3909
Sök

Ny mobil som var trasig, nu utan telefon i fyra månader

Hemmasittare
241 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Jag förlängde mitt abonnemang i februari och fick en ny telefon på köpet (det var därför jag förlängde egentligen för jag ville ha ny mobil), så jag gav bort min gamla till morsan. Ganska snabbt märkte jag att telefonen inte funkade korrekt, ingen hörde vad jag sa emellanåt. Det var således ganska svårt att kommunicera med folk, så jag lämnade in telefonen för lagning. Fick tillbaka den, samma fel fortfarande så jag lämnade in den åter igen. När jag får tillbaka den denna gången är det fortfarande samma fel så jag lämnar in telefonen igen, tredje gången! Nu sa dom att jag ska få en ny mobil för det går under reklamation. Under tiden fick jag ingen lånetelefon, dom hade inga, så jag får nu ha en gammal mobil som är väldigt otymplig och seg. Jag har inte fått nya telefonen ännu.

Jag är riktigt irriterad på operatören. Vad ska jag göra? Utan mobil i fyra månader är ju ganska skandal. Och att dom inte ens kontrollerar om mobilen funkar, va fan ska man då lämna in den på lagning för? Det är ju som att lämna in en bil som inte funkar och sen byta startmotor och tro att den ska starta utan att ens testa innan.

Va tvungen och skriva av mig om detta.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
28 juni 2008
Till 99% har dom bara gjort mjukvaruuppdatering alla gångerna men felet har varit på hårdvaran.. Det är standard "lagningen" dom gör, har haft samma problem med 2 mobiler men fått nya direkt

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
28 juni 2008
detta låter som nått som skulle kunna hända hos 3 och med telefonen SE k850i... har ja rätt eller har ja rätt... ja har lämnat min 3 gånger fick en ny o den e likadan... livet e underbart..

Inspiration comes standard

Hemmasittare
241 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
De e Sony Ericsson W200i & de e Telenor. eller ska jag säga Felesnor kanske

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
28 juni 2008
jag säljer en för 500 kr med kartong och laddare säg till om du är intresserad...

Blivande lastbilscaffis

Skaune
29 juni 2008
De felet du beskriver är tyvärr ett ganska vanligt fel på w200an!

Hemmasittare
241 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Axor skrev:
De felet du beskriver är tyvärr ett ganska vanligt fel på w200an!

Ok. De borde dom ju veta och reklamera den direkt hmm

1 722 Inlägg
29 juni 2008
äh nå ska det vara TELIA big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Hemmasittare
241 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
broken_wings87 skrev:
hade fel på min telefon, så jag fick gå och betala på det jävla abonnemanget i fyra månader, men fick använda min gamla telefon under tiden. kul. hatar telenor, inte ett dugg hjälpsamma, helt fuckade. morr... jag vet inte vad du ska göra, jag försökte det mesta, men de sa bara att de var utanför deras händer, och att jag fick vänta på telefonen skulle bli lagad (fösökte häva allt)

Ja lär inte ha telenor nå mer efter detta, och hedan efter kommer jag köpa en telefon istället för att få en gratis i abonnemanget.

5 198 Inlägg
29 juni 2008
Jag skulle inte tro att operatören har så stor betydelse på TELEFONENS funktioner,, går den sönder så går den sönder iaf oavsett om det är Telia Tele2 eller nåt annat skit.. men 2 lagningar å ff samma fel då har du rätt till en ny, och ev, kompensation om du varit utan telefon under lagningstiden.

EDIT: Operatören lagar inga telefoner, det görs på samma verkstad oavsett var/hur den är köpt. Alltså de skickas iväg på rep.. utanför operatörens kontroll.. de lagas i turordning.
Senast redigerat av gamlingen (29 juni 2008)

Hemmasittare
241 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Asså seriöst. Vad ska jag göra i det här läget? Jag har lämnat in mobilen 3 gånger och får tillbaka den med samma fel varje gång. Dom verkar ju inte fatta att det är fel på telefonen. Jag får ingen ny heller för dom skriver att den funkar som den ska. Ska jag slå sönder skiten och skicka in den så kanske dom fattar att det är fel på den? Kan man säga upp ett kontrakt om tjänsten inte fungerar som den ska?

5 198 Inlägg
6 augusti 2008
Hur är täckningen på mobilnätet ?

1 072 Inlägg
6 augusti 2008
Kontakta operatören och be om att adress så du kan skriva en reklamtion och bli kompenserad. Jag har haft ungefär samma problem men med bredband, och att skriva direkt till reklamations avdelningen hjälper betydligt bättre! Samtidigt se till & häva ditt abonnemang pga av alla problem.

2 624 Inlägg
7 augusti 2008
Lånar denna tråden..

Jag har en nokia N95-1 som är inne på reparation för tredje gången med samma fel nu!

Telefonen är köpt på phonehouse och dom vägrar ge mig svar hur lång tid det kommer ta nu! Det står att den är skickad till annan serviceverkstad på serviceordern!

Finns det nåt som jag _kunden_ kan göra? börjar ju tröttna ur rejält! Har fan inte haft luren hemma nu på flera veckor!!! vid små tillfällen har jag haft den hemma men har vart tvungen att gå tillbaks med den!

Jag har skrivit till fairshopping och där förklarade phonehouse bort sig från skulden!

Serviceverkstaden är Anovo nordic! Felena på luren atm är: Gps ur funktion (anovo hade sönder den när dom "Lagade" högtalaren fast den inte funkar heller..) plus högtalaren och mick som skrapar!

Så vad finns det jag kan göra? jag tycker det är sjukt hmm

/Martin

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
7 augusti 2008
kräv en likadan telefon tycker jag. annars ber du om att få låna en lånemobil som är likvärdig ( likadan ) sen behåller du den ifall dom inte hör av sej? man ska inte handla hos phonehouse har hört mkt skit om dom tongue

2 624 Inlägg
7 augusti 2008
Jag sitter med en sony ericsson t290 som är totalt värdelös.. ´

Men jag får väll bara bita i det sura äpplet och vänta på att jag får tillbaka telefonen sen reklammera den sen häva köpet och köpa en N95 nån annan stans!

Phonehouse hatar jag! usch!

aja tack för svar tongue hehe

/Martin

(Är det nån mer som har nån idé så skriv gärna smile )

född blåvit
624 Inlägg
7 augusti 2008
Ett tips är ju att ALDRIG lämna in en ny telefon, eller annan elektronik, för reparation.

Är den kass tidigt reklamera skiten med en gång och få en ny ny.

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
7 augusti 2008
martinn skrev:
Lånar denna tråden..

Jag har en nokia N95-1 som är inne på reparation för tredje gången med samma fel nu!

Telefonen är köpt på phonehouse och dom vägrar ge mig svar hur lång tid det kommer ta nu! Det står att den är skickad till annan serviceverkstad på serviceordern!

Finns det nåt som jag _kunden_ kan göra? börjar ju tröttna ur rejält! Har fan inte haft luren hemma nu på flera veckor!!! vid små tillfällen har jag haft den hemma men har vart tvungen att gå tillbaks med den!

Jag har skrivit till fairshopping och där förklarade phonehouse bort sig från skulden!

Serviceverkstaden är Anovo nordic! Felena på luren atm är: Gps ur funktion (anovo hade sönder den när dom "Lagade" högtalaren fast den inte funkar heller..) plus högtalaren och mick som skrapar!

Så vad finns det jag kan göra? jag tycker det är sjukt hmm

/Martin

Tjena gå in på www.anovo.se och sök serviceorder,dvs ditt inlämningsnummer som du fått av inköpsstället,då kan du se vad som händer med din mobil,efter tredje gången är de skyldiga att reklamera telefonen till Nokia och de tar då ställning vad som skall ske med din mobil om den skall bytas ut.

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

2 624 Inlägg
7 augusti 2008
Men luren är inte ny heller.. den har funkat klockrent i ett halvår innan den gav upp totalt.. =/

Hade den vart konstig när jag köpte den ny så hade jag garanterat krävt en ny. men det va den ju inte..

Det är bara för jävligt att jag får vänta på att dom ska fixa den! Det va ju förfaen dom som hade sönder den. hmm

/Martin

Fastcars okej!

Så här står det på emrox network (phonehouses informationssida)

Statushistorik
Nytt serviceärende 2008-07-25 11:20
Lämnat butik 2008-07-28 08:04
Mottaget 2008-07-29 07:12

Sen på andra:

Status: Vi har skickat produkten för reparation på en annan serviceverkstad.

haha jag blir inte klok på det här.. hmm
Senast redigerat av martinn (7 augusti 2008)

Körv
3 535 Inlägg
7 augusti 2008
Har själv jobbat på Anovo och lagat just SE W200i. Problemet med den telefonen är att om man testar microfonen i testmenyn så funkar den skitbra. Men i ett samtal kanske den är kass. Microfonen är ganska svår att byta så det är lätt hänt att det blir fel. Dessutom måste man inte bara byta mikrofonen utan man måste eventuellt flasha den också då detta kan vara felet.

Nu är det ett år sen jag jobbade där så det är inte mitt fel big_smile Anledningen till att du får vänta är att dom väntar på utbytestelefoner. Det kan ta ett tag.

Aja, PMa om du har fortsatta frågor smile

Truckdriving Man

Sök