3784
Sök

Rainbow på Liseberg störtat ner i marken!

124 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Fick ett sms av en kompis om att rainbow på liseberg hade störtat ner i marken och nu läste jag det även på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2909038.ab

Trodde faktist att säkerheten var bättre på liseberg men det känns som det har hänt mkt sånna här grejer nu den senaste tiden.

Vad har ni för synpunkter?

379 Inlägg
15 juli 2008
Tragiskt att den ramlar ner. Har ju brustit i säkerheten men hörde på TV4 nyheterna att reportern hade pratat med VD:n för Liserberg och de hade "övervägt" att stänga nöjesparken. Lite bisarrt att det får fortsätta som vanligt när över 30 människor ligger skadade! Men men, money talks...

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 juli 2008
Ett tecken på att det kanske är dags att införskaffa lite nya maskiner!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

NeonX
15 juli 2008
därav " allt åkande sker på egen risk "

FreddeK
15 juli 2008
Ganska lite olyckor ändå...förstå vilket tryck det är där under sommaren. Men trist att folk skadas och hoppas alla får en fin ersättning! Som sagt money talks!

NeonX
16 juli 2008
Jag är me på att de kan kännas skumt att de inte stänger stället, framför allt om de inte vet hur allvarligt skadade folk är, full förståelse för att de har öppet under de omständigheter som var (förutsagt att de viste att ingen hade livshotande skador.) hade nån dött så hade det vart en helt annan grej.

Fatta problemen med att återbetala, och försöka få ut alla när det är som mest folk.

FreddeK
16 juli 2008
hade inte själv kunnat vara kvar där och se det "roliga" i liseberg om en sån här olycka hände när man är på plats. Jag hade dragit ganska fort därifrån!

113 Inlägg
16 juli 2008
fyfan ricktigt läskigt!!!

Wille

German Engineering
9 083 Inlägg
16 juli 2008
Tråkigt

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

OEM <3
6 957 Inlägg
16 juli 2008
De e väldigt äckligt sånt här, förra året så krångla ju "Uppswinget" rejält.
När vi va där så var halva den avspärrad fast man fortsatte ändå köra den så ordet
"money talks" stämmer jäkligt bra hmm

Ett ställe ja ALRDIG åker på de e Axels nöjesfält, höll ju fan på att bli ihjälslagen i "virvelvinden"
Där om nånstans är de ju brister

OEM <3

Muttley
16 juli 2008
Bjork skrev:
När vi va där så var halva den avspärrad fast man fortsatte ändå köra den så ordet

Ett ställe ja ALRDIG åker på de e Axels nöjesfält, höll ju fan på att bli ihjälslagen i "virvelvinden"

du menar den nya gungan uppe på backen?, de var en reservdel de väntade på där faktiskt, då originaldelen ej var i bra skick så att halva gungan gick inte att använda. medan den andra delen fungerade utmärkt så varför stänga den delen? den är som två attraktioner.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 juli 2008
tkd_rille skrev:
Bjork skrev:

du menar den nya gungan uppe på backen?, de var en reservdel de väntade på där faktiskt, då originaldelen ej var i bra skick så att halva gungan gick inte att använda. medan den andra delen fungerade utmärkt så varför stänga den delen? den är som två attraktioner.

Mer än va ja visste å va som informerades om, då snacka GT/Expressen ner den en del då
genom att kalla den livsfarlig tongue
Då kanske man vågar åka den nästa vecka big_smile

OEM <3

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
16 juli 2008
Lär vara lite läskigt att sitta i den där när det börjar knaka och skit, sen så kollapsar halva karusellen tongue
Men hellre Rainbow är typ Balder !

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
16 juli 2008
Waho skrev:
Lär vara lite läskigt att sitta i den där när det börjar knaka och skit, sen så kollapsar halva karusellen tongue
Men hellre Rainbow är typ Balder !

sätter mig hellre i balder än rainbow.. den jäveln har ju stått där så länge jag kan minnas.. bör ju bli lite sliten med åren!!

Studerande
727 Inlägg
16 juli 2008
mjo såg det med. dom borde skaffa bättre maskiner.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
16 juli 2008
Tråkigt att det händer. Men förr eller senare går allting sönder.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

811 Inlägg
16 juli 2008
Bjork skrev:

Axels nöjesfält suger särskilt polackerna som sköter skiten  så jävla vidriga smile

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
16 juli 2008
Varför ska de stänga hela Liseberg för att en olycka sker? Spärra bara av närområdet så räddningspersonal m.m. kommer fram. Skulle jag varit i attraktionen så skulle jag inte se min vinning, som skadad, i att de stängde.

Allt går inte sönder som är gammalt. Det gäller bara att ha ett bra underhåll. Lager har en förväntad livslängd, då får man byta. Balkar bör röntgas så sprickor inte uppkommer på utsatta ställen osv.

Tidigare "olyckor" på Liseberg som jag minns är att attraktioner som stannat och det tagit tid att få ner folk. Det är ju något de får utveckla så de kan få ut folk om en attraktion som stannar på fel ställe.

Jag känner mig säker de få gånger jag är på Liseberg. Det finns betydligt farligare saker som inte är så roande.

12 086 Inlägg
16 juli 2008
-Mackan- skrev:

Den där attraktionen har ju funnits sen parken öppna lr nått =P

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
16 juli 2008
JapMax skrev:
-Mackan- skrev:

Den där attraktionen har ju funnits sen parken öppna lr nått =P

Det är väl lite charm att ha kvar gamla attraktioner så man känner igen något om man inte varit där på många år.
Den var ju renoverad för några år sedan och läste nyss att de röntgar attraktionerna varje år. Tycker det låter som att säkerheten är hög på våra svenska nöjesfält.
Är ju betydligt mer oroande med de omkringresande nöjesfälten och säkerheten på saker som monteras upp/ner många gånger per år. Hur lätt är det inte att glömma en bult/hake m.m. när man är trött?

Sök