3226
Sök

740 - Värd att Styla och fixa ?

631 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
halloj,

Precis köpt min första bil, en Volvo 740 89:a .. 
Den går som en klocka, Besiktad precis med enda Anmärkning " Spricka i Vindruta " ...  Så Kör mässigt behövs det inte läggas ner nån tid på den ..

men jag behöver lite tips, råd & Funderingar, är det värt att lägga ner tid på att stylea upp den, fixa invändigt osv.. Eller borde jag köpa en .. err.. ja.. " Bättre " modell ?

Saken är den, att den har inte lite halv ful GRÅ Färg ( Bilen jag har som avatar ) , och den har ingen stereo etc att prata om ..

Hur det än blir så är det VOLVO som gäller ...

Tacksam för funderingar, och " volvo suger " kommentarer undanbedes tongue

Tack,

Hillbilly
206 Inlägg
6 juli 2008
ja för fasen, perfekt första bil ju, bara handla på. hade själv en 740 som första bil. lycka till! wink

Living my life sideways!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
6 juli 2008
Ska du styla den, så håll dig till Volvo orginal! Dvs, add on kjolar, Volvo vingar och annat som inte sticker ut för mycket.

Sen andra fälgar och sänkning så är du klar. Behövs inte mycket mer för att få en stilren Volvo enligt mig.

Allt för den där jävla hatten!

Forummoderator
26 339 Inlägg
6 juli 2008
THEBADGUY skrev:
Ska du styla den, så håll dig till Volvo orginal! Dvs, add on kjolar, Volvo vingar och annat som inte sticker ut för mycket.

Sen andra fälgar och sänkning så är du klar. Behövs inte mycket mer för att få en stilren Volvo enligt mig.

Håller med. En du kan kolla upp är "Mattsvart" här på garaget. Hans 740 är grymt snygg.
Inte för överdriven. Inga stora kjolpaket eller nåt. Lagom, är rätta ordet.
Och kör lite egen stil. Kanske inte så lätt, men en del saker kan man ordna på egen hand,
med lite våld och vaselin..och en stor portion fantasi smile
Helt klart värd att styla. Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Japs :)
775 Inlägg
6 juli 2008
gör det stilrent o inte för mkt, lite detaljer o så, då behöver det inte kosta så mkt heller,
är ju en väldigt bra första bil

7 100 Inlägg
6 juli 2008
en bra bil att börja med iaf!
men de blir svårt att hålla den volvo orginal,eftersom de finns flera som har så och de kanske inte är så kul att ha en bil som ser ut som andras!
utan testa dej fram,med sånt spm du tkr om mm!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

631 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Tack för svaren såhär långt...

jag undrar varför folk ogillar glasfiber så mycket, utseende messigt så är det ju ingen skillad.. ?  det ser ju ut att bli billigare och enklare, eftersom man på det sättet får tag i hela paketet på en gång istället för MASSA frakt från 3-4 olika ställen ...

ja altså, varför jag främst tvekar är på grund av färgen .. Grå.. lite halv tråkigt, och kan ju gå på en hel del pengar att ändra på..

Överladdad!
530 Inlägg
6 juli 2008
spar dom pengarna till att kunna köpa en bättre bil.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Driifter;)
1 630 Inlägg
6 juli 2008
byt då:P.. så svårt är de ju inte o köpa en annan volvo direkt..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

631 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
hrm, Glömde kanske att nämnas , men har inte direkt pengar till att köpa ny bil för tillfället..

Så antingen så behåller jag denna bilen som den är ett par månader, eller så börjar jag Sakta men säkert fixa till den .. smile

Kommer luta åt det, Men det känns som om många har problem med 740's, så blir lite rädd att den ska börja strula big_smile     

men dom allra flesta har sagt att det är en GRYM nybörjarbil, Så jag har flytet med mig ( Fick bilen nästan gratis tongue )

Meister
6 763 Inlägg
374 Inlägg
6 juli 2008
Satsa till att hålla den fräsch och stilren. För det är ingen bra idé att börja plöja ner en massa pengar om det är dålig. Då är det bättre att bara hålla den rullande och satsa på när fräschare sen.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 juli 2008
camaro67 skrev:
Jag skulle smiska den riktigt rejält och sparat pengar till en roligare bil. För att smiska grus och blöt asfalt är väldigt kul med en 740 big_smile

japp, extra kul med svetsdiff!

Jonas

Meister
6 763 Inlägg
6 juli 2008
Volvo__Mannen skrev:
camaro67 skrev:
Jag skulle smiska den riktigt rejält och sparat pengar till en roligare bil. För att smiska grus och blöt asfalt är väldigt kul med en 740 big_smile

Haha jaa tänk om man fick gå lös med svetsen på farsans... Han tycker att jag kör sönder den redan så..

JFU104
6 juli 2008
Självklart är den värd att lägga ner tid och pengar på enligt mig! En 740 går aldrig ur tiden. Styla den med lite detaljer här och där, det gör stor skillnad på helhetsintrycket. smile Om du inte har så mycket pengar så kan du ju fixa den lite pö om pö, så gör iallafall jag med min 740. Ett tips om du vill lacka om den seriöst, alltså spruta (garagelack), så kan du köpa Mekanlack. Späd ut med lite thinner och spruta på. ingen grundfärg eller nått. Det kan vara en snabblösning ifall du tycker färgen är hemsk. Det är ju lätt att bara slipa ner och lacka om sen med "riktig" färg om man har tid och pengar i framtiden. Jag har iallafall gjort så på flera av mina bilar jag har haft, en snygg och enkel lösning tillsvidare. tänk på att slipa ner nogrannt innan bara.

Jag har aldrig varit med om en 740 som har strulat, men jag kanske bara har haft tur. smile
Lycka till smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 juli 2008
camaro67 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
camaro67 skrev:

Haha jaa tänk om man fick gå lös med svetsen på farsans... Han tycker att jag kör sönder den redan så..

hehe, bara att köpa en egen tongue har en på g smile

(sorry för lite ot)

Jonas

Meister
6 763 Inlägg
6 juli 2008
Volvo__Mannen skrev:
camaro67 skrev:
Volvo__Mannen skrev:

(sorry för lite ot)

Njaa.. Tanken har slagit mig många gånger när man har varit på skjutfältet och misshandlat farsans. Dags för vinterbil eller?

631 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Aaargh, tråd  Hijacking !

Nåja, jag har fått höra allt vad jag behöver, bilen Stannar och fixas big_smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 juli 2008
camaro67 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
camaro67 skrev:

(sorry för lite ot)

Njaa.. Tanken har slagit mig många gånger när man har varit på skjutfältet och misshandlat farsans. Dags för vinterbil eller?

jo det bli de smile

men lite ontopic 740 är ju jäkligt bra bilar, hade en förrut, inga större problem med den, bytte bara slit delar, kolla mitt galleri om du hittar inspration till styling
Senast redigerat av Volvo__Mannen (6 juli 2008)

Jonas

Sök