4406
Sök

PP-plast, är det möjligt att lacka eller är den för fet? (Biltema-Jeepen) [Resultatbilder finns]

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Har köpt Biltemas el-jeep till pôjken och tänkte göra den lite fräckare. Tog för givet att det skulle vara ABS-plast eller liknande men hela, och jag menar HELA jeepen är i PP-plast (polypropylen)!
  Enligt en kompis så finns det speciell plastprimer (inte 2-komponents båtprimer) för ändamålet, men personalen på en lokal lackfirma sa att inget biter på PP-plast.

Så vem har rätt? Kompisen eller lackfirman? Själv satsar jag på lackfirman roll men någon av er där ute kanske vet något om detta. Hoppas både jag & pôjken...

Tack på förhand...
Senast redigerat av Gulmun (22 augusti 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

2 Inlägg
9 juli 2008
det går att lägga färg på  pp plasten,  om man mattar den först,  men problemet  som  vi lackerare har med pp, är att när dom gör pp plasten  så fastnar den i  formen man häller den i  ,  så man har ett specielt medel i den  så att den låssnar lättare  men  detta medel  gör även att   lacken släpper lättare   ,  det går alltså o måla  men de brukar släppa efter ett tag

om vi förlorar en i framsätet gör vi en ny i baksätet

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Ja, det var det jag var rädd för. Man kanske skulle vara amitiös nog att pensla på båtprimer och slipa armarna av sig innan lack. Om ens båtprimer fastnar..?

* Klåpare
1 718 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Nu har jag satt på ett scoop och lackat den. Vi får se hur länge det håller. smile Tack för all hjälp.
Det blev primer och lack från Biltema. Det har hållit ett bra tag nu men vi får väl de hur det går i framtiden...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64741/439369_klp1rk.jpg
Stylad Biltema-Jeep #1

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64741/439370_k590gy.jpg
Stylad Biltema-Jeep #2

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 augusti 2008
haha så ball

2slow

Sök