2119
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
915 Inlägg
16 augusti 2008
#101
Sälj bilen besiktigad istället? Då får du bra mycket mer betalt smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Joas_86
18 augusti 2008
Trådstartare
#102
phonic skrev:
Sälj bilen besiktigad istället? Då får du bra mycket mer betalt smile
jo jag vet det smile


Men nu är de en kille som är väldigt sugen på byta mot min s70 t5, audi s2 94a helt original, så som jag vill ha det. Får pyssla själv med saker big_smile

Joas_86
18 augusti 2008
Trådstartare
#103
Då så allt folk.

Idag kl 14.00 åker jag o osse till hallsberg o ska kika på en audi S2 avant en gul en från blocket. den är trimad men kan iaf åka o kika på den, de skadar ju ingen hehe.

Länken från gamla ägaren som byggde S2an. http://www.garaget.org/?car=1732

De är ju fan en av sveriges finaste Audi avant fan. ska ge ett bud idag så får vi se vad han säger.

Motor startar inte, men vadå lätt som en plätt att fixa om man köper eller inte.

så var de en annan kille som vela byta mot min s70 t5 en audi s2 94a avant (Röd) han vela verkligen byta så de har vi kanske en annan som kommer o kikar !!

mer info kommer senare hade göt.

"The Stig"
390 Inlägg
18 augusti 2008
#104
Nå vart den en DKW eller?bättre än "skrotet" du åker nu smile

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Joas_86
18 augusti 2008
Trådstartare
#105
323fSportT skrev:
Nå vart den en DKW eller?bättre än "skrotet" du åker nu smile
Ska iväg idag o kika faktis.


Jag o osse. fast tror de inte blir den gula tyvär.

Finns en kille som vill byta mot  min så vi får se hur de blir !! cool

"The Stig"
390 Inlägg
18 augusti 2008
#106
En Gul skulle vara fränt..

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

2 788 Inlägg
19 augusti 2008
#107
Volvon såg riktigt fin ut! Bra jobbat big_smile


Joas_86
19 augusti 2008
Trådstartare
#108
heej alla glada ?

Igår vid 17 tiden var jag framme o kika på AUDI S2an, på bilderna ser de jävligt bra ut, men i verkligenheten så är de inte alls lika fin. Vist den är skit fint utseende faktis, men kollar man mkt på frontkorg så är den inte riktigt bra gjord, sen avgassystemet ska man inte prata om. Motor starta inte, trimmad sa han den va med en original S2 turbo kkk k24 sad blev fan besviken alltå. alla delar låg här o var allt va inte på. Pris för denna audi s2 avant 60.000 tusen :S Men den är ju bra snygg alltså.

Var med i bilsport förr faktis vet inte nr eller året tyvär, skulle gärna vela prata med gamla ägaren som byggde den.

Så de står på spel hur jag ska göra, ha s70 kvar o köpa s2 fixa upp den väldigt fin, o kanske sälja bra mkt dyrare senare ? Eller behålla den kanske.

Ska fråga en polare vad han tycker hur jag ska göra, han som är inne i audi o kan mkt audi turbo 5a smile 60.000 tusen de är väldigt mkt för en bil som inte startar alls, kan ju bara så att tändspolar är dåliga, de kosta 10.000 nya =/ eller monduler som kosta faaaan mkt. hehe. Men en hobby som bilar är dyrt men väldigt rolig.

Så jag lär tänka lite extra faktis.


vad tycker ni ?




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/435939_s0udo6.jpg
Audi S2 avant 93a (19000 tusen mil)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/435940_a14im9.jpg
Ska jag köpa den eller ?

Avstängd
653 Inlägg
19 augusti 2008
#109
Är det inte bra J*vla onödigt att skrota volvon ? det är väl helt meningslöst? Vad är anledningen? tycker samma sak om "phonic"s drag, att skrota en sån bil :S
Det är ju fina bilar, det är ju liksom inte nån gammal saab 900 eller volvo 240 som man kan skrota hur som helst?

Jag har rätt i vad jag än säger.

915 Inlägg
19 augusti 2008
#110
airflow skrev:
Är det inte bra J*vla onödigt att skrota volvon ? det är väl helt meningslöst? Vad är anledningen? tycker samma sak om "phonic"s drag, att skrota en sån bil :S
Det är ju fina bilar, det är ju liksom inte nån gammal saab 900 eller volvo 240 som man kan skrota hur som helst?
Jag sa inget om skrotningen, har ju själv precis skrotat ner min däremot får han braaa mycket mer betalt om han säljer bilen hel och besiktigad till någon kåt 18åring med påtok för mycket pengar :9

Joas:

60k för en bil som inte startar? Noway. Skambjud 30 det kanske den kan vara värd? Du vet ju ingenting om motorn, kan ju vara helt rasad.. Köp inte grisen i säcken för en massa pengar och hoppas på att det kanske bara är spolarna. Sen priser du anger, vem köper sånt nytt? smile Finns ju gott om beg billigt..
Riktigt snygg modell du kikar på för övrigt! Rätt tänkade, sälj av den tråkiga grävlingen du kommer ändå tröttna utan diff när du spränger låda efter låda cool
Senast redigerat av phonic (19 augusti 2008)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

735 Inlägg
19 augusti 2008
#111
Köp inte sönder hela din ekonomi det är roligt med nya saker men allt ska betalas tillbaka också är inte värt att gå flera år på nacken bilar finns det gott om och man hittar alltid något,fixa till så volvon blir besiktad och sälj den så du får in lite slantar eller hitta en fin kärra att byta emot,men du gör givetvis som du vill och som det känns bäst så det där löser sig nog smile

Born With Nothing..Die With Everything

Joas_86
19 augusti 2008
Trådstartare
#112
airflow skrev:
Är det inte bra J*vla onödigt att skrota volvon ? det är väl helt meningslöst? Vad är anledningen? tycker samma sak om "phonic"s drag, att skrota en sån bil :S
Det är ju fina bilar, det är ju liksom inte nån gammal saab 900 eller volvo 240 som man kan skrota hur som helst?
Att jag ska skruva ner den kommer jag nog inte att göra, har fått lite samtal om detta. Om tjejen ser att jag gör de så vet vad hon gör faktis roll  Och det komer inte att hända.

Ska besikta volvo s70 t5 lacka om baklucka o framdörren så kommer jag lägga ut den för högsterbjudan faktis. Så de är sant kommer inte att skrota S70 faktis.

Så lacka bakluckan o framdörr kommer göras i vinter mer blir de inte faktis. FWD var inte så roligt som många sa, va roligt ett tag kanske. Men sen man fick ett åk med brosan s4 o massa andra coola bilar så är s70 långt ner på listan !! cool

Joas_86
19 augusti 2008
Trådstartare
#113
phonic skrev:
airflow skrev:
Är det inte bra J*vla onödigt att skrota volvon ? det är väl helt meningslöst? Vad är anledningen? tycker samma sak om "phonic"s drag, att skrota en sån bil :S
Det är ju fina bilar, det är ju liksom inte nån gammal saab 900 eller volvo 240 som man kan skrota hur som helst?
Jag sa inget om skrotningen, har ju själv precis skrotat ner min däremot får han braaa mycket mer betalt om han säljer bilen hel och besiktigad till någon kåt 18åring med påtok för mycket pengar :9

Joas:

60k för en bil som inte startar? Noway. Skambjud 30 det kanske den kan vara värd? Du vet ju ingenting om motorn, kan ju vara helt rasad.. Köp inte grisen i säcken för en massa pengar och hoppas på att det kanske bara är spolarna. Sen priser du anger, vem köper sånt nytt? smile Finns ju gott om beg billigt..
Riktigt snygg modell du kikar på för övrigt! Rätt tänkade, sälj av den tråkiga grävlingen du kommer ändå tröttna utan diff när du spränger låda efter låda cool
Först starta inte bilen, sen obesiktad, ve vet de kan vara såna problem med det, som jag vet så är audi inte billiga vid vissa delar, men hållbara faktis.

Om de var ägaren som sålde den innan så hade ja köpt den faktis men de var ju ett tag sen nu bara. 55 tusen fick jag ner den bara till inte mer lol  Så vist de är inte värt pengen nu.

är bra sugen på en BMW E28 igen har haft tre st förr, en bmw 520 lätt trimad första bilen, sen fick brosan låna den ca 5 månader, efter jag tog tillbaka sen o körde på kvällen så brann den upp yikes Fick pengarna tillbaka efter försäkringen så jag köpte en bmw e28 528 fast nu med m535 motor i ;P sålde den faktis köpta en annan trimmad e28 528.

men nu vill jag ha en mkt finare m535 e28 sen bygga turbo cool Så FWD kommer man lägga åt sidan.

Joas_86
19 augusti 2008
Trådstartare
#114
Broken-Arrow skrev:
Köp inte sönder hela din ekonomi det är roligt med nya saker men allt ska betalas tillbaka också är inte värt att gå flera år på nacken bilar finns det gott om och man hittar alltid något,fixa till så volvon blir besiktad och sälj den så du får in lite slantar eller hitta en fin kärra att byta emot,men du gör givetvis som du vill och som det känns bäst så det där löser sig nog smile
Det är faktis sant, vill inte gå in på banken igen, är inte roligt med LÅN, lån på lån roll Ah vist de finns jämt någon bil man hittar så de är lugnt faktis. tongue

5 089 Inlägg
19 augusti 2008
#115
Att enns göra såhär med en s70r från första början borde ju vara nackslag på;P och nu ska du slakta den och sälja? gör den orginal och besikta den. och låt någon köpa den som vet vad en s70R är för bil så han kan få välvårda den. Köp en vanlig S70 nästa gång isåfall;)

\Lindgren

I got Dubs!
2 423 Inlägg
19 augusti 2008
#116
Det är väl en vanlig s70 t5? Alla dessa jävla 240R,740R,940R,850(fake R),x70(fake R).............. gör mig så jävla förvirrad.
Senast redigerat av Adde666 (19 augusti 2008)


735 Inlägg
19 augusti 2008
#117
Joas_86 skrev:
Broken-Arrow skrev:
Köp inte sönder hela din ekonomi det är roligt med nya saker men allt ska betalas tillbaka också är inte värt att gå flera år på nacken bilar finns det gott om och man hittar alltid något,fixa till så volvon blir besiktad och sälj den så du får in lite slantar eller hitta en fin kärra att byta emot,men du gör givetvis som du vill och som det känns bäst så det där löser sig nog smile
Det är faktis sant, vill inte gå in på banken igen, är inte roligt med LÅN, lån på lån roll Ah vist de finns jämt någon bil man hittar så de är lugnt faktis. tongue
Menade inget illa,utan det är ju bra att ha i baktanke om du tex ska köpa ett hus eller liknande någon gång så vill man inte ha en massa gammalt som läggs till blir en rätt stor summa i slutänden,jag sitter själv och betalar på en massa skit och bilar man haft som var roliga men det var lätt då att gå till banken och dom lånar gärna ut pengar inte frågan om det,men idag hade jag gärna gjort en del saker på ett annat sätt så hade det varit lite lättare,men du hittar nog på något utan tvekan smile

Born With Nothing..Die With Everything

Joas_86
21 augusti 2008
Trådstartare
#118
Adde666 skrev:
Det är väl en vanlig s70 t5? Alla dessa jävla 240R,740R,940R,850(fake R),x70(fake R).............. gör mig så jävla förvirrad.
Nej precis de är ingen R modell jag har. Isf hade ja FAN inte ens trimma volvo om de nu skulle va en äkta R modell. För så är det.

En T5a har jag bara. men som sakt de är ju bara en volvo ;P

Joas_86
21 augusti 2008
Trådstartare
#119
Broken-Arrow skrev:
Joas_86 skrev:
Broken-Arrow skrev:
Köp inte sönder hela din ekonomi det är roligt med nya saker men allt ska betalas tillbaka också är inte värt att gå flera år på nacken bilar finns det gott om och man hittar alltid något,fixa till så volvon blir besiktad och sälj den så du får in lite slantar eller hitta en fin kärra att byta emot,men du gör givetvis som du vill och som det känns bäst så det där löser sig nog smile
Det är faktis sant, vill inte gå in på banken igen, är inte roligt med LÅN, lån på lån roll Ah vist de finns jämt någon bil man hittar så de är lugnt faktis. tongue
Menade inget illa,utan det är ju bra att ha i baktanke om du tex ska köpa ett hus eller liknande någon gång så vill man inte ha en massa gammalt som läggs till blir en rätt stor summa i slutänden,jag sitter själv och betalar på en massa skit och bilar man haft som var roliga men det var lätt då att gå till banken och dom lånar gärna ut pengar inte frågan om det,men idag hade jag gärna gjort en del saker på ett annat sätt så hade det varit lite lättare,men du hittar nog på något utan tvekan smile
Jaja så är det faktis. Hus ska jag köpa men inget hus för 1.000.000 iaf ;P kanske 5-600.000 tusen typ =)räcker fint de. Eller när jag flyttar till hudiksvall då ska ja börja ta lastbils kort med tungsläp polaren tjänar 25 rent, då gör han inget märkvädigt körning. han kör matvaror till ica. o de är ju bra betalt. hehe.

Sj jobbar man 5 skift o får 17 rent :S HAHA. men men.

Finns en röd AUDI S2 avant som vill byta mot min volvo s70 nu.

Lite info kommer.cool

Joas_86
21 augusti 2008
Trådstartare
#120
Hej hej.

Då har jag bytt tanke igen big_smile Blir inge köpa audi s2 avant den gula faktis, var för dyr som ni sa o jag tycker de själv med smile hehe. men men.

Nu är de en kille som vill byta mot min s70 en röd audi s2 avant. skit fin. Lika bra o fråga om man ska byta eller inte, roligt att någon ge förslag iaf.


Audi S2 avant 93a med ABY motor o 6växlad låda helt original inte ens chipad, inte ens sönder skruvad. Gått 13.900 mil, värmlands körd i 4-5 år inge saltade vägar där, men killen har ställt in bilen varje vinter. mkt fint skick på bilder. 18" fälgar inte ens sänkt AUDIn, mkt trevlig inredning inge slittage någonstans. Synd med original ratten skulle varit audi s4ans sport ratt kostar 1500 ny ;P Går ju att fixa.

Ska jag byta eller ska jag inte ? Själv så vill man, men de är med pris tilllägg. han ska ha 62 för sin s2.

Säg va ni vill så ja inte byter bort mig.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/438021_dpkv01.jpg
Audi s2 avant med aby motor o 6 växlad låda.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/438022_m67y15.jpg
ABY motor från en rs2 motor iaf likadana smile Helt original sen är de mkt fint skick.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/438023_sj5hsn.jpg
Inredning mkt fint skick smile Inredning ifrån recaro med svarta stolar. ser bra. Bara frågan ska jag byta mot den ?


Sök