3275
Sök

IC till s40 t4

16 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
tjena har ett litet problem med min ic på s40in, höjde up bilen i veckan för att fixa ett trasigt flexrör på avgasystemet, och då ser jag att ic läcker litegran och ägaren innan eller någon har stripat ihop den på ett skumt sätt. Min kompis som va med jobbar på volvo och sa att ic:n inte klarar hästkrafterna.
jahapp......då undrar jag nu om någon har nått förslag vart jag ska kolla efter en ic till en lagom peng.

Tack på förhand.

Volvo performance for life !
183 Inlägg
27 juni 2008
Min IC sprack när jag hade 300hk i min gamla S40 T4. Rekommenderat att du bytar till en större Alu frontmatad IC istället!

Powered by autotech.

Volvo performance for life !
183 Inlägg
27 juni 2008
MOTORFREAK skrev:
tjena har ett litet problem med min ic på s40in, höjde up bilen i veckan för att fixa ett trasigt flexrör på avgasystemet, och då ser jag att ic läcker litegran och ägaren innan eller någon har stripat ihop den på ett skumt sätt. Min kompis som va med jobbar på volvo och sa att ic:n inte klarar hästkrafterna.
jahapp......då undrar jag nu om någon har nått förslag vart jag ska kolla efter en ic till en lagom peng.

Tack på förhand.

Ring autotech. Dom skulle få in shyssta intercoolers till bra pris när jag snackade med dom för några månader sen!

Powered by autotech.

16 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
Stjernfelt skrev:
MOTORFREAK skrev:

Tack på förhand.

Ring autotech. Dom skulle få in shyssta intercoolers till bra pris när jag snackade med dom för några månader sen!

Ja det skulle jag ju kunna göra. tackar. smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 juni 2008
MOTORFREAK skrev:
Stjernfelt skrev:
MOTORFREAK skrev:

Tack på förhand.

tyvärr finns det inte anpassade IC till S40 idag,,,  kanske at ATM tar fram kanske inte,,,,

who knows....   tyvärr

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Rylander
27 juni 2008
torpis skrev:
MOTORFREAK skrev:
Stjernfelt skrev:

tyvärr finns det inte anpassade IC till S40 idag,,,  kanske at ATM tar fram kanske inte,,,,

who knows....   tyvärr

Vore fint om dom gjorde smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 juni 2008
tyvärr vill folk inte betala 15000kr för en vettig ic när kompisen med nissan 200 köper för 3000kr.  Sen att han fortfarande får in varmluft i sin motor och får laddtryck glömmer man och stirrar blint på priset.

När jag tar fram nya pryttlar till S40 så är det för att jag själv behöver, då gör jag det på riktigt så det verkligen funkar bättre, så at jag skulle göra en kina-ic-lösning är uteslutet   hehe

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Rylander
29 juni 2008
Går ju att välja till en intercooler på steg 4 här så hör med dom eller autotech som sagt så får du riktiga prylar!

http://www.sambilverkstad.com/product_i … cts_id=334

Sök