3875
Sök

Vilka är de bästa billjuds märkena

Subarist
131 Inlägg
12 juni 2006
Min lista ser väl ut nåt i stil med:
1.   Märken som är skräpp för pengarna. =  Subarus original högtalare! Allt låter bättre än dem!

2.   Märken som är hyffsade för billig peng. = MDS Billigare serier, Gas, Alpine Type-R

3.   Märken som är bra för sitt pris. = ingen åsikt

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris. = DLS ProSlim, MDS Dynamic

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris. = MDS MT9 diskanter

Största besvikelsen var Alpine Type-R. Hade förväntat mig mycket mer av deras näst finaste serie. MDS Dynamic låter klart bättre. Likaså DLS ProSlim som väl är lite av deras budget serie.

/Björn

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 juni 2006
En gammal tråd som livades upp var det. Jag har under mina 17 år inom bilstereo testat mycket, långt mycket mer än de flesta här gissar jag och jag säger det direkt:

Det går INTE att generalisera på märken så som du försöker antyda. Vissa serier hos vissa tillverkare platsar under rubrik 5, medans andra serier från SAMMA märke platsar i grupp 1 och 2.

Så tyvärr, så enkelt blir det inte. Vi kan ta ett exempel ur de senare prylarna som jag har. PhoenixGolds kitsystem för runt 1500spänn spelar skjortan av LÅNGT dyrare system, upp till och i vissa fall över 3000kr från andra märken. MEN, en av de förra serierna, Xenon-kit låter inte lika bra som många andras för samma pengar.

mvh Jonas

Palicuse skrev:
Hej, jag har funderat en del på vilka billjuds märken som ä bra o dåliga eftersom d finns ett hav av d. Jag har provat nårra märken själv i olika kategorier (bilstereo, bas, steg, kit, koaxial mm) o undrar vad ni har för erfarenheter om olika märken som ä både kända o okända.

Sätt billjudsmärke på respektive poäng som ni  tycker det ligger på jämfört mä andra o skriv gärna varför ni tycker att märket ligger på den poängen.

1.   Märken som är skräpp för pengarna.

2.   Märken som är hyffsade för billig peng.

3.   Märken som är bra för sitt pris.

4.   Märken som är bra o väl värt sitt pris.

5.   Märken som slår det mesta o är mycket väl värt sitt pris.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

494 Inlägg
12 juni 2006
freddan70 skrev:
linkan lindgren skrev:
proson är ju kung så är de ba

Men snälla..
Kom med nåt konstruktivt istället..

he ä ju bra, bättre än mds ha ha

jag är hård som sten

Wallraff
319 Inlägg
Team Autohifi!
865 Inlägg
12 juni 2006
Kort och gott kan man säga att alla har sin egna smak.
De flesta "seriösa" märkena har något som spelar riktigt bra sen är det alltid en fråga om det är värt det pris leverantören har satt på den?
Sen ska man väll fråga sig vad man själv vill ha ut av sin bilstereo anläggning, vissa vill spela som bara F.. och andra vill njuta och höra fingrarna glida över strängarna på gitarren. Ja alla har sin smak och sin egna uppfattning på hur det ska låta.
Det bästa man kan göra är inte att fråga alla på ett forum utan åk runt och lysna på olika system i olika miljöer, skapa dig din egna upfattning om hur just du vill att det ska låta för att du ska vara nöjd.
De flesta handlare kan mycket om bilstereo och alla har sin uppfattning om hur det ska låta men det är kanske inte säkert att det stämmer överens med vad du vill ha.
Lysna, prova, testa osv.... det kommer en stund för alla när man känner att det här är riktigt bra och att man är nöjd oavsett om det är "kina import" för 250kr eller alpine, Brax för 30 000kr.

Lycka till med din egan utverdering!

Hade gött

Sök