varför är det alltid e30 man sätter på en turbo på? är det för årsmodellen och ska bli lättare att få igenom eller är det något speciellt med just dom bilarna jämfört med typ e34?
har aldrig riktigt förstått.
tacksam för alla svar.
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
varför är det alltid e30 man sätter på en turbo på? är det för årsmodellen och ska bli lättare att få igenom eller är det något speciellt med just dom bilarna jämfört med typ e34?
har aldrig riktigt förstått.
tacksam för alla svar.
turbo sätter man i en e30 efterhand, eftersom tyskarna glömde sätta i d ^^
varför är det alltid e30 man sätter på en turbo på? är det för årsmodellen och ska bli lättare att få igenom eller är det något speciellt med just dom bilarna jämfört med typ e34?
har aldrig riktigt förstått.
tacksam för alla svar.
turbo sätter man i en e30 efterhand, eftersom tyskarna glömde sätta i d ^^
haha jo förutom tdi ^^,
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
För att e30 är en roligare bil .Men det är många som turbomatar e34an oxå har själv turbokonv en 535 e34
är det lika lätt att "ful konvertera" en e34 som en e30?
vad är skillnaden på bilarna förutom karossen?
ja det går och snika där med men den blir ju inte lika kul som en e30 då e34 är ganska tung. ja fram till 90 är motor och låda m20 lika sen kom m50 motorn 91
varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren
För att e30 är en roligare bil .Men det är många som turbomatar e34an oxå har själv turbokonv en 535 e34
är det lika lätt att "ful konvertera" en e34 som en e30?
vad är skillnaden på bilarna förutom karossen?
ja det går och snika där med men den blir ju inte lika kul som en e30 då e34 är ganska tung. ja fram till 90 är motor och låda m20 lika sen kom m50 motorn 91
På E34 ja.. på E30 finns bara M20.. o så fyran då. M30 som man ofta bygger på i e34an är stor och inte lika varvvillig som M20.
Det ultimata konceptet i en E30 är en M20b25 med dieselvev som ger 2.7L Plus massa annat godis då:)
M20 tål inte så mkt effekt, 300hk sen ger toppen med sig. Svetsar man den tål den en del till. M30 tål hur mkt som hällst.
Klart man konverterar en e30, lätt fränaste karossen. Eller e28? Vilket fall som hellst är de inte lättare o regga, och e34 är inte ett dugg fräna. Väger väl minst 2ton också, därför blir de väl mer e30 turbos!
Klart man konverterar en e30, lätt fränaste karossen. Eller e28? Vilket fall som hellst är de inte lättare o regga, och e34 är inte ett dugg fräna. Väger väl minst 2ton också, därför blir de väl mer e30 turbos!
ja e30 är jävligt fräsha, älskar e30 och e34 gillar stilen på dom.
men var väl bara nyfiken på varför det alltid står hur man konverterar en e30. iställer för hur man konverterar en äldre bmw..
blev fundersam lixom.
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
På E34 ja.. på E30 finns bara M20.. o så fyran då. M30 som man ofta bygger på i e34an är stor och inte lika varvvillig som M20.
Det ultimata konceptet i en E30 är en M20b25 med dieselvev som ger 2.7L Plus massa annat godis då:)
M20 tål inte så mkt effekt, 300hk sen ger toppen med sig. Svetsar man den tål den en del till. M30 tål hur mkt som hällst.
nu blev jag förvirrad..
om M20 inte tål så mycket medans M30 tåll hur mkt som helst.
hur kan M20b25 med diselvev vara ultimat? borde det inte vara någon M30 med diselvev?
eller är jag helt ute och cyklar på en grusväg nu?
En M20 är mindre och har roligare motorkaraktär, och väger mindre och passar bättre i en E30, helt orginal tål inte en M20 så mkt men svetsar man toppen och rustar upp den med andra stakar och lite lull så kan man kräma på en del.
M30 tål 500-700hk med orginalgrejor, är alla grejorna i bra skick och man kompsänker kommer man långt med bmw delarna.