2428
Sök

Tona en bakruta på en W124?

Jussi
71 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
Hejsan...

Jag undrar om någon kan ge mig tips om hur man tonar en bakruta på en Mercedes W124 lätast?

MVH Jussi

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd

36 Inlägg
27 januari 2006
tona smala strängar... 
skär vid elen i rutan..
så märks de inte så mycket.... 
tona brudens gamla 190 så..

1 432 Inlägg
27 januari 2006
Zahiden skrev:
tona smala strängar... 
skär vid elen i rutan..
så märks de inte så mycket.... 
tona brudens gamla 190 så..

Omständigt men troligen bästa metoden om man inte är duktig på att tona så stora rutor...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
27 januari 2006
Nu har jag ju inte koll på vad W124an är för modell, men på bilar med rutan i bakluckan (kombi / halvkobi /kombicupé) är det antagligen lättast att plocka bort hela bakluckan när man ska tona..

111 Inlägg
27 januari 2006
Vad har du tänkt använda för film?
Mekonomens lr biltemas är ju klart billigast men vill du slippa tona i strängar lr omgångar så satsa på en lite dyrare film typ en sånhär www.cfp.se.
Den går att forma efter rutan med hjälp av värmepistol så du slipper en massa jobb. Men är du duktig på att tona så är ju en billigare film som sagt billigare.

Anders Karlsson

Jussi
71 Inlägg
27 januari 2006
Trådstartare
Okej... Tackar för svar... provade lägga en stor över hela bakrutan här en dag men det blev inte så bra en massa veck å bubblor... men jag ska testa å göra som du sa.... bilen är en W124 Sedan... smile

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd

111 Inlägg
27 januari 2006
_jussi_ skrev:
Okej... Tackar för svar... provade lägga en stor över hela bakrutan här en dag men det blev inte så bra en massa veck å bubblor... men jag ska testa å göra som du sa.... bilen är en W124 Sedan... smile

Trevlig bakruta på dom där tongue Men testa isf å lägg 3 lr 4 strängar. Brukar gå precis med 3 så.

Anders Karlsson

1 432 Inlägg
27 januari 2006
Har för mig att värmefilm är ganska svår att hålla på med om man inte haft med den att göra tidigare va? samt att den kostar väl en hel del extra? dock så är det då en grym kvalité på den...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

52 Inlägg
27 januari 2006
Dela upp solfilmen i två delar. wink

4 Inlägg
22 november 2007
Gör som Robban57 skrev. Jag delar alltid upp dom till 2 delar, funkar utmärkt:D

Silence, I kill you!

Sök