Det har vart så stressigt i garaget senaste tiden att jag i princip glömt att ta bilder.
Motorn är ihopplockad med ny kamrem mm och startar å går.
Bromsar och koppling funkar också, dock verkar urtrampningslagret inte va fullt så friskt som jag trodde så det blir att riva ner lådan och byta, men det blir nog efter Elmia.
Inredningen är klar sånär som på förarstol, baksäte och växelspaksknopp typ.
Ljudbygget har börjat ta form.
Slutstegen har fått sig en hylla i baljan, insvetsade L-profiler som en MDF-skiva är skrivad i, stumt, enkelt och drägligt snyggt.
Kommer ett heltäckande golv över sedan med åtkomstlucka för stegen.
Hela stereobygget har kretsat kring ledordet budget.
Allt som allt har det kostat max 2500 spänn, och det är väldigt simpelt uppbyggt, det är ingen ljudbil detta utan det ska bara va nått att lyssna på, dock måste jag säga att ljudet har överträffat mina förväntningar, och så har jag inte byggt baslådan ännu ens.
Ingen huvudenhet, utan allt streamas från telefon till en Nokia MD-310 blåtandsmottagare som är direktkopplad till slutstegen. funkar klockrent! Varför jag gör såhär? jag ville prova helt enkelt, och göra något lite annorlunda
resultatet är riktigt cleant i mina ögon.
downpipen fick byggas om lite pga det nya grenröret. Jag fick kapa det på två ställen och en kompis TIG-svetsade ihop det igen, sedan lindades det med avgasbandage eftersom det bara ligger någon cm från golvet.
Allt som allt är bilen klar för en provkörning, men jag fick fel hjulmuttrar till de nya fälgarna (behöver smala med invändig torx då hålet i fälgen bara är drygt 20 mm i diam.) men så fort jag fixat nya muttrar så blir det en premiärtur, förhoppningsvis ska det inte va några problem. Sedan blir det 4-hjulsinställning och besiktning i slutet på veckan förhoppningsvis.