Jaha, det sägs ju att man ska skaffa sig en projekttråd när man håller på att möblera om bilen, så då gör jag väl det. ![tongue](img/smilies/tongue.png)
Min bil är en Toyota Celica 1.8 ST -97. Den är likadan som Celica GT, men mer gjord som en ekonomisk modell. Skillnaden på GTn och STn är att du kan inte välja till skinnklädsel, den har även ett annat bromssystem bak och har mindre effekt. Annars helt lika, och som sagt billigare att äga.
Att jag valde just att ha denna bilmodellen? Nja jag vet inte... Jag fastnade för bilens annorlunda utseende när jag såg den och jag har alltid gillat bilar med de där speciella uttrycket.
När jag var och tittade på den för andra gången, då jag även skulle provköra den för första gången, så frågade jag självklart om effekten och kände mig lite besviken över att den inte hade mer än 115 hk. När jag väl provkörde bilen så var den både pigg, rolig och bekväm. Helhärlig bil att cruisa runt på vägarna med och där var jag såld.
Jag hade just då, och som jag fortfarande har, bara mitt deltidsjobb och tjänade inte tillräckligt för att hinna spara ihop till bilen så man åkte besviket hem för att man inte kunde köpa den och bara enbart provköra.
Senare under kvällen när vi diskuterade bilen sa pappa att jag kunde ta ett lån för att kunna köpa bilen och efter många om och men förstod man att jag kan faktiskt kunde köpa den. Jag ringde in till bilhandlaren och fixade så att de höll den åt mig. Efter en vecka var allt klappat och klart, men jag fick inte hem bilen förrän två veckor senare eftersom jag skulle ha installerat en ramp och motorvärmare, även annat strul gjorde så jag inte kunde hämta den. Den 27 augusti 2006 körde jag hem min nya svarta sportiga bil!![smile](img/smilies/smile.png)
Första styling grejen jag gjorde med bilen var att lackera om den i en färg som skiftade i svart och lila, en färg efter mitt eget huvud. Det finns ju många olika bilar i sverige som har en liknande färg som min, men ändå...
Sen tog det ett bra tag innan något mer hände. Jag hade inga kontakter inom styling eller kände någon som höll på med samma som jag var intresserad av, så jag satsade på att betala av mitt lån. Jag köpte väl lite smått till den såsom växelknopp, mattor, överdragsklädsel osv. Sånt där som är enkelt. Och jag blev även medlem på Garaget under denna tiden. Tips från en på en annan sida jag är medlem på. Mitt stylingintresse väcktes mer och mer till liv, men jag visste också att lånet behövde sjunka mer innan jag kunde göra något större.
Sen träffade jag min pojkvän, Alecci här inne, och allt tog en hastig början eftersom vi båda är intresserade av bilar.![smile](img/smilies/smile.png)
Och nu har jag startat upp mitt projekt med Celican på allvar.![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Så här är mina inköp:
Bodykit:
1. Pakfeifer Front Bumper US-1
2. Rear Bumper +ABE [CW]
3. Sideskirts +ABE [CW]
4. PL-Tuning Universal Carbon Spoiler 3D APR Style H20 W139
5. Clear Tail Lights
Övrigt:
1. Växelknopp -Silver lila neon - Monterat!
2. Mattor - drakmotiv svart/silver - Monterat!
3. Handbroms överdrag - Carbon nano - Monterat!
4. Klädsel - Drakmotiv svart/silver - Monterat!
5. Sänknings satts 30mm - Monterat!
6. Spacers 5mm fram/10mm bak - Monterat!
7. Slutdämpar 2st
8. Racekatt
9. Streamer "Lady Milla" silver
10. Mätarhus styling - Monterat!
11. 215-35-18" Emotional Strada med Khumo - Monterat!
12. Huvscoop
Jag håller just nu på, med hjälp av killen, att provmontera mitt bodykit. Än så länge har vi bara hunnit med fronten och konstaterat att jag behöver beställa efter nya framblinkers. Varför vi inte har hunnit mer än bara fronten är för att det inte finns någon beskrivning på var och hur samt att han har ju sitt eget projekt också. Även att skruvar satt lite på trånga ställen och en skruv som hoppat ur gängan å vägrade komma till rätta vad man än försökte med. Så de slutade med att vi fick kapa bort den. Och allt detta att bara få bort orginal fronten tog ungefär 1½ till 2 timmar. Och vi började så sent så de blev inget mer skruvande.
Planen att fästa kitet är att plasta fast de så att de inte finns några glipor m m. Problemet med de är att man aldrig få bort de igen, vilket ger mig ett taskigt läge då jag vill skaffa klarglas lyktor när jag få råd. Så om jag väljer att inte skaffa klarglas så kommer de se lite dumt ut eftersom lyktorna bak är klara. Och min fundering med de hela är väl att inte plasta fronten än utan vänta till slutet av månaden då jag fått pengar och kan beställa mina klarglas lyktor.
Frågan är hur det kommer fungera?
Men om jag gör så få jag inga problem med att skaffa mina lyktor som man kanske ha råd med i slutet av månaden. Hmm... Det tål att tänkas på.![roll](img/smilies/roll.png)
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Min bil är en Toyota Celica 1.8 ST -97. Den är likadan som Celica GT, men mer gjord som en ekonomisk modell. Skillnaden på GTn och STn är att du kan inte välja till skinnklädsel, den har även ett annat bromssystem bak och har mindre effekt. Annars helt lika, och som sagt billigare att äga.
Att jag valde just att ha denna bilmodellen? Nja jag vet inte... Jag fastnade för bilens annorlunda utseende när jag såg den och jag har alltid gillat bilar med de där speciella uttrycket.
När jag var och tittade på den för andra gången, då jag även skulle provköra den för första gången, så frågade jag självklart om effekten och kände mig lite besviken över att den inte hade mer än 115 hk. När jag väl provkörde bilen så var den både pigg, rolig och bekväm. Helhärlig bil att cruisa runt på vägarna med och där var jag såld.
Jag hade just då, och som jag fortfarande har, bara mitt deltidsjobb och tjänade inte tillräckligt för att hinna spara ihop till bilen så man åkte besviket hem för att man inte kunde köpa den och bara enbart provköra.
Senare under kvällen när vi diskuterade bilen sa pappa att jag kunde ta ett lån för att kunna köpa bilen och efter många om och men förstod man att jag kan faktiskt kunde köpa den. Jag ringde in till bilhandlaren och fixade så att de höll den åt mig. Efter en vecka var allt klappat och klart, men jag fick inte hem bilen förrän två veckor senare eftersom jag skulle ha installerat en ramp och motorvärmare, även annat strul gjorde så jag inte kunde hämta den. Den 27 augusti 2006 körde jag hem min nya svarta sportiga bil!
![smile](img/smilies/smile.png)
Första styling grejen jag gjorde med bilen var att lackera om den i en färg som skiftade i svart och lila, en färg efter mitt eget huvud. Det finns ju många olika bilar i sverige som har en liknande färg som min, men ändå...
Sen tog det ett bra tag innan något mer hände. Jag hade inga kontakter inom styling eller kände någon som höll på med samma som jag var intresserad av, så jag satsade på att betala av mitt lån. Jag köpte väl lite smått till den såsom växelknopp, mattor, överdragsklädsel osv. Sånt där som är enkelt. Och jag blev även medlem på Garaget under denna tiden. Tips från en på en annan sida jag är medlem på. Mitt stylingintresse väcktes mer och mer till liv, men jag visste också att lånet behövde sjunka mer innan jag kunde göra något större.
Sen träffade jag min pojkvän, Alecci här inne, och allt tog en hastig början eftersom vi båda är intresserade av bilar.
![smile](img/smilies/smile.png)
Och nu har jag startat upp mitt projekt med Celican på allvar.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Så här är mina inköp:
Bodykit:
1. Pakfeifer Front Bumper US-1
2. Rear Bumper +ABE [CW]
3. Sideskirts +ABE [CW]
4. PL-Tuning Universal Carbon Spoiler 3D APR Style H20 W139
5. Clear Tail Lights
Övrigt:
1. Växelknopp -Silver lila neon - Monterat!
2. Mattor - drakmotiv svart/silver - Monterat!
3. Handbroms överdrag - Carbon nano - Monterat!
4. Klädsel - Drakmotiv svart/silver - Monterat!
5. Sänknings satts 30mm - Monterat!
6. Spacers 5mm fram/10mm bak - Monterat!
7. Slutdämpar 2st
8. Racekatt
9. Streamer "Lady Milla" silver
10. Mätarhus styling - Monterat!
11. 215-35-18" Emotional Strada med Khumo - Monterat!
12. Huvscoop
Jag håller just nu på, med hjälp av killen, att provmontera mitt bodykit. Än så länge har vi bara hunnit med fronten och konstaterat att jag behöver beställa efter nya framblinkers. Varför vi inte har hunnit mer än bara fronten är för att det inte finns någon beskrivning på var och hur samt att han har ju sitt eget projekt också. Även att skruvar satt lite på trånga ställen och en skruv som hoppat ur gängan å vägrade komma till rätta vad man än försökte med. Så de slutade med att vi fick kapa bort den. Och allt detta att bara få bort orginal fronten tog ungefär 1½ till 2 timmar. Och vi började så sent så de blev inget mer skruvande.
Planen att fästa kitet är att plasta fast de så att de inte finns några glipor m m. Problemet med de är att man aldrig få bort de igen, vilket ger mig ett taskigt läge då jag vill skaffa klarglas lyktor när jag få råd. Så om jag väljer att inte skaffa klarglas så kommer de se lite dumt ut eftersom lyktorna bak är klara. Och min fundering med de hela är väl att inte plasta fronten än utan vänta till slutet av månaden då jag fått pengar och kan beställa mina klarglas lyktor.
Frågan är hur det kommer fungera?
Men om jag gör så få jag inga problem med att skaffa mina lyktor som man kanske ha råd med i slutet av månaden. Hmm... Det tål att tänkas på.
![roll](img/smilies/roll.png)
Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
0
0
0
0