2456
Sök

Eftersnack: "Slaget om Gatebil" @ Gatebil, Mantorp Park 27-29 juni

Administratör
11 915 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Slaget om Gatebil var inte riktigt vad jag hade förväntat mig iallafall, vilket kan bero på missförstånd, bristfällig information, eller något annat... I vilket fall så drog jag mig ur (och Garaget.org) det hela helt under lördagen, och lämnade även evenemanget av andra mer personliga orsaker.

Så, vad tyckte ni om "SOG" (och även Gatebil)? Jag misstänker att det finns en del åsikter.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

16 197 Inlägg
29 juni 2008
vad gick de hela ut på då?? å va hände?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 752 Inlägg
29 juni 2008
Jag själv tyckte att det var riktigt lyckat:) Det man skulle kunna förbättra till nästa år är väll att utöka informationen om exakt vad det är som gäller och vid vilka tider osv. annars så känndes det som att det flöt på bra o dom flest verkade ha det riktigt trevligt! smile
Men ös på med ris o ros nu, så vi vet vad vi kan tänka på till nästa år. Är ju trotts allt första gången vi arrangerar något sånt här....smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Sjölejon
80 Inlägg
29 juni 2008
Har vart en toppen najs helg, är nykter nu för första gången sen i torsdags big_smile
En dusch och lite sömn på det här smile

^.^

Low is a lifestyle
956 Inlägg
29 juni 2008
jag tycker de va dålig info om allt.
Speciellt om slaget om gatebil.

Hade inga tider på när dom olika sakerna skulle ske på kvällen osv.

fick bara höra att de va illa att man inte va med..
men inte lätt att veta när man inte fick veta något om de som sakt.

Men roligt att va de annars.
synd att du tyckte så om detta chrizz

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

1 752 Inlägg
29 juni 2008
Så bättre/mera info om allt! Nått mer vi skulle kunna tänka på till nästa år?smile

Low is a lifestyle
956 Inlägg
29 juni 2008
Kalle_Ponken skrev:
Så bättre/mera info om allt! Nått mer vi skulle kunna tänka på till nästa år?smile

fixa ett program när allt som har med slaget att göra.
tider och va de är som ska göras osv.

de enda jag såg som gjordes va dragkampen och såpabadandet.
och dragkampen va man med på de sista bara..

tider skulle underlätta som man får när man kommer.

och kanske info om de innan så man vet om man ska ha med sig grejer på t.ex såpabadandet tongue

förutom just dom grejerna va de grymt faktiskt

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

1 752 Inlägg
29 juni 2008
Geiros skrev:
Kalle_Ponken skrev:

fixa ett program när allt som har med slaget att göra.
tider och va de är som ska göras osv.

de enda jag såg som gjordes va dragkampen och såpabadandet.
och dragkampen va man med på de sista bara..

tider skulle underlätta som man får när man kommer.

och kanske info om de innan så man vet om man ska ha med sig grejer på t.ex såpabadandet tongue

förutom just dom grejerna va de grymt faktiskt

Bra döh!smile Får fixa fram program till nästa gång då alternativt skrika som en galning när det är nått som ska börja:D
Haha vart ju "en del" schyssta bilder med från helgen....cool

Low is a lifestyle
956 Inlägg
29 juni 2008
ja. bara att skrika.. tongue tror att då kan man uppfatta de att de kan ha något med sog att göra tongue
ja snart får jag sköna pose bilder på dig och min bil ;D

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

1 752 Inlägg
29 juni 2008
Geiros skrev:
ja. bara att skrika.. tongue tror att då kan man uppfatta de att de kan ha något med sog att göra tongue
ja snart får jag sköna pose bilder på dig och min bil ;D

Haha var ju lätt värt tian asså!big_smile Väntar bara på att Paul ska lägga upp bilderna sen med....tongue

Administratör
11 915 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Ni kan ju börja med att inte köra bort bilar som vill stå med oss från ett övrigt helt tomt utställningsområde. Det blev bara löjligt till slut, och det var en av orsakerna till att jag drog mig ur. Det såg rätt tråkigt ut med så få bilar, och det fanns verkligen ingen anledning till att hålla området så tomt. De bilar man kunde rösta på hade röstlappar och stod i klump... de man inte kunde rösta på hade inga lappar. Det är inte rocket science direkt.

Sen kan man ju fråga sig om det är rätt att en arrangör kan vinna priser?

Hur många röster kom in totalt förresten?

Sen undrar jag också varför alla mer eller mindre blev påtvingade dessa dekaler, och vilket nytta de gjorde och på vilket sätt bilarna med dekaler "var med" i slaget om gatebil, och vad var de med på egentligen?

Många frågor där, men det framkom inte riktigt under evenemanget, inte till mig iallafall, men jag kanske var ouppmärksam som sagt. Nån annan än arrangörerna som kan förklara? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Noiseprojekt
29 juni 2008
Jag fattade nog ingenting, vandrade mest runt ensam och yrade...

Tack Chrizz för kromdekalerna!
blev kanon på spoilern!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
29 juni 2008
Jag fattade aldrig var slaget om gatebil gick ut på, tänkte fråga vid garaget.org tältet men såg ingen där första varvet och andra varvet förbi var det borta tongue (var där på lördagen).

- Time Attack -

3 295 Inlägg
29 juni 2008
var där en sväng på lördagen, tyckte att det var lite snurrigt att gå omkring och inte vet avad som händer eller som skulle hända..

neckwomen_88
29 juni 2008
var bara där lördag kväll, och då i egenskap av fyllechaffis...döm om min förvåning när dom vill ha 400 spänn i inträde!

150-200 hade varit rimligare. visst, man fick gå in på söndagen, men det lär ju inte alla som kom först på lördag kväll ha planerat ändå.

(none)
1 725 Inlägg
30 juni 2008
Det var helt okey arangemang..Men vem van slaget då?

--Lev i går som det vore i morgon--

Low is a lifestyle
956 Inlägg
30 juni 2008
chrizz skrev:
Ni kan ju börja med att inte köra bort bilar som vill stå med oss från ett övrigt helt tomt utställningsområde. Det blev bara löjligt till slut, och det var en av orsakerna till att jag drog mig ur. Det såg rätt tråkigt ut med så få bilar, och det fanns verkligen ingen anledning till att hålla området så tomt. De bilar man kunde rösta på hade röstlappar och stod i klump... de man inte kunde rösta på hade inga lappar. Det är inte rocket science direkt.

Sen kan man ju fråga sig om det är rätt att en arrangör kan vinna priser?

Hur många röster kom in totalt förresten?

Sen undrar jag också varför alla mer eller mindre blev påtvingade dessa dekaler, och vilket nytta de gjorde och på vilket sätt bilarna med dekaler "var med" i slaget om gatebil, och vad var de med på egentligen?

Många frågor där, men det framkom inte riktigt under evenemanget, inte till mig iallafall, men jag kanske var ouppmärksam som sagt. Nån annan än arrangörerna som kan förklara? smile

helt rätt av dig att göra som du gjorde där. väldigt synd att de blev som de blev. du ställer upp med ditt namn. och så får inte alla stå där osv.

och den där projekt bilen. som skulle ha så mycke plats? varför?

mycke som borde bli bättre.
så lyssna på alla som har något att säga både ris och ros. som vi va på lördag morgon va perfekt. lite fler bilar som lockade till platsen

jag vet att både kalle och lotta vill att de ska bli rätt.

mycke jobb för dom.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

674 Inlägg
30 juni 2008
Har letat i flera timmar efter bilder på min bil...
Om nån har bild på min bil så dela gärna med er!

tack på förhand!

Den blåa är min:
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot … d=IMG_0616
Senast redigerat av vaughn (30 juni 2008)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
30 juni 2008
Har aldrig fattat vad det här "Slaget Om Gatebil" har handlat om? Vet att det antagligen hade något med en röstning att göra om den snyggaste bilen eller nått?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

OEM <3
6 957 Inlägg
30 juni 2008
chrizz skrev:
Ni kan ju börja med att inte köra bort bilar som vill stå med oss från ett övrigt helt tomt utställningsområde. Det blev bara löjligt till slut, och det var en av orsakerna till att jag drog mig ur. Det såg rätt tråkigt ut med så få bilar

Tyckte va som du säger lite för lite bilar, va ju heltomt runt Garagettältet några enstaka (dock väldigt fina bilar)
Sen vart ja nog lite sen, tänkte kirrat en sån där kromad/röd garagetdekal, men du (Chrizz) höll på att packa ner tältet å såg allmänt sur ut så ja våga fan inte fråga, så ja köpte mig 2 silvriga hos
dekaltrim tongue

Men som sagt, va handlar slaget om? Såg att nån fyllde i ngn lapp, en fick en dekal å en annan fick en
tröja...men va tävla ni om?tongue
Senast redigerat av Bjork (30 juni 2008)

OEM <3

Sök