Liggunderlägg brukar funka bra, och det kan du skära ut efter regplåtens form så syns det inte så mycket, för att få det att synas ännu mindre.. Lacka kanterna på den, ibland får du lägga 2 lager, om så är fallet, limma ihop dem så riskerar du inte att de glider isär och ger dig en skarv
Berätta gärna vilken metod du väljer...
Fönsterlister har jag provat en gång, men de funkade inte så länge eftersom att klistret släppte när man tvättade med högtrycken.
Och tvättsvampsmetoden brukar oftast innebära att man tvingar im en del tvättsvamp i mitten, vilket ger en böjd regplåt silket inte är så snyggt, och då riskerar du att den skallrar i kanterna istället vilket innebär att du trycker dit 2 bitar där oxå och du har en regplåt som har vissa likheter med stilla havet - Alldeles vågigt
Det behöver dock inte vara just liggunderlägg t.ex. dämpningsmatta bör funka det också men det är vad jag har använt mig av och det har funkat riktigt bra.. enda jag gör är att skära/klippa ut efter formen av regplåten och sen skära ut 2 hål just för bultarna.. brukar dock inte måla/lacka den för jag har bara använt medoden på volvo 200 och 700 serien... då är regplåten så pass försänkt att det inte syns ändå.