3482
Sök

Automatisk Bagagelucka

Bilbyggare
74 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Är de någon som vet hur man lättast fixar så att bagageluckan elr flaket öppnas automatisk via en knapp i kupen? Vet att A6orna har den utrustningen men jag vill oxå ha tongue

Tacksam för många råd!!

Att bygga bil handlar inte om rätt elr fel mer om hur extrem du vill vara!

76 Inlägg
16 juli 2008
Nya V70 osv har också samma funktion. Bör väl gå att göra med några eldrivna dämpare eller nåt i den stilen, eventuellt luftfjädrade dämpare. Men blir nog mycket fix och en del pengar.

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
16 juli 2008
finns på dalslandsmotor... 400kr eller nått kostar en sats tror jag.. har iaf sett det i deras kattalog

Bilbyggare
74 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Den som finns på dalslands motor låser bara upp trunken... de skulle va om man hade ruskigt hårda gasdämpare som tryckte på så fort man öppnat låset till trunken. Men risken är juh att de flyger upp då... hmm får väl välja en som nätt o jämt orkar lyfta plåtbiten ja har därbak tongue

3 120 Inlägg
18 juli 2008
Det måste nästan till motor, särskilt om du ska kunna STÄNGA på knappen med wink (som på BMW 7-serie tex)
Senast redigerat av viccoA (18 juli 2008)

Bilbyggare
74 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Har kollat på tryckluft... lite udda men de kan bli väldigt snyggt me en kompressor o 2 cylindrar som drivs me tryckluft o styrs me en magnetventil... Ja får se lite hur de blir...

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 juli 2008
fan ja ville fixa det till min med, ja har så att från insidan så trycker man på en knapp så öppnas bagageluckan men bara lite så man kan öppna resten själv. har även en knapp på nyckeln där man ploppar upp bagageluckan men samma sak där, de e bara så man kan öppna resten själv, de finns 2 gasfjädrar men de e ju bara för att hålla upp luckan vill ha två små liknanade som lyfter upp hela luckan .D

Inspiration comes standard

Bilbyggare
74 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
fan ja ville fixa det till min med, ja har så att från insidan så trycker man på en knapp så öppnas bagageluckan men bara lite så man kan öppna resten själv. har även en knapp på nyckeln där man ploppar upp bagageluckan men samma sak där, de e bara så man kan öppna resten själv, de finns 2 gasfjädrar men de e ju bara för att hålla upp luckan vill ha två små liknanade som lyfter upp hela luckan .D

Jag har börjat skissa på ett system med pneumatiska cylindrar som drivs av en liten 12 v kompressor. Cylindrarna bör vara dubbelverkande men dom behöver inte vara stora... Allting styrs med en normalt stängd magnetventil som öppnas bara då man har knappen intryckt. På så vis kan man "låsa" luckan vid önskat läge...

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök