Tack
Kingpinlagren va dåliga så jag tog upp jakten på nya, vilket inte va helt lätt då Nissan inte säljer dem till GTS-t längre, enda alternativet va att köpa hela uprighten/kobenet som lagret sitter i, för i regionen 2700 kr st.
Däremot hade de lösa lager till GTR, efter mycket efterforskningar visa det sig att enda skillnaden på GTR-lagret var att innerdiametern va 3 mm större, annars va lagren lika.
Så, på vinst och förlust köptes två st GTR-lager för nätta 450 kr styck, och en duktig kille på Rejsas forum svarvade till två adapterringar som efter uppvärmning med gasolen föll på plats över axeln och sitter nu som gjutet, och lagrena passar perfekt!
En mätarpod snidades ihop i glasfiber, kommer flockas med resten av inredningen.
Stålomspunna bromsslangar införskaffades. Överdragna med transparent blå plast.
Strålkastarna är ganska så ombyggda.
Dels bixenoninsatserna som jag talat om tidigare.
Dels blev det angeleyes med COB-ringar kombinerat med "devil eyes" eller vad man nu kallar det med 10 mm akrylplast och LED-moduler.
Allt är kopplat så att med parkljus så lyser ringar och devil eyes, och tänder man halvljuslampan så slocknad ringen, detta eftersom ringen lyser så starkt så den betraktas som DRL-ljus och skulle nog missuppfattas som helljus av mötande trafik på kvällen
Original helljusinsats togs boer (eftersom helljuset nu fins i projektorn) så då blev det massor av plats där bakom för relän mm som styr allt sammans
Allt lackades mattsvart.
Typ såhär långt har jag kommit nu.
I helgen är tanken att motor och låda åker på plats igen och att bromsar mm ska på plats och luftas.