3528
Sök

Halt -> FWD eller RWD snabbast?

638 Inlägg
28 januari 2006
Som jag sa innan så är det ju däcken och övrig utrustning som typ Antisladd som ger skillnad när det släpper? Du kan ändå inte parera ett ställ när det släpper i 150 om vi säger så oavsett RWD eller FWD på¨vinterlag. Eller man kan om du är med på det och vet vad du gör.

Men som sagt har väl fan ingen skillnad om det är rwd eller fwd. Skaffa bra däck på båda och det släpper när det släpper lixxom.

Kommer väl nånting här snart!

SSS -12
3 217 Inlägg
28 januari 2006
LilleSKUTT skrev:
kör både fwd å rwd som vinterbilar å fwd åker jag  fortare med än rwd  men rwdn åker man bredare med smile  en fwd kan du dra ut ur hala kurvor men en rwd sladdar ut mer . kolla på gamla rally som skrivits tidigare i tråden frinns många filmer att kolla på på nätet så ser du själv. men en som är van rwd åkare men nästan aldrig kör fwd så kör  troligas fortast med rwd

Handlar inte allt man gör i livet om inlärning och vana!

Kan nästan ge mig fan på att denna rallyföraren som du jämför med skulle vara lika duktig med FWD om han börjat sin karriär med den!

Inte för att man bör dra in erfarna yrkesmän i "halk-körning" på landsväg!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
28 januari 2006
Renjägarn skrev:
Som jag sa innan så är det ju däcken och övrig utrustning som typ Antisladd som ger skillnad när det släpper? Du kan ändå inte parera ett ställ när det släpper i 150 om vi säger så oavsett RWD eller FWD på¨vinterlag. Eller man kan om du är med på det och vet vad du gör.

Men som sagt har väl fan ingen skillnad om det är rwd eller fwd. Skaffa bra däck på båda och det släpper när det släpper lixxom.

Jag är helt säker på att jag kan skaffa fram en som kör ifrån dig med med en gammal kadett oavsett hur mycke utrustning för sladdminskning du har i bilen.

Som ovan. inlärning är allt, men fusk är fusk.

tror du att tex en formel 1 bil hade kunnat köra så fort om inte all deras antisladd mm hade funnits i deras bilar?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Volvo Raggare
16 Inlägg
28 januari 2006
personligen skulle jag inte våga åka alls lika fort med framhjulsdrift som med bakhjulsdrift! framhjulsdriften är läkig å ska bara rakt fram å understra. bakhjulsdriften kan man styra med gasen, mycket snabbare enligt mig..,  men jag kör ganska yvigt..

cruising the streets -En motor utan turbo suger

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
28 januari 2006
de känns som du kör fortare med bakhjulsdrift då ja de håller jag med om de tycker jag också.

Jag kan köra lika brett med en framhjulsdriven bil som en bakhjulsdriven.
De gäller bara att lära sig vänsterbromsa.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Maskinmontör
139 Inlägg
28 januari 2006
kör nästan heldre rwd på vinter då kan man motor bromsa i kurorna om man kommer lite för hårt in i kurvan de börjar bara slänga lite....fwd så kommer man lite för hårt o bromsar lr motorbromsar så går de rakt eller gasar lite för mycket de gillar jag inte.... men det är min åsikt

Rwd 4 Fun :D

512 Inlägg
29 januari 2006
Fuckface skrev:
LilleSKUTT skrev:
kör både fwd å rwd som vinterbilar å fwd åker jag  fortare med än rwd  men rwdn åker man bredare med smile  en fwd kan du dra ut ur hala kurvor men en rwd sladdar ut mer . kolla på gamla rally som skrivits tidigare i tråden frinns många filmer att kolla på på nätet så ser du själv. men en som är van rwd åkare men nästan aldrig kör fwd så kör  troligas fortast med rwd

Handlar inte allt man gör i livet om inlärning och vana!

Kan nästan ge mig fan på att denna rallyföraren som du jämför med skulle vara lika duktig med FWD om han börjat sin karriär med den!

Inte för att man bör dra in erfarna yrkesmän i "halk-körning" på landsväg!

dte jag menade var att fwd åker man fortare med om man är van båda men om man är van rwd så åker man fortast med det skrev lite klupigt ser jag nu (sorry) men läs noga igen så ser du vad jag menar

Sök