3702
Sök

antal sjukdagar innan sjukintyg?

101 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Hej! jag var sjuk hela torsdagen denna vecka. schemalagd tors, fre, sön. mån, tis, ons, tors.

då undrar jag vilken dag som jag måste komma tillbaka till jobbet igen innan jag behöver sjukintyg. det borde vara onsdag eller torsdag men jag är lite osäker. vet ni?

Amatör
193 Inlägg
29 juni 2008
7 dagar brukar det vara om jag inte är helt snurrig... www.google.se

2 230 Inlägg
29 juni 2008
på mitt jobb är det 5 dagar iaf om jag inte har helt fel.. men är du sjuk längre så har man ju nå mer än en vanlig sjukdom..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

101 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
men vadå 7dagar? ska man komma 7e dagen? eller 7 sjukdagar? eller räknar dem arbetsdagar bara? nej nån som vet. det är onsdag eller torsdag som jag måste vara tillbaka det vet jag. nån annan som är säker på sin sak? smile

Teddan
2 495 Inlägg
29 juni 2008
vad är problemet ??? planerar du in hur länge du skall vara sjuk ??? är du sjuk så du vet du kommer vara sjuk längre så ring en läkare direkt.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

5 198 Inlägg
29 juni 2008
kolla med försäkringskassan,, borde väl stå där,,

Åkeri ägare
226 Inlägg
29 juni 2008
Hmm märklig fråga men inom Transport måste mina anställda visa upp läkarintyg från femte arbetsdagen
så som ägare till företaget betalar jag heller inte ut något fören läkarintyget är på plats. Låter nästan som du planerar din sjuk skrivning hmm hoppas inte det så lätt att avslöja hehe

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby

101 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
så svårt som det är att få tag på en läkare för sjukintyg så vill man helst veta. vadå så om dem inte kommer tillbaka på tisdag kräver du läkarintyg?

jag är hemma för ryggen men vill helst inte hålla på och krångla med sjukintyg. kan ju bara ta det lite lugnare på jobbet istället.

väntar fortfarande på ett svar iaf smile

9 108 Inlägg
30 juni 2008
Du ska vara tillbaks senast Torsdag. Såvida du inte gick hem tidigare på Onsdagen? Fem arbetsdagar är det som gäller i alla fall. "tors, fre, mån, tis, ons" <-- Fem smile

326 Inlägg
30 juni 2008
Sjukanmäler du dig Torsdag måste du ha sjukintyg efter dag 7, d.v.s du kan vara hemma till Onsdag nästföljande vecka. Sedan sjukintyg. Arbetsdagar är det inte som gäller utan totala antalet dagar, oavsett om du jobbar eller inte.
Senast redigerat av ILarsaI (30 juni 2008)

Sök