4024
Sök

Silikon slang från micro...

767 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Har köpt silikon slang ifrån micro är den bra att byta ut istället för slangarna som går ifrån kylarvätske behållaren?

Är ganska ny på vad man kan göra för att snygga upp i motorn så ja tänkte kolla lite om man kunde få tips

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

2 079 Inlägg
9 juli 2008
vad har micro för siliconslang?? kan du länka eller berätta vad det är för fabrikat?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

767 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
gick inte att länka men gå in på deras hemsida så ser du. märket är "Auto style"

www.Rushracing.se

PM Competition Team
711 Inlägg
9 juli 2008
köp ifrån do88.se de har betydligt bättre kvalite än autostyle.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

2 079 Inlägg
9 juli 2008
köper inte på do88, köper mina från http://www.stjernqvistracing.se/Samco.html men ville bara veta vad micro hade för nåt

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

767 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
ok skall kolla tackar!

www.Rushracing.se

KHRacing
9 juli 2008
MICRO´s "silikonslangar" är inte silikon vad jag vet, utan gummi som inte klarar värme eller tryck så bra.

42 Inlägg
17 december 2008
http://www.partsforsaabs.com

Har samco smile billigt är det också

13 Inlägg
17 december 2008
Vakuumslangar går till vakuum och spolarvätska
Till kylarvätska och servoolja måste man använda 3-lags armerad silikonslang och som jag vet micro har inte såna
Köp armerad siliconslang på e-bay billigt från England eller på då88.se

4 824 Inlägg
17 december 2008
KHRacing skrev:
MICRO´s "silikonslangar" är inte silikon vad jag vet, utan gummi som inte klarar värme eller tryck så bra.

precis, en komips hade några sånna slangar på sin förra bil och dom gick sönder på sugsida (mellan LMM och inlopp turbo)!!!

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök