alltså...... ska vi ta de från början:) du har oftast två, nej tre kablar. en matning (+) en jord (-) och en remotekabel (den du kopplar på elantennen etc.)..
på plus å minus ska du alltid ha koppling..alltså minus ska alltid ha kontakt med nånting i chassit eller liknande. plus ska alltid ha ström (för att minne osv ska fungera i stereon)..
Remotekabeln ska bara få ström när stereon ska starta, ALLTSÅ lägger man den på tänningen (remoten är bara en signal för stereon att starta, inge annat).
hur vet du då vilka som är vilka i bilen?. jaaa du tar fram en multimeter och jordar mot chassi och mäter, den du får fram 12v utan att tänningen är på så äre (+) sen mäter du nästa och provar slå på tänningen och så testar du en efter en tills du hittar en till kabel om ger 12V (brukar inte vara spec många kablar så tar ju inte allt för länge:P). jorden kan du mäta upp genom att vrida multimetern så att den piper när du sätter ihop mätstickorna. sen mäter du mot chassit till de börjar pipa:)
mkt svårare än så äre inte..