2167
Sök

Eftersnack: "Slaget om Gatebil" @ Gatebil, Mantorp Park 27-29 juni

593 Inlägg
30 juni 2008
Håller med chrizz, har en liknande fråga.. hur många röster kom det in totalt på people choize?, för ja unnar absolut de bilar som vann osv, det är inte det de handlar om men då många av mina vänner kom till mantorp park o ville rösta då fanns det inga röstsedlar att få tag i, så lite uppretad och förbannad så gick ja på jakt själv för att kontrollera, och det stämde, va F*N helt omöjligt att hitta röstsedlar.. hur ska man då kunna få en rättvis röstning?? fick dock tag i lotta på sön förmiddag sedan och fick några röstsedlar men va hjälper det? i övrigt tycker ja hela helgen vart trevlig och är väldigt nöjd, lite synd bara att SOG infon va lite dålig så ja missade att kvällsaktiviteter.., men men, kul evenemang iaf..

1 072 Inlägg
30 juni 2008
Mantorp var en enda stor katastrof. Ska det ta 1,5-2 timmar för att ban besikta bilen? Och sedan var det bra en jäkla tur att man kom ut på banan..

674 Inlägg
30 juni 2008
för mej tog det 3,5 timme innan jag kom ut på banan...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
30 juni 2008
På fredagen gick det ganska bra att komma ut på banan. Det var förseningar men sånt är livet. På lördagen fick jag dock beskedet att det är OK med 150 betalande bilar och det var 240.
Ska man köra mycket bana så är det nog bättre att åka med sin märkesklubb på arrangemang.
Tycker det var synd att de hade satt upp extra kurvor med däck på raksträckorna, det gjorde att de långsamma bilarna nästan orsakade stopp.

Jag hade iaf kul denna helgen, kan ju bero på att jag bodde i husvagnen bredvid arrangörerna. tongue

142 Inlägg
30 juni 2008
Enn annan undran.. Skulle det inte vara bankörning o konbanekörning mellan killar o tjejer? Hade varit bra om dom satt upp tider när man skulle göra de aktiviteter man anmält sig till..  Tror det finns många som e missnöjda med det..

Sen håller ja med Chrizz.. Han vill göra reklam för Garaget men får inte ha nå bilar runt sig.. O ferarrin eller vad det var varför skulle den ha så mycket plats för?

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

Noiseprojekt
30 juni 2008
TCG skrev:
På fredagen gick det ganska bra att komma ut på banan. Det var förseningar men sånt är livet. På lördagen fick jag dock beskedet att det är OK med 150 betalande bilar och det var 240.
Ska man köra mycket bana så är det nog bättre att åka med sin märkesklubb på arrangemang.
Tycker det var synd att de hade satt upp extra kurvor med däck på raksträckorna, det gjorde att de långsamma bilarna nästan orsakade stopp.

Jag hade iaf kul denna helgen, kan ju bero på att jag bodde i husvagnen bredvid arrangörerna. tongue

haha jag bodde i tält mellan lotta o kalles husvagn, så kanske träffade dig i fredags!

1 072 Inlägg
30 juni 2008
TCG skrev:

Helt ärligt, min lär ha variten av de med MINST effekt! Och att jag va en propp till viss del kan jag ge med mig på då den långa rakan var belägrad av däck så omkörningar blev problem. Men jag blinkade och gav hänsyn till dom med monster bakom. Men de stora rö*hålen är de som ska sladda och fjanta sig under bantiden!!!!
Om jag kunde så skulle jag gjort en driveby* på de driftande jäklarna smile

793 Inlägg
30 juni 2008
Jag tycker SOG var skamligt värre, Att bli Tillsagt, Samt Tvingad, nästan hotad för att inte kunna stå i Chrizz monter pga att en jävla ferrarireplika skulle ha 100kvm i utställningsyta gjorde mig rent av pissed off. Om SOG blir en gång till så kommer iaf jag skita i vad arrangörerna säger, för de förtjänar då ingen respekt.

Tycker Chrizz resonemang är helt rätt och förstår hans handlingar. Vem vill medverka i ett fiasko..

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

kevlar_soul
30 juni 2008
1. Vart fan var röstsedlarna? Inte direkt en rättvis omröstning om inte alla kan rösta?
2. Vem vann "Hotest car" resptektive "Peoples choice"?
3. Vad handlade egentligen Slaget om Gatebil om? För mig betydde det gratis utställning inget annat? tongue

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 juni 2008
All time high var när funktionärerna under söndagen för sig att det var vi fotografer/reportrar som var orsak till all röra på lördagen och hade tänkt att porta oss på söndagen!

Chrizz, var det arrangören av SOG eller arrangören av Gatebil som gjorde fel?

Administratör
11 915 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Jill skrev:
All time high var när funktionärerna under söndagen för sig att det var vi fotografer/reportrar som var orsak till all röra på lördagen och hade tänkt att porta oss på söndagen!

Gatebil har inget med SOG att göra mer än att de lånar ut sitt namn så vitt jag vet iallafall.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 juni 2008
chrizz skrev:
Jill skrev:

Gatebil har inget med SOG att göra mer än att de lånar ut sitt namn så vitt jag vet iallafall.

Då är jag med! smile

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
30 juni 2008
Vet att många är besvikna på att det inte fanns tidsschema för något..jag sprang här o där för att få det så bra som möjligt...kampen pågick under kvällstid vid campingen...något som ska göras om inför nästa år..många bilar som ville stå nära Chrizz försökte vi placera nära...lätt när det står en massa andra bilar där som inte skulle stå där för det var reserverad plats för dem med dekaler på...delade ut dekaler till dem som inte hade och ville ha plats i närheten...röstsedlar delades ut och fanns även i tälten..jag bad dem kopiera upp fler...ska räkna genom hur många som röstade..har en stor hög liggandes...vi förde bara in rösterna på listor via nummer för att få in bilarna som vann...hann inte ens räkna lapparna som kom...blev själv paff att min bil fick röster och att jag fick pris för den..inget jag räknat med för fem öre...håller själv med om att det kunde blivit mycket bättre,vilket det kommer bli till nästa år..varför bilar inte fick stå med Chrizz...det skulle ha kommit in 3 porschar och en motorcykel oxå från ett företag...vilka aldrig dök upp med sitt företag...fler punkter ni tycker vi ska ändra på så går det bra att pma dom så kan vi ändra på det till nästa år...

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

kevlar_soul
30 juni 2008
Vilka vann Hotest car?

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
30 juni 2008
hottest car vann Sara Luxury med sin supra....Peoples choice vann goga_fett med sin BMW...slaget om Gatebil handlade om en kamp mellan tjejer och killar...all info låg på hemsidan...där man kunde läsa om allt....

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

1 752 Inlägg
30 juni 2008
Goli skrev:
Jag tycker SOG var skamligt värre, Att bli Tillsagt, Samt Tvingad, nästan hotad för att inte kunna stå i Chrizz monter pga att en jävla ferrarireplika skulle ha 100kvm i utställningsyta gjorde mig rent av pissed off. Om SOG blir en gång till så kommer iaf jag skita i vad arrangörerna säger, för de förtjänar då ingen respekt.

Tycker Chrizz resonemang är helt rätt och förstår hans handlingar. Vem vill medverka i ett fiasko..

Den ytan som Ferrari-replikan hade var inte enbart för den, skulle som sagt kommit ett företag med 3 bilar samt 1 motorcykel plus tält men dom behagade visst inte o komma....O sen istället för att bara smita iväg o bara lämna oss i sticket, kunde väll ändå Chris som har arrangerat sånna här större träffar innan kanske stannat o hjälpt till istället? Känns ju som att det hade vart ett rimligt alternativ...Men men ös på med mer ris o ros nu så vi vet vad som måste förbättras till nästa år!

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

142 Inlägg
30 juni 2008
Kalle_Ponken skrev:
Goli skrev:

Den ytan som Ferrari-replikan hade var inte enbart för den, skulle som sagt kommit ett företag med 3 bilar samt 1 motorcykel plus tält men dom behagade visst inte o komma....O sen istället för att bara smita iväg o bara lämna oss i sticket, kunde väll ändå Chris som har arrangerat sånna här större träffar innan kanske stannat o hjälpt till istället? Känns ju som att det hade vart ett rimligt alternativ...Men men ös på med mer ris o ros nu så vi vet vad som måste förbättras till nästa år!

Chrizz försökte verkligen.. Men så fort det borjade bli bra kom folk o skrek o hade sig att de inte fick stå där.. Förstår Chrizz.. Hade oxå tröttnat när man gjort ett försök som Chrizz o ställa upp bilar men förgäves blivit flyttade efter ett tag.. Många blev besvikna som jag pratade med som blivit tvungna o flytta sin bil.. Folk kom o frågade varför det inte stod nå bilar i mitten o vad skulle man svara? Tyckte det hela var ett mycket konstigt upplägg..

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

Administratör
11 915 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Goli skrev:

Lämna er i sticket? Jag har hjälpt er mycket redan, jag skapade en omröstning åt er, jag designade flyers, jag tryckte flyers och jag gjorde även reklam för er på Garaget. I övrigt hade jag ingenting med organisationen att göra. Jag var där för att ta del av det jag blivit utlovad för mina insatser, en monterplats mitt bland mängder av häftiga bilar och roliga aktiviteter, men det blev ju inte riktigt så (klart det fanns häftiga bilar, men mest var det bara tom yta).

Dessutom försökte jag få er (läs Lotta, Kalle såg jag inte ens tror jag) att släppa på bilar i det tomma området för att rädda det hela lite då det uppenbarligen hade brustit någonstans, men det gick inte för sig.

För övrigt tog jag även hand om placeringen av de få bilar jag hade runt tältet då ingen av er gjorde något och det stod bilar utspridda lite överallt när ni kom inrullandes på fredag morgon.

Kan man klandras för att man som passagerare flyr en sjunkande båt? Det är väl kaptenen som ska stå kvar...

MVH

edit: Jag vill också påpeka att jag inte menar att klanka ned på er på nått sätt. Anpassa er lite till situationen nästa gång är mitt råd, ibland måste man överge ursprungsplanen när det uppenbarligen inte fungerar och folk är missnöjda. Det är inget fel med det...
Senast redigerat av chrizz (30 juni 2008)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Noiseprojekt
30 juni 2008
Nån som har några bilder på min 850??

1 752 Inlägg
30 juni 2008
chrizz skrev:
Kalle_Ponken skrev:
Goli skrev:

Lämna er i sticket? Jag har hjälpt er mycket redan, jag skapade en omröstning åt er, jag designade flyers, jag tryckte flyers och jag gjorde även reklam för er på Garaget. I övrigt hade jag ingenting med organisationen att göra. Jag var där för att ta del av det jag blivit utlovad för mina insatser, en monterplats mitt bland mängder av häftiga bilar och roliga aktiviteter, men det blev ju inte riktigt så (klart det fanns häftiga bilar, men mest var det bara tom yta).

Dessutom försökte jag få er (läs Lotta, Kalle såg jag inte ens tror jag) att släppa på bilar i det tomma området för att rädda det hela lite då det uppenbarligen hade brustit någonstans, men det gick inte för sig.

För övrigt tog jag även hand om placeringen av de få bilar jag hade runt tältet då ingen av er gjorde något och det stod bilar utspridda lite överallt när ni kom inrullandes på fredag morgon.

Kan man klandras för att man som passagerare flyr en sjunkande båt? Det är väl kaptenen som ska stå kvar...

MVH

Jo då klart vi uppskattar den hjälpen som vi fick innan med alla flyers och omröstningen o allt det, var verkligen jättesnällt utav dig! Men vet inte om det var oflyt att man aldrig fick träffa dig, hade vart trevligt. Kanske man kunnat löst upp en knut eller två med.

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Sök