THEBADGUY skrev:
terazzi skrev:
S13
www.200sx.nuMen sen eftersom ingen verkar svara på
för/nackdelar så får ja väl ta mig an det ^^
Kolla efter rost vid balkarna vid dörren,under vingen*vanligast*,vid hjulhusen.. kolla helst så den har en ny renoverad motor helst med.. och sen skadar det inte investera i en ny intercooler,oljekylare,nya vev/ramlager så motorn klarar sig..
Fördelar= kunskapen som finns om den samt motorn,massa stylingdelar,
lätt plocka 300 hästar Nackdel= alla har den typ,kan dra en massa om du kör hårt
men så är det ju med alla bilar..
Är det verkligen så lätt? Hur mycket klarar igentligen stakar, kolvar och dylikt?
3' Motoria hela vägen med 3'dp och 3'fp samt 3' kat-ersättare
Portad o planad topp
ACL vev/ramlager
600x700x76 Intercooler kit med tryckrör.
19 raders oljekylare med sandwich plate
Z32lmm med 3' apexi filter
444c skyline spridare
T28BB turbo från S14 alt en GT28RS ist..
Ett chip anpassat efter modsen
Greedy Boost Controller
Vet inte om det e ngt ja glömt men tror det räcker..
För säkerhet skull kan man ju ta en Cosmetic packning på 1,1mm och ARP bultar samt ramöverfalls bultar och ett grenrör
Samt ett ladda från: 0,8-1,1 borde duga
För över 400 häst är det dags byta ut kolvar och stakar,vissa gör det ju direkt innan med för säkerhets skull vilket med är ganska smart..