2472
Sök

Alla mc körare där ute. Vilken MC ska jag ha?

Mr.RoadRage
428 Inlägg
1 juli 2008
#21
Jag har haft en GSX-R 750 98a, helt ok hoj!
En Honda Fireblade 900RR 98a, den var löjligt dyr i försäkring, men fan vad go den var!!!!!!!

Och nu kör jag en Er6-n 07a Och detta känns lagom, inte för mycket, inte för lite och riktigt "billig" att försäkra!!!!

Jag hade kört på en bättre beg. Kawazaki Er6-n! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
1 juli 2008
#22
racerwagon skrev:
Husaberg 650 är nice. http://www.johnmotors.com/Portals/41/Hu … %20650.jpg

Trådskaparen frågade efter en sporthoj...

37 Inlägg
1 juli 2008
#23
Min första hoj var en R6a. Grymt trevlig men jag började ganska snabbt snegla på större. Kolla in R1 ZX10R eller GSX1000R. Ingen av dessa är speciellt bekväma men det gör inget wink


429 Inlägg
1 juli 2008
#24
TCG skrev:
racerwagon skrev:
Husaberg 650 är nice. http://www.johnmotors.com/Portals/41/Hu … %20650.jpg

Trådskaparen frågade efter en sporthoj...

Förlåt om jag har fel. Men jag ser ingenstans i tråden att det bara ska vara sporthojar?


Höbonde
228 Inlägg
1 juli 2008
#25
Kör på Harley Davidson, dom är bekväma att åka långt på, en sporthoj ligger man ju ner och kör!big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
1 juli 2008
#26
racerwagon skrev:
TCG skrev:
racerwagon skrev:
Husaberg 650 är nice. http://www.johnmotors.com/Portals/41/Hu … %20650.jpg

Trådskaparen frågade efter en sporthoj...

Förlåt om jag har fel. Men jag ser ingenstans i tråden att det bara ska vara sporthojar?

Saabo skrev:
Hej.. jag håller på å tar MC kort nu (snart klar)... Men har 0 erfarenhet av MC. Så nu funderar jag på vad jag ska ha fö mc när jag är klar med kortet.

Priset bör ju inte gå över 50 000
Sen så får den ju inte se hur fyrkantig ut som hälst.. å inga 125:or

Jag har kollat runt lite på R1:or å dom ser ut att vara i min smak.

Vet inte vad man bör kolla efter på cyklarna eller vad som bör bytas med tiden...

Så snälla ni ge mig lite köpråd och tipps om nån grym mc.

Mvh Kim

Saabo skrev:
Hehe tack för tippsen  Jag kom ju på att jag ska ju åka 30 mil nån gång i månaden mellan sverige å norge. Men jag vill ju samtidigt köra en super sportig hojj... Vill ju inte ha en tok hög försäkring heller.. hörde att de kan gå på upp mot 10 i året för sport hojjar..

383 Inlägg
1 juli 2008
#27
En Ducati....  ska iaf jag ha en vacker dag tongue eller en Ninja

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Tyskstuk
466 Inlägg
1 juli 2008
#29
när du kör motorcykel, kör som att ingen annan i trafiken ser dig.
Senast redigerat av Rille_Pille (1 juli 2008)

689 Inlägg
1 juli 2008
#30
jag köpte en ninja 750 som va precis över 10  år gammal för att de inte skulle bli allt för hög försäkring. Går tillräckligt bra för en annan. enda nackdelen med den e att ja måste stanna o sträcka på bena ca vad 5e mil

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 juli 2008
#31
I valet mellan R1/R6 och Hondas CBR 1000/600 så säger jag garanterat Honda.

Var i samma sits själv och valde hondan pga flera orsaker.
600 räcker gott och väl, jag var själv tveksam om en 600cc skulle "räcka till"

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
1 juli 2008
#32
Detta med att sträcka på benen är ju lite individuellt, kanske beroende på hur lång man är? Körde drygt 30mil med ett kort stopp för några veckor sedan med min Ninja. Visst är det skönt att sträcka på benen men stoppa var 5e mil är att ta i, trots att jag är 195cm... smile

Muttley
1 juli 2008
#33
jag ska köpa större till våren och jag ska själv välja mellan cbr eller gsxr smile 1100 då. dock ska jag ha en gammal smile


kör gsx400 nu och de är lite för lite men de funkar för mig smile.  kör ungefär 25 mil innan jag tankar, då har jag nån lite kvar i tanken.

527 Inlägg
1 juli 2008
#34
du har inte funderat på nån äldre klassiker då? Som en t.ex kawasaki z900 från 70- tidigt 80 tal, dom går nog ganska bra och så kan man entusiastförsäkra dom så blir det inte så dyrt

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

blacken
1 juli 2008
#35
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika.  Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)

Thorssa
1 juli 2008
#36
blacken skrev:
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika.  Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)

Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
1 juli 2008
#37
Kollat nåt på Honda blackbird 1100? är ju en sport-tourer, lite bekvämare å snällare än en racinghoj...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

blacken
1 juli 2008
#38
Thorssa skrev:
blacken skrev:
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika.  Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)

Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.

Och premien är ju "låg" på den också, speciellt om man är ung med nytagen hojlapp. smile och man kan nog lugnt tillstå att dom inte tillhör dom motorsvagare "järnhästarna" heller.. cool

1 004 Inlägg
1 juli 2008
#39
blacken skrev:
Thorssa skrev:
blacken skrev:
Om du är "ny" på att köra hoj. glöm R-1:or, Buell och dylika.  Börja med en lite motorsvagare tills du har fått några mil i "kläderna". Tänk även på att försäkringen på sådana "självmordsmaskiner" är GRYM för " nyare" och yngre velicopedryttare. Glutta på en GSX ef/es/e 750/1100 mellan -82-85 dom är det låga premier även för yngre förare. ( om man tar en entusiastförsäkring på den)

Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.

Och premien är ju "låg" på den också, speciellt om man är ung med nytagen hojlapp. smile och man kan nog lugnt tillstå att dom inte tillhör dom motorsvagare "järnhästarna" heller.. cool

ville bara lägga till att många körskolor använder buell:) åker själv xb12s... går inte att jämnföra med en sporthoj... men det är ju en smak sak...mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

blacken
1 juli 2008
#40
262turbo skrev:
blacken skrev:
Thorssa skrev:

Buell är ju en bra hoj just för att effekten inte är så brutal på dem.

Och premien är ju "låg" på den också, speciellt om man är ung med nytagen hojlapp. smile och man kan nog lugnt tillstå att dom inte tillhör dom motorsvagare "järnhästarna" heller.. cool

ville bara lägga till att många körskolor använder buell:) åker själv xb12s... går inte att jämnföra med en sporthoj... men det är ju en smak sak...mvh jimmy

Den är väl ändå att anse som sporthoj. Det är inget större fel på dom, men dom är inte billiga i försäkring och att äga.  Att körskolor använder sig av dom kan nog bero till en viss del "locka folk" faktor, att ha en sådan övningshoj, för den är ju "kultig" så det förslår..


Sök