Min första hoj var en R6a. Grymt trevlig men jag började ganska snabbt snegla på större. Kolla in R1 ZX10R eller GSX1000R. Ingen av dessa är speciellt bekväma men det gör inget
Förlåt om jag har fel. Men jag ser ingenstans i tråden att det bara ska vara sporthojar?
Saabo skrev:
Hej.. jag håller på å tar MC kort nu (snart klar)... Men har 0 erfarenhet av MC. Så nu funderar jag på vad jag ska ha fö mc när jag är klar med kortet.
Priset bör ju inte gå över 50 000 Sen så får den ju inte se hur fyrkantig ut som hälst.. å inga 125:or
Jag har kollat runt lite på R1:or å dom ser ut att vara i min smak.
Vet inte vad man bör kolla efter på cyklarna eller vad som bör bytas med tiden...
Så snälla ni ge mig lite köpråd och tipps om nån grym mc.
Mvh Kim
Saabo skrev:
Hehe tack för tippsen Jag kom ju på att jag ska ju åka 30 mil nån gång i månaden mellan sverige å norge. Men jag vill ju samtidigt köra en super sportig hojj... Vill ju inte ha en tok hög försäkring heller.. hörde att de kan gå på upp mot 10 i året för sport hojjar..
jag köpte en ninja 750 som va precis över 10 år gammal för att de inte skulle bli allt för hög försäkring. Går tillräckligt bra för en annan. enda nackdelen med den e att ja måste stanna o sträcka på bena ca vad 5e mil
Detta med att sträcka på benen är ju lite individuellt, kanske beroende på hur lång man är? Körde drygt 30mil med ett kort stopp för några veckor sedan med min Ninja. Visst är det skönt att sträcka på benen men stoppa var 5e mil är att ta i, trots att jag är 195cm...
du har inte funderat på nån äldre klassiker då? Som en t.ex kawasaki z900 från 70- tidigt 80 tal, dom går nog ganska bra och så kan man entusiastförsäkra dom så blir det inte så dyrt
jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika. Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika. Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)
Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika. Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)
Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.
Och premien är ju "låg" på den också, speciellt om man är ung med nytagen hojlapp. och man kan nog lugnt tillstå att dom inte tillhör dom motorsvagare "järnhästarna" heller..
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika. Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)
Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.
Och premien är ju "låg" på den också, speciellt om man är ung med nytagen hojlapp. och man kan nog lugnt tillstå att dom inte tillhör dom motorsvagare "järnhästarna" heller..
ville bara lägga till att många körskolor använder buell:) åker själv xb12s... går inte att jämnföra med en sporthoj... men det är ju en smak sak...mvh jimmy
Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.
Och premien är ju "låg" på den också, speciellt om man är ung med nytagen hojlapp. och man kan nog lugnt tillstå att dom inte tillhör dom motorsvagare "järnhästarna" heller..
ville bara lägga till att många körskolor använder buell:) åker själv xb12s... går inte att jämnföra med en sporthoj... men det är ju en smak sak...mvh jimmy
Den är väl ändå att anse som sporthoj. Det är inget större fel på dom, men dom är inte billiga i försäkring och att äga. Att körskolor använder sig av dom kan nog bero till en viss del "locka folk" faktor, att ha en sådan övningshoj, för den är ju "kultig" så det förslår..