danorano skrev:
Har följt din projekttråd länge i det tysta. Har själv en r32 gtst och det har varit kul och inspirerande att läsa om din. Blev sugen på att lacka mina lampinsatser svarta nu! Har du några tips? Hur får man bort glaset tillexempel?
Det är kanonbra att du börjat uppdatera så ofta på sistone, alltid kul läsning. Keep it up!
Kul å höra att man har följare
Ska försöka bli bättre på att uppdatera framöver
Att bara lacka insatserna är inte så svårt.
Snäpp loss de 4 clipsen som håller glaset, sen stoppar du in strålkastaren i ugnen på typ 100 grader ca i typ 5-10 minuter, håll uppsikt på den hela tiden.
Då mjukar man upp bitumengummit som "limmar" glaset mot plasthuset.
När det är varmt och mjukt kan du enkelt med en bred platt mejsel försiktigt bända loss glaset.
När det är loss så lossar du två skruvar som håller sargen i ovankant, i nederkant är det två kulleder som man försiktigt får snäppa loss med en platt mejsel.
Betänk att plastsargen kan va väldigt skör så bänd försiktigt.
När den väl är loss så får du slipa bort kromfilmen som ofta är krackelerad och ful på R32orna, jag blästrade dem helt sonika i blästerskåpet, funkade kanon.
Sen lacka dem med någon lämplig mattsvart färg, jag använde biltemas plastfärg som jag tycker funkar skitbra till sånna här grejer!
sen e det bara plocka ihop igen i omvänd ordning, värm bitumengummit igen så kan du trycka ihop glaset och snäppa på clipsen igen. jag satte ihop grejerna med nytt bitumen, men det behövs oftast inte.
allt det andra jag gjort med strålkastarna va dock destå pilligare