4440
Sök

Lödde träffarna,jäkla bonne träff!!!SKÄRP ER!

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 oktober 2008
DP_RACING skrev:
JapMax skrev:
2000 kroners-740is lär de väl alltid finnas på bilträffar men den dagen jag kommer till en träff där de står traktorer vänder jag direkt big_smile

Men generellt brukar de va bra bilar i tex nkpg och lkpg, kommer man på mindre träffar spec runt mantorp/skänninge är de 80% volvoraggare. Iofs dom harf säkert kul tillsammans, men jag som så många andra är trött på synen av skrotiga 740-skrindor tongue

Jag skulle med gott samvete anordna en bilträff där Volvo 240/740 är portförbjudna!

du har inte funderat över att de även finns en hel del fina/extrema 240/740 också? tex. dom 240/740 som vinner dom större evenemangen? du ska rentutsagt tamef*n inte dra alla över en kant! riktigt dåligt alltså. och även en del som drar alla "bönner" över en och samma kant, riktigt dålig stil alltså!
håller givetvis med om att skräpa ner och sota ner andras bilar är helt onödigt, men om du säger att du skulle kunna portförbjuda alla 240/740 så skulle du verkligen inte vara välkommen till träffarna överhuvudtaget om ja fick bestämma...

tror jag talar för oss alla som ligger å sliter med 240/740 för att dom ska glänsa...

håller med smile

bil som bil...har man lagt några timmar å kronor e de samma rättigheter för dom...men alla som bara köper en slitåslängbil å kmr på träffarna kunde fara å flyga...

DFFL
9 020 Inlägg
24 oktober 2008
Smedhult skrev:
FireTraXX skrev:
Smedhult skrev:

hahahah! manligt kallas de;)

Töntigt kallas det. wink

Riktiga cowboys kör turboladdade dieselhästar wink

Så eftersom att jag kör lastbil så har jag alltså ordentliga cojones?
330hk/1000-nånting Nm turboladdade dieselhästar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Diktator
968 Inlägg
24 oktober 2008
hårdare attityd mot alla oseriösa diverse söndersupna och sönderkörda bilar, såklart dom kommer ditt och håller på försöker spela allan ballan när alla med 100 000 kr bilar sladdar runt med kontroll, dom vill ju också testa på med deras tegelstenar till ex kokain slädar och sosse containrar, slå näven in bordet och be dom dra åt helvete eller ställa bilen och titta på, ingen blir ju glad över att se en exempelvis 740 stå och börna på samma ställe i 5 minuter, det kan tamejfan alla bilar med lite vilja på gasen...

KHRacing
24 oktober 2008
Brandis skrev:
hårdare attityd mot alla oseriösa diverse söndersupna och sönderkörda bilar, såklart dom kommer ditt och håller på försöker spela allan ballan när alla med 100 000 kr bilar sladdar runt med kontroll, dom vill ju också testa på med deras tegelstenar till ex kokain slädar och sosse containrar, slå näven in bordet och be dom dra åt helvete eller ställa bilen och titta på, ingen blir ju glad över att se en exempelvis 740 stå och börna på samma ställe i 5 minuter, det kan tamejfan alla bilar med lite vilja på gasen...

Nu var du dock "lite" hård i tonen va .... (såg inte så mkt ironi i ditt inlägg) big_smile

12 086 Inlägg
24 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Smedhult skrev:
FireTraXX skrev:

Töntigt kallas det. wink

Du bor alltså i en bonnehåla och kör lastbil? tongue
Det trodde jag inte om dig..

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
24 oktober 2008
JapMax skrev:
FireTraXX skrev:
Smedhult skrev:

så då va han framme igen.. nu klagas de på lastbilsåkare å att bo i bonnehåler, vad kommer härnäst?
tänk lite före du skriver, och va äre för fel på att köra lastbil och bo på landet?

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

Evilmonkey
24 oktober 2008
fr3kazo1d skrev:
jag har varit på lödde träffarna nu i 2-3 år och aldrig har de varit så jäkligt som de e nu och folk undrar varför polisen kommer varje gång,

för mig en bilträff e trevliga människor som sköter sig bilar som demar,folk som kör stripp och folk som bränner lite gummi  så har de varit fram tills nu, visst e de kul bränna gummi och likta gott gör de men F*n man behöver väl inte bränna ända in till fälgen och om man nu gör de ta resterna och lägg i skuffen och släng sen!!! parkeringen ser ju ut som en jäkla soptip nuför tiden ligger gammla däck och fälgar överallt
VARFÖR I HELVETE SKULLE FOLK DÅ LÅTA OSS VARA IFRED!!!???? och inte ringa polisen

förra sommaren kom polisen kanske 1 av 6 ggr, detta året kommer dom varje gång om inte med vanliga tjänstebilen så e de civilare som kikar in, HUR ROLIGA TRÄFFAR BLIR DE DÅ??!!

e de så svårt plocka upp efter sig??? eller ni e så jäkla korkade så ni tror de coolt lämna allt efter sig och försöka impa på era bonna brudar! kan säga att de inte många som blir impade av ett sånt beteende!

E de bara jag som reagerar på detta eller e de någon mer som kan hålla med??? borde vi inte kunna ha bra träffar utan massa snutar och idioter som förstör för alla andra som kommer och hoppas på en trevlig kväll utan poliser!

Löddeträffarna=bonna träffarna!!

Detta e min åsikt talar inte för några andra!

//SANI

det är väl bara att inte åka dit något mer och låta grabbarna hållas med deras "traktorer"

Muttley
24 oktober 2008
DP_RACING skrev:
JapMax skrev:
FireTraXX skrev:

så då va han framme igen.. nu klagas de på lastbilsåkare å att bo i bonnehåler, vad kommer härnäst?
tänk lite före du skriver, och va äre för fel på att köra lastbil och bo på landet?

han må vara svartsjuk för att vi som bor utanför storstäderna som är som en sardinburk smile han vill med ut på landet och andas frisk luft. men jag tror han lever i innerstan i sthlm i en källare med avgaslukter som syre
!
just därför trackar han ner de som bor på landet smile

12 086 Inlägg
24 oktober 2008
Jag bor i en stad med 40 tusen invånare.. jag har absolut inget emot lastbilschauförer, och nästan inget emot bönder big_smile Men kombon lastbilschaufför, bo i lödde och vara firetraxx är svår att smälta för mig big_smile

Jag är lite rå i kanten, har egentligen inte emot någon sådär så de kliar!
Ber om ursäkt, jag har så kul när jag läser och skriver så jag glömmer lätt bort andras intressen och känslor.

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 oktober 2008
Många här som var på Vallåkra i år?
Det kom ju in dussintals med rostiga 740s, spacklade, svetsade, o.s.v.
Varför?
Jo, för att då slapp man betala inträde...

Men att arrangörerna inte brydde sig!
Det är helt oförståeligt.

Så jag förstår om fler klagar på såna åk. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Muttley
24 oktober 2008
JapMax skrev:
Jag bor i en stad med 40 tusen invånare.. jag har absolut inget emot lastbilschauförer, och nästan inget emot bönder big_smile Men kombon lastbilschaufför, bo i lödde och vara firetraxx är svår att smälta för mig big_smile

Ber om ursäkt, jag har så kul när jag läser och skriver så jag glömmer lätt bort andras intressen och känslor.

och jag i en by med runt tusen.

men som du skriver just nu så verkar  de vara fel att bo i löddeköpinge med nu.

406 Inlägg
24 oktober 2008
JapMax skrev:
2000 kroners-740is lär de väl alltid finnas på bilträffar men den dagen jag kommer till en träff där de står traktorer vänder jag direkt big_smile

Men generellt brukar de va bra bilar i tex nkpg och lkpg, kommer man på mindre träffar spec runt mantorp/skänninge är de 80% volvoraggare. Iofs dom harf säkert kul tillsammans, men jag som så många andra är trött på synen av skrotiga 740-skrindor tongue

Jag skulle med gott samvete anordna en bilträff där Volvo 240/740 är portförbjudna!

Bra, den träffen vill jag komma til big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

12 086 Inlägg
24 oktober 2008
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

Är lödde och löddeköping två olika ställen? tongue
På firetraxx förstod jag att dom va relativt synonyma.

Muttley
24 oktober 2008
JapMax skrev:
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

att dömma av trådksparen så är de löddeköpinge han menar ju. vilket också kallas lödde.

12 086 Inlägg
24 oktober 2008
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:
tkd_rille skrev:

att dömma av trådksparen så är de löddeköpinge han menar ju. vilket också kallas lödde.

Om de bara kommer bönner och volvoraggare till löddeträffen antar jag att lödde är en bonnehåla.
Antog utan att orka bry mig om omständigheter.

Muttley
24 oktober 2008
JapMax skrev:
tkd_rille skrev:
JapMax skrev:

Om de bara kommer bönner och volvoraggare till löddeträffen antar jag att lödde är en bonnehåla.
Antog utan att orka bry mig om omständigheter.

ingen bonnehåla. en by.

kommer för fasen ruttna 740 och skrothögar till helsingoborg med så är de med en bonnahåla ?

R1 driver!
5 128 Inlägg
24 oktober 2008
Haha, jag bor i en håla med typ 200 boende, så klaga inte på dom som har runt 1000 invånare tongue

Gas til de ras!!
100 Inlägg
24 oktober 2008
TurbOla skrev:
Varför?

har du tänkt på att de flesta som kör 740 gör det av en anledning?? unga och har dåligt med pengar kanske!! då får man vara stålt över den bilen man har... alla människor kanske inte vill sätta sig på ett lån på 150000 bara för att ha något att transportera röven i!!

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

Muttley
24 oktober 2008
Tulldahl skrev:
TurbOla skrev:
Varför?

har du tänkt på att de flesta som kör 740 gör det av en anledning?? unga och har dåligt med pengar kanske!! då får man vara stålt över den bilen man har... alla människor kanske inte vill sätta sig på ett lån på 150000 bara för att ha något att transportera röven i!!

då är 740 perfekt bensinslukare. om man nu har dåligt med pengar smile

812 Inlägg
24 oktober 2008
tkd_rille skrev:
Tulldahl skrev:
TurbOla skrev:
Varför?

då är 740 perfekt bensinslukare. om man nu har dåligt med pengar smile

då har du inte kört en fräch 740. går utan problem å köra en 740 på under litern.

sen tycker ja de är dåligt som många skriver att alla som åker 740 är bönder,  kolla hur många ombyggda 740sar de finns då? vi som lägger ner tid å pengar på våra 740sar är vi bönder och åker run å svinar lr? finns minst lika många jappsar å bmw ägare som åker runt å svinar som de finns "volvo raggare" så ni är inte ett dugg bätre själva.

men tycker oxå de är dålig stil av sånna som åker runt å svinar på träffar där man är för å kolla på fina bilar å byta tankar om olika byggen. spec när dom gör de bland folk. tänk på att när ni "driftar" kan de komma ut en liten unge lr nå som dragit från mamma å pappa. dror inte nån vill leva med de att om dom bara hadde jätt fan i att sladda hadde dom inte behöva leva med att köra över nån. tänk på andra oxå å inte bara er själva.  inte konstigt att snuten kommer.

man lever bara en gång..

Sök