3350
Sök

Köpråd: Förstabil: Turbo och 0-45.000 kr

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juni 2008
#21
johanhhh skrev:
andreasgustavsson skrev:
850 t5 såklart! smile

Tänkt på den, men dom säger att lådorna lätt pajjar och att den väger så mycket. hmm


Men en supra MK3 då? Ingen som vet nått om den?

Den väger rätt saaatans mycket för en japsare. Sen så har 1JZ motorn inte så jävla bra hållbarhet.
Du kan köra med den, men om du ska trimma mer än 400 hästar så får du byta rätt mycket. hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Svartlistad
446 Inlägg
28 juni 2008
#22
Siarnaq skrev:
johanhhh skrev:
andreasgustavsson skrev:
850 t5 såklart! smile

Tänkt på den, men dom säger att lådorna lätt pajjar och att den väger så mycket. hmm


Men en supra MK3 då? Ingen som vet nått om den?

Den väger rätt saaatans mycket för en japsare. Sen så har 1JZ motorn inte så jävla bra hållbarhet.
Du kan köra med den, men om du ska trimma mer än 400 hästar så får du byta rätt mycket. hmm

det är ju i dom flesta motorer om du ska ha en hållbarhet i motorn så måste du ju byta det mesta om du ska över 400hk (Finns undantag)


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juni 2008
#23
jimmy-124 skrev:
det är ju i dom flesta motorer om du ska ha en hållbarhet i motorn så måste du ju byta det mesta om du ska över 400hk (Finns undantag)

Finns rätt många motorer som pallar för över 400 utan att byta så väldigt mycket. Sen finns det ju motorer som pallar för över 800hk utan att byta interna komponenter.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Svartlistad
446 Inlägg
28 juni 2008
#24
Siarnaq skrev:
jimmy-124 skrev:
det är ju i dom flesta motorer om du ska ha en hållbarhet i motorn så måste du ju byta det mesta om du ska över 400hk (Finns undantag)

Finns rätt många motorer som pallar för över 400 utan att byta så väldigt mycket. Sen finns det ju motorer som pallar för över 800hk utan att byta interna komponenter.

skrev att det finns undantag wink supra motorn (2jz stavning) tex den pallar ju lätt 400hk utan att byta mkt grejer
Senast redigerat av jimmy-124 (28 juni 2008)


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juni 2008
#25
jimmy-124 skrev:
skrev att det finns undantag wink supra motorn (2jz stavning) tex den pallar ju lätt 400hk utan att byta mkt grejer

2JZ/2JZGTE och RB26DETT motorn klarar båda över 800hk på samma interna komponenter, så ja dom är hyfsat bra. :p

Men dom kostar svinigt mycket. För en RB26DETT motor så måste du nog punga ut runt 100k.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 021 Inlägg
28 juni 2008
#26
supra mk3, troligtvis mest mos av alla turbobilar upp till 45 tusen.
annars har du ju celica gt-four, du får en riktigt fin för 35.
Ford Probe gt  då? 2,2liter mazda motor me turbo i den.


Körv
3 535 Inlägg
28 juni 2008
#27
Får väl vara som alla andra och säga ens egen bil då..

Audi S4 2.2TQ!!!!!!!!!!!!! Går som fan!

hittade en på blocket också tongue http://www.blocket.se/vi/16852910.htm

(ta inlägget med en nypa salt smile)

Truckdriving Man

157 Inlägg
28 juni 2008
#28
THEBADGUY skrev:
http://www.blocket.se/vi/16698866.htm?ca=22_s

SAAB OG900 Aero T16.

Ruggigt fina! Och går inte så dåligt heller precis...

Han skrev ju att han inte ville ha saab.Läs innan du kommer med dumma kommentarer.


157 Inlägg
28 juni 2008
#29
Kanske en 740 eller 940 turbo .


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 juni 2008
#30
Nån Saab skulle då inte jag rekommendera till förstabil. hmm Heller inte Volvo. Så torra bilar. sad
Leta rätt på en japanare med turbo. Mycket snyggare än de flesta européer och dessutom trevligare motorer. smile
Men jag rekommenderar från min egen sida en tysk bil... smile

MVH
Senast redigerat av Irmscher Vectra (28 juni 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Indrivare/torped
149 Inlägg
28 juni 2008
#31
Jag skulle lätt rekommendera en S4 2.2 Quattro, fast det har nog att göra med att MrVain här på garaget har gjort mig blind för det mesta övriga tongue Trots att dom väger som en mindre inlandsis så är motorerna så jäääkla härliga. Ljudet... *dreglar* Sen har du ju quattro, utomordentligt skitkul på vintern. RWD i all ära, men det blir många gånger för brett tongue Quattro är dessutom mer sport att hålla på ställ tongue Sen om du vill stoppa i mer mos i rovan (trimma motorn, alltså, ifall jag var otydlig) så är den motorn fin att bygga på, om man ser till att serva ofta och noga. Sen är det ju tysk kvalité också, som inte alls är fy skam!

Ang Supra MKIII så är det väldigt olika bud på hur dom är. Skulle jag köpa mig en sån så skulle jag se till att turbo och motor var nyrenoverade alternativt nybytta. I övrigt är dom väl också ganska okej, ganska snygga gammeljapsar smile

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

336 Inlägg
28 juni 2008
#32
bullen_91 skrev:
THEBADGUY skrev:
http://www.blocket.se/vi/16698866.htm?ca=22_s

SAAB OG900 Aero T16.

Ruggigt fina! Och går inte så dåligt heller precis...

Han skrev ju att han inte ville ha saab.Läs innan du kommer med dumma kommentarer.

Då kanske du skulle ta och läsa lite innan du kommenterar, han skrev att han inte ville ha någon SAAB, men det var efter THEBADGUY hade skrivit sitt.

Vill du ha en 200sx så tycker jag att du ska satsa på en.
Senast redigerat av SaaB_Turbo (28 juni 2008)

699 Inlägg
28 juni 2008
#34
johanhhh skrev:
andreasgustavsson skrev:
850 t5 såklart! smile

Tänkt på den, men dom säger att lådorna lätt pajjar och att den väger så mycket. hmm


Men en supra MK3 då? Ingen som vet nått om den?

Lådorna är det inget fel på, det var i de tidiga icke turbo modellerna som d var dåliga.. Typ 92-93.. Skulle absolut sattsat på 850-in smile

Bilgalen elektriker :)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
28 juni 2008
#35
bullen_91 skrev:
THEBADGUY skrev:
http://www.blocket.se/vi/16698866.htm?ca=22_s

SAAB OG900 Aero T16.

Ruggigt fina! Och går inte så dåligt heller precis...

Han skrev ju att han inte ville ha saab.Läs innan du kommer med dumma kommentarer.

Tänk först. Skriv sen. smile

Allt för den där jävla hatten!

157 Inlägg
28 juni 2008
#36
THEBADGUY skrev:
bullen_91 skrev:
THEBADGUY skrev:
http://www.blocket.se/vi/16698866.htm?ca=22_s

SAAB OG900 Aero T16.

Ruggigt fina! Och går inte så dåligt heller precis...

Han skrev ju att han inte ville ha saab.Läs innan du kommer med dumma kommentarer.

Tänk först. Skriv sen. smile

??????????????


2 021 Inlägg
28 juni 2008
#37
Siarnaq skrev:
Den väger rätt saaatans mycket för en japsare. Sen så har 1JZ motorn inte så jävla bra hållbarhet.
Du kan köra med den, men om du ska trimma mer än 400 hästar så får du byta rätt mycket. hmm

hittar du en mk3 me 1jz i sverige så tveka inte o köp, är väll bättre motor än 7mgte (som sitter i alla europa sålde mk3or?? )


2 021 Inlägg
28 juni 2008
#38
bullen_91 skrev:
THEBADGUY skrev:
bullen_91 skrev:

Han skrev ju att han inte ville ha saab.Läs innan du kommer med dumma kommentarer.

Tänk först. Skriv sen. smile

??????????????

läs hela tråden innan du går berserk på nån som rekomenderar saab


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juni 2008
#39
Rille0 skrev:
hittar du en mk3 me 1jz i sverige så tveka inte o köp, är väll bättre motor än 7mgte (som sitter i alla europa sålde mk3or?? )

Sant, men fortfarande inte det ultimata.

Det finns ju 1.5JZ så att säga, då har man monterat dit en 2JZ topp. Då börjar 1JZ motorn få lite hållbarhet. Eftersom toppen är största problemet på dom.

Det sjuka är att tjänstevikten på MK3'an är mer än min Chevrolet El Camino med V8'a från 1968. :s
Senast redigerat av Siarnaq (28 juni 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

396 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
#40
Tack för er hjälp och så. Tror det får bli till att övertala min far att jag vill ha en nissan 200sx
tongue


Sök