..?
Generellt sett så kanske det är inte så jätte jätte lyckat med skyline som första bil.. du kanske ska kolla på en impreza, m3a eller liknande om du behöver sedan-utrymme och mycket effekt..
Det är bara den svenska avundsjukan som slagit till igen. *suck*
-
Slå till på en 9-3a som förstabil, jag är toknöjd, 250hk duger att börja med iofs har jag väntat till jag fyllde 20år innan jag skaffade den
Senast redigerat av Martin 9-3 (26 januari 2006)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Iof tror ja denna är en lite "skryt tråd" som att 18åringen skulle gå på "tuffaste bilen" direkt *suck*
Tvivlar på att det är en skryttråd.. Det kanske lätt tolkas så men jag tippar på att han vill ha svar en av seriös användare på garaget om Skyline gts-t är en bra bil.. Så finns det någon stackare som har en sån som kan säga om den är bra lr inte. Men sluta upp med barnsligheten.. Vad gör det mindre okey att åka runt i en Skyline gts-t än en S40 t4 lr liknande? Samma prisklass..
Det är bara den svenska avundsjukan som slagit till igen. *suck*
ja, är det så jävla konstigt då?
Bara för att någons föräldrar valt att lägga alla pengar på bilar så har han helt enkelt inte rätt att ha det då lr ? Asså Hmmm.. Okey.. Om du är så avundsjuk håll det för dig själv.. Det är inte sånt som uppskattas.. Sen ska du veta.. Jag vet inte hur alla andra tycker men enligt mig.. Bilar är jävligt najs att ha.. Men det finns vissa saker som man mycket hellre vill ha.. tänk på det!
Jag är inte rik, jag gör iordning min 200sx, blir jag nöjd behåller jag den annars säljer jag den. Förhoppningsvis kan jag sälja den för en del pengar, plus att jag jobbar i sommar. Skyline är inte så jävla dyr som folk tror, speciellt inte om man importerar själv. Lägg av o klaga så mycket jag menar inte att skryta på nåt sätt. Slayer9 verkar ju vara den enda som fattar
Jag gasar av mig på folkrace banan, jag tycker inte det är fränt att gasa vid rödljusen. Men självklart är det kanske mkt att hantera som 18 åring. Jag är lite sugen på en delta integrale också, 4wd är ju lite livförsäkring på under vintern