liten uppdatering då.
2 veckor kvar till semestern och nu börjar jag se lite större förändring iaf på något.
kapade bort batterihyllan i motorrummet, ska ändå ha batteriet i skuffen, samt några fästen för nå kontaktstycken om jag inte mins fel, kommer montera dem på annat sätt sedan för att gömma dem lite mer, tror jag hehe.
svetsade igen lite hål som inte används och spacklade det sista, sen slipades hela motorrummet och rutramen klart och maskerades.
Jag har nu blåst ett lager epoxyprimer som rostskydd, över detta kommer en ljus slipgrund och sedan är det klart för lack av motorrum.
blåste även epoxyprimer på främre delen av huven där det var plåtrent innan.
jag kan inte nog understryka vikten av att ha ordentligt mun/andningsskydd när man slipar och lackar, jag hade bara partickelmasker till hands ikväll när jag la epoxin vilket inte är bra såklart, men bättre än inget skydd alls. kolla skillnaden på ny och gamal (endast använd vid kvällens epoxygrundning) mask.
Redig mask med organiska filter måste inhandlas innan jag lägger slipgrund och övrig lack.
Takluckan håller jag på och spacklar, kommer väl ta en stund innan allt är rakt där, men det ska nog ge sig med tiden.
En annan skoj grej, åkte och hämtade ett set med coilovers till bilen.
Blir skönt att kunna ställa höjden på bilen precis som man vill, kan också ställa hårdheten vilket är riktigt smutt.
prisvärda var de iaf, inte hittat några för mindre pengar än dessa, inte ens begagnade från england.
dock var jag tvungen att låta sambon boka en englands-weekend till oss två som kompensation för mitt inköp, men det kan jag gå med på
pass på, snart är det semester och då bör det hända lite mer!
/Philip