28 juni 2008
Trådstartare
Första dagen på semestern!
Igår kväll blev jag påbackad på Statoil, repad kofångare och totalmosad framblinkers. Fick hota med att ringa polis innan de jävla utlänningarna gick med på att betala. De försökte till och med komma undan med "förstår inte svenska" så jag övergick till att prata polska, då slutade de snacka skit sinsimellan och då var det helt plötsligt synd om dem som gick på sociala och inte hade försäkring, bla bla. (Bilen är från 2000 köpt på kredit!)
Talade om att jag skulle ha 300 kr eller ringa polisen. Efter en stund gav kärringfittan mig 200 och VILLE HA KVITTO??? Har inte kommit på någon bra hämnd ännu...
Imorse blir jag väckt av telefonen. Min bil har haft inbrott IGEN på parkeringsdäcket. De har slagit en ruta i bagaget och sabbat en list för att sno en DOMKRAFT?????? Allt annat finns kvar, inkl stereo och skivor. Hittar väl varannan bil på fälgarna imogon istället... Kul början på semestern...
Var hittar jag en ny ruta + övre list till bagageutrymmet i gbg på en lördag? Lär bli kallt att sova i bilen i natt...
Varför åka fort när man kan åka brett?