3142
Sök

Nån som vet nå bra sett o dämpa reg skylten?

1 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
#1
Har satt dit lite dämpnings kuddar men funkar inte bra..
Nå annat bra sett o dämpa rasslet av bagageluckan?


719 Inlägg
30 januari 2006
#2
Gummi lister brukar funkar. Såna man har på fönster osv.

live free, die young.

Envis optimist
454 Inlägg
30 januari 2006
#3
en bit av en tvättsvamp funkar...


1 432 Inlägg
30 januari 2006
#4
Liggunderlägg brukar funka bra, och det kan du skära ut efter regplåtens form så syns det inte så mycket, för att få det att synas ännu mindre.. Lacka kanterna på den, ibland får du lägga 2 lager, om så är fallet, limma ihop dem så riskerar du inte att de glider isär och ger dig en skarv smile

Berätta gärna vilken metod du väljer...
Fönsterlister har jag provat en gång, men de funkade inte så länge eftersom att klistret släppte  när man tvättade med högtrycken.

Och tvättsvampsmetoden brukar oftast innebära att man tvingar im en del tvättsvamp i mitten, vilket ger en böjd regplåt silket inte är så snyggt, och då riskerar du att den skallrar i kanterna istället vilket innebär att du trycker dit 2 bitar där oxå och du har en regplåt som har vissa likheter med stilla havet - Alldeles vågigt

Det behöver dock inte vara just liggunderlägg t.ex. dämpningsmatta bör funka det också men det är vad jag har använt mig av och det har funkat riktigt bra.. enda jag gör är att skära/klippa ut efter formen av regplåten och sen skära ut 2 hål just för bultarna.. brukar dock inte måla/lacka den för jag har bara använt medoden på volvo 200 och 700 serien... då är regplåten så pass försänkt att det inte syns ändå. smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Miklen
30 januari 2006
#5
Sen att kanske tänka på är att d e ju inte bra att det ligger fukt där bakom heller.. På min förra bil la ja en sträng me silikon runt kanterna på skylten. funkade bra det me.. man kan ju även sicksacka resten av skylten om man känner för d. silikonet stöter ju bort fukten me.. D funka fint iaf

4 554 Inlägg
30 januari 2006
#6

859 Inlägg
30 januari 2006
#7
Ja jag hänvisar till tråden loudness länkade till. Där fanns det MASSOR med ideer för att dämpa regskylar.



Sök