2431
Sök

stoppad utan körkortet

Bike
30 juni 2008
Trådstartare
#1
hade en allmän fråga

vet ni här inne vad som händer om man blir stoppad på vägen i rutin kontroll o inte har med sig sitt körkort ?

grejen att ja fråga är för på mitt nuvarnade jobb hoppar man mellan många fordon under dagen
o låter därför körtkoret ligga i egna bilen,

men tänkte vad händer om blir stannad ute på vägen,

Teddan
2 495 Inlägg
30 juni 2008
#2
orkar du inte bära med dig körkortet ???

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Muttley
30 juni 2008
Trådstartare
#3
ja de var väl 500 i böter förra året ? men de kan ha höjt det, har du ingen plånbok ? ett körkort väger inte så mycket smile

Avstängd
962 Inlägg
30 juni 2008
#4
Köp en plånbok

Skogenracing.com
309 Inlägg
30 juni 2008
#5
Ja, de är vell inte så jobigt o bara stoppa det i fickan/plånboken? Ang din fråga så är det vell böter som gäller, exakt summa kan jag inte svara på.

------> www.skogenracing.com <------

39 Inlägg
30 juni 2008
#6
Ja har blivit stoppad några gånger utan och ha med körkortet, inte fått böter en enda gång för det.
Brukar få rabla upp mitt personnummer och ibland föräldrarnas


9 108 Inlägg
30 juni 2008
#7
Det är 500kr i böter som gäller om man har otur, har blivit stannad själv men klarat mig utan böter. Fick räkna upp vad mina syskon och föräldrar hette så kollade dom upp det.


Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 juli 2008
#8
Att räkna upp syskon och föräldrar och liknande brukar väl vara det vanligaste. Böter om det är en riktigt grinig polis tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

terazzi
1 juli 2008
Trådstartare
#9
Va med om det en gång tongue
Visade upp sånt körprov som man hade på uppkörningen så då kunde han inte säga något smile
så det va bara köra iväg sen..

Lagerhjon
178 Inlägg
1 juli 2008
#10
X:et fick rabbla personnummer namn mm på sinna närmaste släktingar. Vart riktigt knasigt då hon inte tänkte på att hon är fosterbarn wink Hennes riktiga lillebror blev adopterad av familöjen men inte hon.
Polisen vart jättenöjd då han fick visa sin asspirant (eller vad det nu heter) hur man fick gå tillväga datavis .

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
1 juli 2008
#11
500:- i böter, bäst att ha med sig det, har själv missat det hemma, men haft tur.. smile

http://www.polisen.se/inter/nodeid=1377 … sion=1.jsp
Senast redigerat av Vocen_242 (2 juli 2008)

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 juli 2008
#12
Om du har vanlig legitimation så kan du ha med dig det också å visa upp (som fortfarande är giltig), vet jag en kamrat som gjorde när han glömde sitt körkort en gång. Han slapp då böterna som annars är där på några hundra om de inte höjt nu.


294 Inlägg
1 juli 2008
#13
Går alltid att snacka bort om man kan prata lite. och har en hyffsat trevlig polis att göra med..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

3 059 Inlägg
1 juli 2008
#14
Ja och hur svårt e de att ha det i fickan eller plånboken.. Det är ju så jättestort o väger antal ton.


DFFL
9 020 Inlägg
1 juli 2008
#15
Jag har kört runt i lite över ett år med bara mitt pass som legitimation.
De gånger jag suttit i bilen och fått visa körkort så har passet inte varit några problem.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

409 Inlägg
1 juli 2008
#16
bara låtsas leta och sen "bara" hitta legget. brukar funka smile

3 650 Inlägg
1 juli 2008
#17
så länge du kan identifiera dig så e de lugnt


DFFL
9 020 Inlägg
1 juli 2008
#18
Varför säger alla "Svårt att ha körkortet i plånboken?" ?
Jag har aldrig plånboken med mig om jag inte behöver den.
T.ex. om jag ska ut och bli full så har jag bara med mig passet(Eller körkort när jag orkar fixa nytt) och kort.
När jag kör bil så ligger plånboken i bilen, byter jag bil så stannar plånboken kvar där.

Tänker inte gå omkring och se ut som fan vet vad med en tjock jävla plånbok i bakfickan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 877 Inlägg
1 juli 2008
#19
FireTraXX skrev:
Varför säger alla "Svårt att ha körkortet i plånboken?" ?
Jag har aldrig plånboken med mig om jag inte behöver den.
T.ex. om jag ska ut och bli full så har jag bara med mig passet(Eller körkort när jag orkar fixa nytt) och kort.
När jag kör bil så ligger plånboken i bilen, byter jag bil så stannar plånboken kvar där.

Tänker inte gå omkring och se ut som fan vet vad med en tjock jävla plånbok i bakfickan.
Själv har jag bara passet med mig när jag är ute och reser....är ju betydligt bökigare att ha med sig passet än körkortet, tänker då på storleken på passet vs körkortet.
Senast redigerat av Hamilton (1 juli 2008)

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
2 juli 2008
#20
Går snabbare att ta passet än att fixa foto till nytt körkort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök