Hemma hos mig funkar det iaf så att fönstrena ska vara stängda o fördragna om dagarna.. då är det jätte skönt.. men öppnar man fönstrena så blir det varmt direkt.. på kvällen sen kan man öppna dom.. men jag bor ju inte i takvåning..
Sant.. det är ju lika varm luft man drar in i lägenheten som det är ute om man har öppet..
en stor takfläkt då? de jköpte jag för en månad sen! Så här i efterhand så hade jag gärna betalat 3 tusen för den! Fan va gött de e Annars kan du väl ha frysdören öppen? hehe
mitt bästa råd är att du vädrar så gott det går och innan du skall lägga dig tar en kall dush å sedan skaffa en bordsfläkt som du har vid säng kanten, bor inte heller i en takvåning men jag bor på 3/3 vån och har konstant 25 grader inne i alla rum så här års!
Rysk ac: ta en bilkylare (det måste du väl ändå ha någon gammal i garaget) sen en slang mellan kylaren o kallvattenkranen o en slang från kylaren till avloppet (diskhon, handfatet, badkaret) sen kopplar du in en fläkt bakom kylaren (går med fläkten som sitter på kylaren men dom brukar låta som fan).
Rysk ac: ta en bilkylare (det måste du väl ändå ha någon gammal i garaget) sen en slang mellan kylaren o kallvattenkranen o en slang från kylaren till avloppet (diskhon, handfatet, badkaret) sen kopplar du in en fläkt bakom kylaren (går med fläkten som sitter på kylaren men dom brukar låta som fan).
allt går att lösa med gamla bildelar.
Hahaha! Klockren! Kan ju ta bordsfläktarna som står i fönstren nu...
Sitter i min lilla lägenhet, en 1:a på typ 40kvm, takvåning. Det är ju värdelöst när det är 26-27 grader i rummet. Fläkt på full rulle i fönstret och alla fönster öppna men det sjunker ju inte ..
Nån mer än jag som lider av värmen? Och vad ska man göra?! Köpa en AC för ex antal tusen är inte nåt man har råd med ..
27 grader?????? Det va ju fan svalt och skönt om man jämför mot min 1:a.. 30kmv och takvåning 2 stooooora fönster som solen ligger på från att den går upp, till ungefär 18-18.30 tiden.. Värme rekordet i min lägenhet ligger för närvarande på ca 43 grader varmt.. Så dina 27 grader tycker jag låter rätt lindrigt.. Flyttar för övrigt till en 2:a nu i augusti, aldrig mer en 1:a på takvåningen för min del..
"If you're in control, you're not going fast enough"
Själv bor ja i en två på första plan i söderriktning så har solen in hela dagarna.. de ja brukar göra.. som morsan lärde mej när de e varmt ute.. öppna två fönster i lägenheten som solen inte lyser mot fördel om dom e i olika rum t.ex. vardagsrum och sovrum och på toan om man har fönster där.. blir ett riktigt skönt å svalkande genomdrag på luften då.. säger då de att de e bra å ha mammma ibland.. speciellt när hon har bott i den lägenheten ja bor i nu..
De flesta öpprar fönstret som vätter mot solen,, är ju ganska verkningslöst,,, man släpper ju in värmen.. jag drar för persienn,, å låter fönstret va stängt mot solen,, å öppnar norr fönster där ligger solen väldigt sällan..