Bilen har gått i sverige sedan ny och haft många ägare före mej.. Så den har "lagats" på både det ena och det andra sättet, vilket ledde till en massiv rostlagning som jag hållt på med av och till i 7 år. Har under den... Visa mer
Ser grymt bra ut! Motorn blir ju hur snygg som helst och allt annat också!
Har du tänkt att lacka om karossen på bilen sen också? Fortsätt så här!
Tackar!!! känns gött att höra, blev riktigt nöjd själv med! japp, jag har inget annat val då i princip hela bakändan ska bytas för allt är sönderrostat:( det kan du lita på!
läste igenom hela tråden nu..riktigt grym bil och projekt:) du ska inte blästra karossen när du ändå så ska riva bilen?
Tack så mycke... hmm, ja tanken finns på att blästra golvet iaf... men jag vet inte hur de kommer bli då jag inte kan flytta bilen förns den är ihopsatt igen... står på pallbockar utan bakaxel och jag har ingen egen bläster... får se om de blir när det närmar sej lack:)
Roligt och se fler som håller på med Mustang projekt, å bara så du vet.. Du är inte ensam med en rostig mustang, jag har bytt hela golvet i min -69a än så länge
hoppas det blir bra iaf:) vad får man ge för en hyfsat fin ht?
Ja det hoppas jag med... är ju fler timmar än jag orkar tänka på innan man är där! men det ska gå:) hmm, vet inte riktigt? Sist jag kollade på blocket så låg de allt mellan 80 000- 180 000... sen finns det ju klart både billigare och säkert dyrare med!
Roligt och se fler som håller på med Mustang projekt, å bara så du vet.. Du är inte ensam med en rostig mustang, jag har bytt hela golvet i min -69a än så länge
// Jimmy
ha ha, ja så man får gotta sej lite i andras misär;) å fan... har du "lappat" eller smällde du till med nytt golv?
// Jimmy
ha ha, ja så man får gotta sej lite i andras misär;) å fan... har du "lappat" eller smällde du till med nytt golv?
Tyvärr hade jag inte hittat hela golv då när jag beställde och började byta (jag började i januari 2000 ) Så jag har fortfarande kvar orginal kardantunnel och delar av golvet under baksätet och över bakaxeln.. Annars är allt från halva torpedväggen till bakstammen bytt, och det är svetsat kant i kant där det är skarvat.
Men det var lite för mastigt jobb så därför har det fått ta den tid det tar i stället, det finns någon bild i mitt galleri. Så nu har jag motorutrymmet kvar innan jag kan lacka insida, undersida och motor utrymme för att sen skruva i hop chassit igen.. Å sen har jag "bara" hela utsidan kvar He he så det är mitt livstids projekt
Nu börjar de närma sej:) Har gjort en massa småsaker idag, klätt motorn lite, och bara för jag blev så grymt nöjd med resultatet så bjuder jag på ett ärovarv!
För jävla nice blir det Du får se de som att du har gjort det värsta skitjobbet nu eller... Eller har jag fel? Fortsätt i samma still iallafall
Tackar:) mmm, dessvärre har du fel... Nästan hela bakändan ska bytas ut mot ny plåt, så jag har inte ens börjat på det värsta skitjobbet:) men det kommer att fortsättas i samma anda hela vägen!