går segt, men lite händer det väl varteftersom.
kapade bort tanklocket i bakskärmen.
blir nog ett racetanklock dä istället, s jag kapade bort all dålig plåt runt tanklocket så nu blir det nytt där istället.
får se om det blir ett eftermarknads eller om jag plockar lock med plåt och rör från Pegga 206 och passar in.
jag fortsätter inte med bakkjolen innan bakskärmen är helt färdig, riktad och klar.
Har börjat rensa dörrarna på inanmäte och slipa dem.
Är det någon som vet hur man får bort klegget som Nissan fäster fuktspärren med på insidan?
Segt skit som tuggummi typ, går inte att tvätta bort med T-sprit eller thinner, att värma gjorde inte ett skit heller, så hur får jag bort skiten?
har jobbat lite med huven idag.
Istället för att göra som "alla" andra med GTS, dvs kapa av huvläppen och sätta på en GTR-läpp, så ville jag göra något anorlunda.
Böseblick är ganska mycket 90-tal säkert i stylingtrender, men jag tycker det ger en snygg, mer aggresiv look till ett annars ganska tamt utseende.
0,75-plåt bockades till så det blir en snygg rundad kant, inte bara en skarp plåtkant vid strålkastaren. svetsades sedan in i huven, blev perfekt passform, tar inte i någonstans .
fogarna ska blästras av och tennspacklas, på insidan blir det karosserikitt samt epoxyprimer över hela när allt är slipat och klart.