2530
Sök

Alla mc körare där ute. Vilken MC ska jag ha?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
7 juli 2008
#121
Tror det har nämnts tidigare i tråden men... De flesta försäkringsbolag bryr sig inte om en hoj är reggad som strypt då de vet att folk reggar dem och sedan tar bort strypningen.
Kommer inte ihåg vilka bolag det var men när jag ringde på försäkringar tidigare i sommar så sa de "den är reggad som 55kW, men vi går alltid på originaleffekten när vi räknar på försäkringspremien".

Finns säkert mer lättlurade försäkringsbolag eller så kan man ha tur med en oerfaren handläggare men det är nog inte värt att hoppas på att köpa en R1 och sedan strypa den för att sänka försäkringspremien.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
#122
TCG skrev:
Tror det har nämnts tidigare i tråden men... De flesta försäkringsbolag bryr sig inte om en hoj är reggad som strypt då de vet att folk reggar dem och sedan tar bort strypningen.
Kommer inte ihåg vilka bolag det var men när jag ringde på försäkringar tidigare i sommar så sa de "den är reggad som 55kW, men vi går alltid på originaleffekten när vi räknar på försäkringspremien".

Finns säkert mer lättlurade försäkringsbolag eller så kan man ha tur med en oerfaren handläggare men det är nog inte värt att hoppas på att köpa en R1 och sedan strypa den för att sänka försäkringspremien.

Min lillebror sa exakt samma sak, men det är ju bara att fråga hos många bolag.
Det räcker ju att en går med på det. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
#123
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

En strypt R1 som är reggad på 55kw är billigare än en original R1 att försäkra.

(Nyckelordet är markerat med tjock text.)

Min lillebror hade en ZX7-r (Ninja) som han som 19-åring betalade 300kr/månad för.
Och den hade 122hk ostrypt men var inreggad med betydligt mindre.

vad kostar R1an då ? du behöver ju inte dumma dig för jag fattar svenska. men anser att vill man ha en R1 så varför ens strypa den ? då är de inte något roligt med dem längre ju.

Om jag köper den (Vilket jag inte gör eftersom att ingen vill ha min bil) så tas ju brickorna bort direkt så att den kan andas som den ska.
Då betalar jag för en R1 med 55kw men kör en R1 med full effekt.

okej bra då har du erkänt i ett öppet forum smile bara att underätta alla bolagen nu då. bedrägeri är de sista vi vill ha. kan du inte betala för full effekt om de har mindre premier för strypta så är du fattig smile och borde köpa dig en gammal 70 talare haha.

och som TCG skriver så tror jag på de han skriver smile , R1 är nog en av sveriges mest olycksdrabbare bågar faktiskt.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
#124
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

vad kostar R1an då ? du behöver ju inte dumma dig för jag fattar svenska. men anser att vill man ha en R1 så varför ens strypa den ? då är de inte något roligt med dem längre ju.

Om jag köper den (Vilket jag inte gör eftersom att ingen vill ha min bil) så tas ju brickorna bort direkt så att den kan andas som den ska.
Då betalar jag för en R1 med 55kw men kör en R1 med full effekt.

okej bra då har du erkänt i ett öppet forum smile bara att underätta alla bolagen nu då. bedrägeri är de sista vi vill ha. kan du inte betala för full effekt om de har mindre premier för strypta så är du fattig smile och borde köpa dig en gammal 70 talare haha.

och som TCG skriver så tror jag på de han skriver smile , R1 är nog en av sveriges mest olycksdrabbare bågar faktiskt.

Det är stor skillnad på att kunna och att vilja.
Underrätta vilka bolag du vill, skicka ett massmail om du nu känner för det.

Som sagt så räcker det att ett bolag går med på det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

119 Inlägg
7 juli 2008
#125
Eller gör man som alla andra med nytaget MC-kort, reggar den på farsan och hoppas att det går bra när det väl går åt helvete...

Man kan bli nekad ersättning av skada på det egna fordonet vid skenförsäkring, men det är ju billigare försäkring...

Muttley
7 juli 2008
#126
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Om jag köper den (Vilket jag inte gör eftersom att ingen vill ha min bil) så tas ju brickorna bort direkt så att den kan andas som den ska.
Då betalar jag för en R1 med 55kw men kör en R1 med full effekt.

okej bra då har du erkänt i ett öppet forum smile bara att underätta alla bolagen nu då. bedrägeri är de sista vi vill ha. kan du inte betala för full effekt om de har mindre premier för strypta så är du fattig smile och borde köpa dig en gammal 70 talare haha.

och som TCG skriver så tror jag på de han skriver smile , R1 är nog en av sveriges mest olycksdrabbare bågar faktiskt.

Det är stor skillnad på att kunna och att vilja.
Underrätta vilka bolag du vill, skicka ett massmail om du nu känner för det.

Som sagt så räcker det att ett bolag går med på det.

skenförsäkring är ju vad de handlar om helt enkelt, och varför tror du att försäkringarna är så höga på dessa supersport hojar? för att folk som kör dem kan inte hantera de ordentligt utan får totalt hjärnsläpp så fort de lägger i 1an.
de borde har kontroll på sådant på besiktningen med på bågarna.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
#127
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

okej bra då har du erkänt i ett öppet forum smile bara att underätta alla bolagen nu då. bedrägeri är de sista vi vill ha. kan du inte betala för full effekt om de har mindre premier för strypta så är du fattig smile och borde köpa dig en gammal 70 talare haha.

och som TCG skriver så tror jag på de han skriver smile , R1 är nog en av sveriges mest olycksdrabbare bågar faktiskt.

Det är stor skillnad på att kunna och att vilja.
Underrätta vilka bolag du vill, skicka ett massmail om du nu känner för det.

Som sagt så räcker det att ett bolag går med på det.

skenförsäkring är ju vad de handlar om helt enkelt, och varför tror du att försäkringarna är så höga på dessa supersport hojar? för att folk som kör dem kan inte hantera de ordentligt utan får totalt hjärnsläpp så fort de lägger i 1an.
de borde har kontroll på sådant på besiktningen med på bågarna.

Helt klart att det är skenförsäkring, det kan jag ju knappast förneka.
Inte heller att folk får hjärnsläpp när ettan åker i går att säga emot.

Men det tar en liten liten stund att lägga i brickorna innan besiktning, knappast något som stoppar sådant.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
#128
Meanstreaker skrev:
Eller gör man som alla andra med nytaget MC-kort, reggar den på farsan och hoppas att det går bra när det väl går åt helvete...

Man kan bli nekad ersättning av skada på det egna fordonet vid skenförsäkring, men det är ju billigare försäkring...

hur skulle de sett ut om man satt en R1 på en 58 år gammal man smile som dessutom äger två custom bågar ? och har 2 bilar också smile tror de blir lite misstänksamma då han aldrig haft eller ägt något som är extremt.

jag tycker att om man vill ha något så får man helt enkelt äga de själv och inte låta alla andra försäkra åt en för att man inte har råd .

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
#129
tkd_rille skrev:
...
jag tycker att om man vill ha något så får man helt enkelt äga de själv och inte låta alla andra försäkra åt en för att man inte har råd .

Som jag sa innan så är det skillnad på att kunna och att vilja.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
#130
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Det är stor skillnad på att kunna och att vilja.
Underrätta vilka bolag du vill, skicka ett massmail om du nu känner för det.

Som sagt så räcker det att ett bolag går med på det.

skenförsäkring är ju vad de handlar om helt enkelt, och varför tror du att försäkringarna är så höga på dessa supersport hojar? för att folk som kör dem kan inte hantera de ordentligt utan får totalt hjärnsläpp så fort de lägger i 1an.
de borde har kontroll på sådant på besiktningen med på bågarna.

Helt klart att det är skenförsäkring, det kan jag ju knappast förneka.
Inte heller att folk får hjärnsläpp när ettan åker i går att säga emot.

Men det tar en liten liten stund att lägga i brickorna innan besiktning, knappast något som stoppar sådant.

nej klart ingen som stoppar, men då får man väl också hoppas att den som gör på detta viset också kan hålla sig på två hjul istället för att då ramla när de har skenförsäkrat och lurat bolaget.
för om de ramlar och inte får någon ersättning alls för sin nya dyra båge och svindyra skinnställ och alla operationer då tycker jag inte synd om dem smile de är inte värt någon ersättning hehe.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
#131
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

skenförsäkring är ju vad de handlar om helt enkelt, och varför tror du att försäkringarna är så höga på dessa supersport hojar? för att folk som kör dem kan inte hantera de ordentligt utan får totalt hjärnsläpp så fort de lägger i 1an.
de borde har kontroll på sådant på besiktningen med på bågarna.

Helt klart att det är skenförsäkring, det kan jag ju knappast förneka.
Inte heller att folk får hjärnsläpp när ettan åker i går att säga emot.

Men det tar en liten liten stund att lägga i brickorna innan besiktning, knappast något som stoppar sådant.

nej klart ingen som stoppar, men då får man väl också hoppas att den som gör på detta viset också kan hålla sig på två hjul istället för att då ramla när de har skenförsäkrat och lurat bolaget.
för om de ramlar och inte får någon ersättning alls för sin nya dyra båge och svindyra skinnställ och alla operationer då tycker jag inte synd om dem smile de är inte värt någon ersättning hehe.

Det är väl ingen som VILL trilla med sin nya fina R1:a?
Majoriteten föredrar nog att ha en fin hoj, fint skinnställ och en hel kropp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
#132
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Helt klart att det är skenförsäkring, det kan jag ju knappast förneka.
Inte heller att folk får hjärnsläpp när ettan åker i går att säga emot.

Men det tar en liten liten stund att lägga i brickorna innan besiktning, knappast något som stoppar sådant.

nej klart ingen som stoppar, men då får man väl också hoppas att den som gör på detta viset också kan hålla sig på två hjul istället för att då ramla när de har skenförsäkrat och lurat bolaget.
för om de ramlar och inte får någon ersättning alls för sin nya dyra båge och svindyra skinnställ och alla operationer då tycker jag inte synd om dem smile de är inte värt någon ersättning hehe.

Det är väl ingen som VILL trilla med sin nya fina R1:a?
Majoriteten föredrar nog att ha en fin hoj, fint skinnställ och en hel kropp.

självklart föredrar majoriteten att allt ska vara fint när man kör på sin fina hoj. men du kan ju inte säga att de aldrig händer dig att du slår omkull, även mästarna på bana ramlar ju de vet vi alla=).
alla jag har sett köra R1 som är iallafall under 30 år har inte sparat på gasrullen något direkt.

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
#133
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
nej klart ingen som stoppar, men då får man väl också hoppas att den som gör på detta viset också kan hålla sig på två hjul istället för att då ramla när de har skenförsäkrat och lurat bolaget.
för om de ramlar och inte får någon ersättning alls för sin nya dyra båge och svindyra skinnställ och alla operationer då tycker jag inte synd om dem smile de är inte värt någon ersättning hehe.

Det är väl ingen som VILL trilla med sin nya fina R1:a?
Majoriteten föredrar nog att ha en fin hoj, fint skinnställ och en hel kropp.

självklart föredrar majoriteten att allt ska vara fint när man kör på sin fina hoj. men du kan ju inte säga att de aldrig händer dig att du slår omkull, även mästarna på bana ramlar ju de vet vi alla=).
alla jag har sett köra R1 som är iallafall under 30 år har inte sparat på gasrullen något direkt.

Ja, olyckor händer alla, alla gör misstag, shit happens och hela den fadderullan.
Utom du/dig.
Senast redigerat av FireTraXX (7 juli 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 juli 2008
#134
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Det är väl ingen som VILL trilla med sin nya fina R1:a?
Majoriteten föredrar nog att ha en fin hoj, fint skinnställ och en hel kropp.

självklart föredrar majoriteten att allt ska vara fint när man kör på sin fina hoj. men du kan ju inte säga att de aldrig händer dig att du slår omkull, även mästarna på bana ramlar ju de vet vi alla=).
alla jag har sett köra R1 som är iallafall under 30 år har inte sparat på gasrullen något direkt.

Ja, olyckor händer alla, alla gör misstag, shit happens och hela den fadderullan.
Utom du/dig.

haha nej jag säge inte att de aldrig kommer hända smile jag ser fram emot den dagen jag ligger i diket och faktiskt får hjälp. och kan stolt ringa till mitt försäkringsbolag och få ersättning för kläder motorcykeln och sjukvården smile.
men som värgverkets utsände sade till mig när vi körde upp, så var jag en av de bästa som han kört med i trafik smile. lugn och harmonisk.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
7 juli 2008
#135
tkd_rille skrev:
Meanstreaker skrev:
Eller gör man som alla andra med nytaget MC-kort, reggar den på farsan och hoppas att det går bra när det väl går åt helvete...

Man kan bli nekad ersättning av skada på det egna fordonet vid skenförsäkring, men det är ju billigare försäkring...

hur skulle de sett ut om man satt en R1 på en 58 år gammal man smile som dessutom äger två custom bågar ? och har 2 bilar också smile tror de blir lite misstänksamma då han aldrig haft eller ägt något som är extremt.

jag tycker att om man vill ha något så får man helt enkelt äga de själv och inte låta alla andra försäkra åt en för att man inte har råd .

Försäkringsbolagen blir bara glada för en försäkring till. Misstänksamheten börjar när olyckan har hänt och de utreder vem som varit den huvudsakliga brukaren av fordonet.

Känner till folk som är 50+ som kör sporthoj, en av dem kör fasen vildare än många 20åringar. smile

234 Inlägg
7 juli 2008
#136
Sushikocken skrev:
Kita skrev:
Saabo skrev:
Ja det var ju en del bra förslag.. har inte hunnit kolla på mer än r6:an å GSX-R:en gillade dom båda. Men jag kommer ju att åka en hel del i staden, Men även åka 30 mil till Norge kom jag ju på.. äre bekvämt att åka med en t.ex. R6 då?

Sen vad äre bra att titta på när man köper dom? t.ex. i motorväg å liknande. Vad äre som slits fort? (förutom däcken smile ) när har en hoj gått för långt?

Guldvingwn som farsan har ( jag har en likadan samma åsmodell. anm. ^^)

nästan inget bytt på den, dom hållergrymt bra, sen e dom ju praktisklt tagen självkörande när man kör rakt fram. Och Långa turer är bara helt underbart big_smile

Dock är det en tung motorcykel ^^   

Men ack så ljuvliga!!

oxox / kita

årsmodell och cc? Fars guldvinge 1500 är enbart bra till bojsänke för 200 mil innan renoverade han packningarna i motorn och växellådan för en 20000... nu går den inte ens att rulla framåt, och eftersom han har en special edition (6st i sverige) så finns det inte en del att få tag i. Sen är dem praktiskt taget omöjliga att skruva i! 100 timmars jobb för att få ut motorn. Men som sagt bojsänke smile

den är en Honda GL 1000 -76.a och 999cc   smile

Motorcyklar <3

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
8 juli 2008
#137
ifall vi säger att man kör en r1 som e registread på 55kw sen krashar man så hojen blir skrot, försäkringsbolaget tar in hojen för att bedöma skadorna osv och ser sedan att den är ostrypt, vad händer då? då kan dom väl neka en ersättning till en ny hoj?

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
8 juli 2008
#138
Smiley skrev:
ifall vi säger att man kör en r1 som e registread på 55kw sen krashar man så hojen blir skrot, försäkringsbolaget tar in hojen för att bedöma skadorna osv och ser sedan att den är ostrypt, vad händer då? då kan dom väl neka en ersättning till en ny hoj?

Javisst kan de göra det, det är nog tom. ganska troligt att de gör det om du totalkvaddar hojen. Om det bara handlar om reparation så är det mindre troligt men ändå en risk.

KHRacing
8 juli 2008
#139
TCG skrev:
Smiley skrev:
ifall vi säger att man kör en r1 som e registread på 55kw sen krashar man så hojen blir skrot, försäkringsbolaget tar in hojen för att bedöma skadorna osv och ser sedan att den är ostrypt, vad händer då? då kan dom väl neka en ersättning till en ny hoj?

Javisst kan de göra det, det är nog tom. ganska troligt att de gör det om du totalkvaddar hojen. Om det bara handlar om reparation så är det mindre troligt men ändå en risk.

Man brukar få en dubblad/tripplad självrisk i de flesta fall.

KHRacing
8 juli 2008
#140
Instabil skrev:
Personligen skulle jag vilja höja ett varningens finger för 80 tals hojarna .!  Dom inte i närheten av stabila chassin, vissa har kraftiga voblingsproblem. Du bör inte använda en sån hoj hårt . Jag gjorde det med min CBX750 och haverarade motorn i 160blås.. 10 000 rpm på trean när den skar veven .!

Vad har överhuvudtaget vobblingsproblem med rasad motor att göra.

Kristian... fd: Honda Mekaniker


Sök