2594
Sök

hjälp! ang. stereo som klyddar....

29 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Tjo. har två problem nu.
Köpte ny stereo till bilen idag.
Nu när jag kopplat in den så stänger den inte av sig när jag stänger av bilen, plus att den börjar om på låt ett på cd-skivan när man startar bilen igen. skitstörigt.
Vad kan detta bero på?

Just det, stereon blir svinigt varm på baksidan med när man haft den på några minuter. ska den bli det? kan typ inte röra baksidan alls pga det e så varmt..hmm

Tacksam för svar
MVH Gustav

Bra, Då kör vi!

310 Inlägg
5 juli 2008
lämmna igen skiten och be om pengarna tillbaka

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 juli 2008
kolla så att du kopplat konstant 12V och tändningsströmen korrekt och se sen till att det är god ventilation bakom stereon. Alltså hyffsat bra med utrymme runtomkring den.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 484 Inlägg
5 juli 2008
sacrafames skrev:
Tjo. har två problem nu.
Köpte ny stereo till bilen idag.
Nu när jag kopplat in den så stänger den inte av sig när jag stänger av bilen, plus att den börjar om på låt ett på cd-skivan när man startar bilen igen. skitstörigt.
Vad kan detta bero på?

Just det, stereon blir svinigt varm på baksidan med när man haft den på några minuter. ska den bli det? kan typ inte röra baksidan alls pga det e så varmt..hmm

Tacksam för svar
MVH Gustav

angående att den börjar på låt ett igen, har du kopplat i memorykabeln? Äri inte så duktig på bilstereo men så långt är jag med, så sätt i den så slipper du denna jädra bläddring!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

1 688 Inlägg
5 juli 2008
Du har nog kopplat strömmen för tändningsstyrd ström-matning fel med konstantström-matningen.
Byt och du ska få se på underverk. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

(none)
1 725 Inlägg
5 juli 2008
Låter som du mixtrat med kablarna bara..Sen så måste du få in direktström så du har minne i den. Om du inte hittar den så kan du lätt dra en via cigguttaget etc.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

29 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Kolla, jag har satt i de här 2 stycken dosor med kablar i rätt, det e inte så svårt.
Sen har jag satt ihop blå med blå sladd, röd med röd, gul med gul. etc.
Sen e det två sladdar som blev över som jag inte kan koppla med någon, (en blåvit och en gulorange). Så de två hänger löst.

Hoppas ni fattar:P

Bra, Då kör vi!

(none)
1 725 Inlägg
5 juli 2008
Kommer inte ihåg de där betäckningarna på kablarna och dess färger. Men det ska ju stå på stereon eller i intruktrionsboken vad varje kabel har för funktion.

//J

--Lev i går som det vore i morgon--

6 170 Inlägg
5 juli 2008
Med två dosor antar jag att du menar typ iso-kontakter och då kan jag tala om för dig att vissa biltillverkare vänder på konstant 12V och tändningsström så det blir fel när man kopplar.

Kontrollera att allting verkligen är rätt istället så blir det nog bättre wink

Blå-vit är väl remote-kabeln btw ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

29 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
undra om det blir bättre om man kopplar röd till gul och gul till röd.?!"? måste typ vara lösningen??

Bra, Då kör vi!

16 197 Inlägg
5 juli 2008
sacrafames skrev:
undra om det blir bättre om man kopplar röd till gul och gul till röd.?!"? måste typ vara lösningen??

stämmer.. elle koppla båda på gul (konstatström)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 juli 2008
sacrafames skrev:
Kolla, jag har satt i de här 2 stycken dosor med kablar i rätt, det e inte så svårt.
Sen har jag satt ihop blå med blå sladd, röd med röd, gul med gul. etc.
Sen e det två sladdar som blev över som jag inte kan koppla med någon, (en blåvit och en gulorange). Så de två hänger löst.

Hoppas ni fattar:P

Röd: Radioläge. Dvs det skall bara komma spänning när nyckeln är i radioläge och tändning.
Gul: Konstant. Den skall ha vad det låter som. En konstantspänning.

De andra färgerna är jag mer osäker på iom att en del tillverkare avviker från normal "standard".
Skulle hjälpa mer om man visste vad du har för enhet så att man kan läsa instruktionsboken....eller så kan du läsa den själv. OJ vilken hemsk tanke va? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 170 Inlägg
5 juli 2008
Lonefox skrev:
Skulle hjälpa mer om man visste vad du har för enhet så att man kan läsa instruktionsboken....eller så kan du läsa den själv. OJ vilken hemsk tanke va? wink

Hahaha ja ibland känns det ju som om folk är för fina för sånt lol  lol

29 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Lonefox skrev:

Hahaha ja ibland känns det ju som om folk är för fina för sånt lol  lol

Inte alls så, det e bara att den instruktionsboken e värdelös.. står inget. jo lite på arabiska typ. har gjort exakt vad bilderna visar. men detta problem uppstår ändå.
skulle ju bara höra om någon har något tips vad det kan vara då liksom.
Stereon e iaf en alpine CDE-9874RB

Bra, Då kör vi!

6 170 Inlägg
5 juli 2008
Det tog mig cirka två minuter att leta upp din manual och hitta stycket om anslutningar efter att jag fått reda på vilken enhet det är, att gå till tillverkarens sida och leta upp manualen är knappast ansträngande om man nu inte fått en manual med enheten wink

Här är den: http://www.restricted.alpine-electronic … 72R_SE.pdf

Kolla kopplingsschemat på sidan 28 ordentligt wink

7 241 Inlägg
5 juli 2008
TBOC_Razor skrev:
Det tog mig cirka två minuter att leta upp din manual och hitta stycket om anslutningar efter att jag fått reda på vilken enhet det är, att gå till tillverkarens sida och leta upp manualen är knappast ansträngande om man nu inte fått en manual med enheten wink

Här är den: http://www.restricted.alpine-electronic … 72R_SE.pdf

Kolla kopplingsschemat på sidan 28 ordentligt wink

Oerhört komplicerat. roll
Senast redigerat av Lonefox (5 juli 2008)

7 241 Inlägg
5 juli 2008
Du.....dubbelkolla att du har konstant på dne gula från bilen.
Vet inte hur det är med Peggarna med VAG-bilarna har skiftat på rött o gult.

29 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
tack för hjälpen alla, har testat lite olika omkopplingar, men problemet kvarstår. ska dra inom inköpsstället imorrn och be dem installara stereon! kan meddela sen vad felet var, om det e fler som får samma problem någon gång!

Bra, Då kör vi!

Sök