Baloobaman skrev:
Tycker den ser skit fin ut!!
Lite färg o styling
Men motorn??
1.4 liters är den klen??
Hur många hästar ligger dom på?
Något att satsa på?
Kan man sätta i en vtec motor?
Ja den är säkert fin, min civic kostade nästan det samma och den är jättefin. Men om det ska vara civic ska det vara årsmodell 92-95
Jag skulle köpt en civic då den är snygg (enligt mig), billig i inköp/försäkring/bensin/reservdelar, lätt att styla, går bra då den väger så lite mm
Nackdelen är att den är långt ifrån säker, de knölas som colaburkar om du krockar, jag blev påkörd av en volvo, den tappade nummerplåten men min civic blev helt inmosad i sidan.
1,4 liters har jag ingen aning om hur många hästar den har då det inte finns någon civic med 1,4 liters.
Det finns 1,3 på 75hk, 1,5 på 90hk, 1,5 med Vtec på 90hk, 1,6 med Vtec på 125hk och en 1,6 med Vtec på 160hk (det är VTI) men alla går bra eftersom bilen är så galet lätt, runt 1050kg, VTIn är dyrare och går upp över 30k men den är sjukt snabb pga power to whait. De varvar även extremt högt, vilket också är kul.
Jag tycker den är att satsa på, jag har haft två och eftersom min nuvarande är mosad så ska jag köpa ny bil och det blir antagligen en ESI 125hk modellen. De är billiga att styla och är kul att köra.
Innan min blev mosad var jag påväg att hänga i en Vtec men den sålde jag efter olyckan istället. Så ja det går, det ska inte vara så svårt, själv skulle jag få hjälp av en vän.
Bestämmer du dig för att köpa civic så är det bara att höra av dig om tips
kul med civicare.