Tack alla för kommentarerna, men nu utökar vi projektet lite.
Har ju varit ganska dött från min sida i denna tråd
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Men det jag tänker uppdatera är inte datorprojektet, utan jag lägger upp bilderna på mitt ombyggnadsprojekt inför säsong 2009. Har ju hållit på med det ett tag, började faktiskt hösten 2007 men av någon anledning så gick det på lågfart. Tid och ork fanns inte för att hålla på med bygget, men nu har inspirationen kommit tillbaka och hoppas att jag blir färdig till denna säsong. Det stora problemet, som alla har, är ju att pengarna ska räcka till annat än bara mina intressen
Så är det någon firma som vill sponsra med lack, så är jag öppen för alla förslag
![smile](img/smilies/smile.png)
Jag börjar med att lägga upp bilderna på nya fronten, som snart är klar. Men var lugna jag det är fler delar som byggs om, som kommer att läggas upp, men jag börjar med fronten. Så håll till godo, här kommer bilderna.
Då var formen på fronten avritad + höjden på påbyggnaden bestämd.
Här börjar det ta form ![smile](img/smilies/smile.png)
Inplastad o klar
Provade med den tänkta fronten
Då var nästa form klar för plastning
Vinklarna måste ju följa varandra
Pga av ScottaN här på garaget, så blev det vissa ändringar i valet av front
Någon som börjar ana var jag fått inspiration ifrån?
Sista provning innan ihopsättning, mätte ganska många gånger innan jag kapade.
Då sitter det fast och jag kan garantera att det inte släpper ![wink](img/smilies/wink.png)
Från andra sidan
Började jobbet med att fylla ut och spackla för att få den form jag ville ha.
Gick inte att plasta runt här så fick blanda till glasfiberspackel för att kunna forma till ett bra avslut
Såhär blev det.
Nu börjar det likna nått
Ett lager sprayspackel för att se hur det blev, det mesta är bortslipat.som ni märker vart det en stor uppdatering och mer kommer senare, men tänkte lägga upp vad jag gjorde igår. hur jag fyllde igen hålen för spolarmunstycket på fronten.
Början till att fylla igen spolarmunstyckehålet. Popnitade fast en plast skiva på baksidan. Slipa ner till den svartaplasten. Tvättade med aceton, värmde lokalt med varmluftpistol. Strök ett lager med polyster, därefter ett lager med polysterspackel (polyester blandat med aerosil)
Därefter ett lager med presto polyesterspackel
Slipade ner det
Ett nytt lager spackel, denna gång presto finspackel
Slipade ner det, nästan färdagt. Ett lager slipgrund på hela fronten och slipa ner. Avlsuta med slippapper 500, så är den färdig för lack ![smile](img/smilies/smile.png)
Det var hur jag gjorde, finns säkert fler sätt
![wink](img/smilies/wink.png)
och för er som inte tröttnat på alla bilder ännu. Här kommer en bild på plastspacklet jag använder, där man blandar polyester och aerosil.
Polyester och aerosil blandat till ett plastspackelDåså alla glada, var det slut för denna gång. Men var inte oroliga mer bilder kommer snart, ni måste ju få lite tid att hinna gå igenom de jag laddat upp nu
![smile](img/smilies/smile.png)
// Victor