2504
Sök

Toyota Celica Project by Milla

Alecci's fästmö
708 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
KoSoVaR skrev:
kan du typ göra en motivlack, sen att typ göra så att endast den har glansig lack, o allt annat matt, o kan man göra tvärtom, typ en blodig hand mot en frostat fönsterruta(ett exempel)

Hehe förstår hur du menar..och jag säger bara..huven e i den färg den e..man klipper ut en drake (vi säger i plastfolie) och klistrar den mitt på huven där man vill ha den...täcker över allt som inte ska lackas i matt och sen e det bara att gasa på med mattlack på de täckta tongue
Efter allt torkat så drar man bort allt skydd och volá precs som man vill ha de big_smile
Senast redigerat av Lady_Milla (12 december 2008)

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Jag får be om ursäkt för att det står konstigt ibland och att det är bortfallna bokstäver i ord...mitt datorbord e lite cp och hänger inte med ibland *Stor SUCK* hmm

Byggare Behm
562 Inlägg
13 mars 2009
Hur går det här då ?  Bra jobbat, trevligt med en tjej som vågar köpa en egen bil och sätta igång att bygga om den, med stil dessutom.
Behöver du hjälp med något motorrelaterat eller typ servopumpen tongue så skriv en rad på
www.toyotaclubsweden.com   Dom killarna har koll på allt om Celica.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Man tackar för den sidan big_smile Mycket bra då jag faktist planera lite motorgrejer hehe.

Japp, ska väl skriva lite hur det ligger till med planer och framtid och nuläget.

Planer;

Ja, vad kan man säga. Jag kör på samma spår som innan. Bygger bilen efter bilden i mitt huvud. När bilden är utanför mitt huvud och framför ögonen, då är det dags att ända om man vill.

Jag har lite grejer hemma redan;

¤ Slutdämpar
¤ Vinge
¤ Blinkers
¤ Nät
¤ Huvscoop
¤ Stremer
¤ Racekat

Detta är ju nästan bara att slänga på bilen. Och det är skönt att man har så mycket hemma ändå och veta att när allt detta är på så är snart bilen klar smile (på utsidan).

Sånt jag har planer på att köpa;

¤ Skinnklädsel
¤ "Ny" motor (Mr2 eller GT)
¤ Rött ljus till instumenten
¤ Bashögtalare bak

Än så länge är det bara detta som är planerat att köpa.

Ja, vad ska man säga mer. Planerade slänga i en turbo i den först, men kom fram till att de var väldigt dyrt och omständigt. Så nu ska det i en ny motor i den istället, mr2 turbo eller gt.

När allt kommer ske vet jag inte. Det har varit en del strul med mitt projekt.
Grejer kommer försent, grejer måste fixas för att passa, måste hitta någon som kan fixa allt och tid/pengar.
Garageplats har man ju inte heller så där är ett problem. Plus att bilen står 14 mil iväg vintertid tongue

Det jag nu satsar på är att komma med på japmeet. Missade de förra året på grund av allt strul. Jag ska försöka få någon att skära i krockbalken för den är i vägen för mina blinkers och sen få in resten av nätet fram plus byta ut det på sidorna eftersom lacken sprutade färg på dom (även att man sa det inte skulle vara de).

Eftersom man blivit arbetslös och numera ska studera så kommer projektet ta längre tid. Inte för att jag tycker det är jättetråkigt men ändå lite. Mena man kommer ju ha de kul en längre tid framöver och se fram emot resultatet ännu mer än om man får den klar bums. Om ni förstår hur jag menar?

Iaf allt kommer på när det kommer på. tongue

Byggare Behm
562 Inlägg
22 mars 2009
Hehe ja, enda fördelen med att vara arbetslös är att man får tid över att bygga på bilen.. men pengar blir det dåligt med

Så du ska i med en Mr2 turbo( Gen 2 3S-GTE ) alternativt en 170 hk GT-motor från celica ( Gen3 3S-GE )
Turbomotorn kan bli lite problem att få godkänd i din bil men GT-motorn passar fint för det är ju samma kaross och förmodligen samma drivlina. Men det kan du ju be lokala toyotaverkstaden att kolla upp.

Du ska veta att det INTE är krångligare att turbokonvertera din motor än att byta till en annan turbomotor men du får nog nöja dig med max 0.5 i laddtryck med tanke på högre komp i motorn.

Din Celica-modell heter förresten St200.. och Gt4-modellen heter St205, samma kaross och inredning i stort sett.
Senast redigerat av _Jonex_ (22 mars 2009)

Alecci's fästmö
708 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
_Jonex_ skrev:
Hehe ja, enda fördelen med att vara arbetslös är att man får tid över att bygga på bilen.. men pengar blir det dåligt med

Så du ska i med en Mr2 turbo( Gen 2 3S-GTE ) alternativt en 170 hk GT-motor från celica ( Gen3 3S-GE )
Turbomotorn kan bli lite problem att få godkänd i din bil men GT-motorn passar fint för det är ju samma kaross och förmodligen samma drivlina. Men det kan du ju be lokala toyotaverkstaden att kolla upp.

Du ska veta att det INTE är krångligare att turbokonvertera din motor än att byta till en annan turbomotor men du får nog nöja dig med max 0.5 i laddtryck med tanke på högre komp i motorn.

Din Celica-modell heter förresten St200.. och Gt4-modellen heter St205, samma kaross och inredning i stort sett.

Haha joda jag vet alla koder och allt smile hänger ju som sagt på ett forum för enbart min celica så wink
Hm ja gt motor eller turbokonvertera blir det iaf...få se hur det blir med allt...Man behöver ju inte ha brådis tongue smile

Jag sattsar ju just nu på att få klart utsidan så jag slipper bry mig om den sen. Inte så mycket kvar där och inne är inte så mycket att göra heller. Men klart det kostar ju så det tar tid.
Motorn kommer väl sist. Jag känner sj inte så stort behov efter mer hk som de flesta gör.
Om man väntar på något gott, sägs de ju wink

Byggare Behm
562 Inlägg
26 mars 2009
No offense men skippa huvscoopet, blir snyggare när det är stilrent.
Jag ska bort med min scoop-huv också, Intercoolern sitter ju i fronten numera.

Hehe "klar" ja, det var ju just det.. blir aldrig klart.. helt.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Hehe...Huvscoopet har jag eftersom jag vill att fronten ska se fetare ut från sidan och bli lite mer med bakänden. Så det kommer nog bli bra och lite mer symetriskt.

Angående "klar"... Jo, det finns alltid mer man kan göra med bilen, men det är det här jag ska göra med bilen för att den ska bli klar och om jag nu köper t ex en ny ratt så har ju inte mitt projekt börjat om, utan jag har bara lagt till en ny snygg detalj till bilen. wink

Jag har dock lite planer som inte står med i mitt senaste inlägg. T ex nya "ögon" i klarglas istället och en tändare i kolfiber. Har funderat på lambodörrar, men det är inget måste för min del.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Yes, då har man varit och shoppat lite till skrotet där ute på uppfarten. big_smile

Det blev lite inuti för en gångs skull, multimedia som det så fint heter. tongue

Har köpt allt av märket Pioneer. Fyra nya koaxialhögtalare fram och bak...

Pioneer TS-G171C fram och Pioneer TS-G1302l bak
http://www.alphacaraudio.co.uk/images/OLDSITE/tsg1302i.jpg

...och en baslåda till skuffen.

Pioneer TS-WX206A
http://www.gimahhot.de/images/products_large/8/80506/pioneer-ts-wx206a-aktiver-subwoofer-20cm.jpg

Fick även fri installation av grejerna så, de ska in i början av nästa månad. Så skönt att slippa trökla med de själv och få det riktigt proffsigt gjort från början. cool

Ska bli väldigt gott att få riktigt ljud i bilen och få bort ett problem jag haft sen jag köpt den. Har ju skorrat som fan i vänster högtalare fram som om den vore sprängd, men har kollat och även bytt ut högtalaren och den är inte ett dugg sprängd. Konstigt... Funderade ju på om det kunde vara något med kablarna. Kan klart även vara stereon, men den var ju också ny. Självklart kan det vara fabrikationsfel på nya produkter, men man tycker det borde vara ovanligt.

Min stereo jag har nu ska så småningom bytas ut till en DVD med utfällbar skärm, men än så räcker det gott och väl med min "gamla" Pioneer.

Bilfan ska även in den 21 denna månaden och fixa avgassystemet. Äntligen ska det komma på, har längtat efter det länge nu. Får se sen hur den går med racekat också, hoppas att det kommer göra lite skillnad iaf. Det kommer ju se väldigt läckert ut med dubbla utblås bak! big_smile

Så lite är det som händer denna månaden. smile

Aja, detta var allt för nu.

Byggare Behm
562 Inlägg
19 april 2009
Trevligt, det går framåt  big_smile

Rekondare
218 Inlägg
22 april 2009
Snygg Celica! Hur går det med bygget nu annars? Har du hittat klarglas framlyktor??

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

Alecci's fästmö
708 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Ja, då kommer en lite uppdatering om när jag lämnade in bilen för att fixa nya avgassystemet!

Jag blev lite överaskad över hur bra det blev och hur bilen lät med för den delen. smile Som en kille på verkstaden uttryckte det när vi frågade om ljudet "som ett ettrig liten japanare ska låta".
Hann aldrig testa om hon reagerade snabbare på gasen när jag skulle köra hem, eftersom jag hade bråttom till jobbet. Efter jobbet där emot så testade jag lite mer. Och ja, jag tycker nog allt att de har förbättrats både med ljud och lite effekt. Så jag är helnöjd. De "bullriga" ljudet, om man nu kan kalla det de sålänge i brist på annat ord, fortsätter inte efter att man kommer upp i ungefär 80-90km/h vilket är jäkligt skönt. Det liksom försvinner mer och mer och man kan njuta av färden. Visst det låter mer än när den va orginal, men helt acceptabelt.

Åkte till de finaste stället här omkring (det stället jag kunde hitta som var finast just då i brist på annat) och tog lite foton. Och här kommer ett foto som visar hur det ser ut. Om ni vill se lite mer så är det bara att besöka min sida så har jag några till. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/46876/634509_2skna0.jpg
Såhär blev de med mitt nya system...Läckert wink

Alecci's fästmö
708 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Lugge skrev:
Snygg Celica! Hur går det med bygget nu annars? Har du hittat klarglas framlyktor??

Jadu, värre där. Hittade ett par på eBay men han ville inte ta det budet jag gav för dom och jag tyckte de var lite dyrt just då och hade inte riktigt råd med att lägga så mycket.
Det jag har hittat mer är i england men då är dom till fel trafik och då måste man sitta och mixtra med det. Jag har ingen aning hur man fixar sånt, om det inte bara är att byta från lykta till lykta eller om man måste köpa till något snuskigt dyrt för att fixa det.

Vet inte riktigt hur jag ska göra på den fronten. Klarglas vill jag ha och ska jag ha! Det är ju billigt att köpa ifrån england men det blir som sagt massa extrajobb som kanske gör de dyrt. Om jag beställer genom Toyota så kostar de 7000. Frågan är då om det är från japan dom tar, men har för mig att Toyota iaf kan få tag på de som ska vara till min bil. Men det är mycket pengar, tyvärr.

Jag få hoppas att om typ 1-2 månader lägger någon upp en aktion på eBay med dom till ett vettigt pris...Eller kan jag hoppas på att någon har dessa lyktor och erbjuder mig att köpa dom till ett bra pris wink haha.

Längtar tills jag få tag i dom där lyktorna kan jag säga!

463 Inlägg
23 april 2009
Lady_Milla skrev:
Lugge skrev:

Vet inte riktigt hur jag ska göra på den fronten. Klarglas vill jag ha och ska jag ha! Det är ju billigt att köpa ifrån england men det blir som sagt massa extrajobb som kanske gör de dyrt. Om jag beställer genom Toyota så kostar de 7000. Frågan är då om det är från japan dom tar, men har för mig att Toyota iaf kan få tag på de som ska vara till min bil. Men det är mycket pengar, tyvärr.

Det hjälper inte att köpa från Japan, de kör på fel sida där med. Tänk på att om de ska godkännas på bilprovningen måste de vara E-märkta.

Snygg bil för övrigt! Hoppas den slutar ge dig bekymmer wink

Byggare Behm
562 Inlägg
23 april 2009
Det där med vänsterreflektorer är knepigt, det ska gå att värma dom och böja dom rätt har jag läst men
det krävs att man är försiktig och tänker spegelvändt, annars blir det fel iallafall.
Du kan inte be någon stylingfirma att försöka ta hem klarglasen till dig då ?

Kanonsnyggt med nya utblåsen !

Alecci's fästmö
708 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
habomaster skrev:
Lady_Milla skrev:
Lugge skrev:

Det hjälper inte att köpa från Japan, de kör på fel sida där med. Tänk på att om de ska godkännas på bilprovningen måste de vara E-märkta.

Snygg bil för övrigt! Hoppas den slutar ge dig bekymmer wink

Nja, jag vet ju att dom kör på "fel" sida där med, men jag har också för mig att jag har art.nr till de som är till högertrafik. Är inte så säker. Ska kolla upp det, men iaf så kan jag inte köpa några just nu. Tyvärr.

Men det kommer hända smile Gott de ska bli när utsidan är avklarad!

Alecci's fästmö
708 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
_Jonex_ skrev:
Det där med vänsterreflektorer är knepigt, det ska gå att värma dom och böja dom rätt har jag läst men
det krävs att man är försiktig och tänker spegelvändt, annars blir det fel iallafall.
Du kan inte be någon stylingfirma att försöka ta hem klarglasen till dig då ?

Kanonsnyggt med nya utblåsen !

Funderade på det innan, men vilken firma kan man vända sig till då? Jag har inte en aning, men antar man få fråga runt.
Frågan är om någon t ex den i england kan tänka sig fixa lyktorn innan dom skickas till mig. Ska nog se vad jag kan gräva fram om det isf är det ju inga dimmor att jag kommer ta hem dom inom en kort framtid. cool

Tackar! Har precis varit ute och filmat bilen in action. Ska lägga upp en liten snutt sen på min sida om de, men de kanske inte blir försen sent ikväll eller imorgon för mitt program satte en ful logga över så man knappt ser något. hmm

Rekondare
218 Inlägg
23 april 2009
Min polare har ju en Celica och när vi var på Elmia så pratade vi med ett företag som tog hem det mesta till just Celica... vet inte vad sidan/företaget heter så fråga min polare.... Han fins bland min vänn-lista och kallar sig för --> _Ponta_

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

Alecci's fästmö
708 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Lugge skrev:
Min polare har ju en Celica och när vi var på Elmia så pratade vi med ett företag som tog hem det mesta till just Celica... vet inte vad sidan/företaget heter så fråga min polare.... Han fins bland min vänn-lista och kallar sig för --> _Ponta_

Aha, man tackar smile Ska kolla med honom.

Rekondare
218 Inlägg
23 april 2009
Lady_Milla skrev:
Lugge skrev:

Aha, man tackar smile Ska kolla med honom.

ja gör så ;D

Sök