2714
Sök

Bullrande däck!

7 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Suck...har en tid kört med däck som det dånar om så fort man kör mer en 30 km/h. Däcken var slitna och mönstervarnarna låg emot så jag antog att det var det som lät. Har idag varit och fått nya däck påmonterade för en stor påse pengar och det låter likadant fortfarande!!! Vad kan det vara? Är 18" 225/40

Svänger man åt vänster låter det som det ska, men annars bullrar det nästan som om man kör på sidolinjen av en motorväg. Det är inte något med motorn, provat att varva med koppling nertryckt men ljudet är konstant.

Hilfe!

OEM <3
194 Inlägg
16 juli 2008
garanterat hjullager som är kass! (Högerhjullager) lyft upp bilen och snurra hjulen och lyssna efter oljud!

These days &#9834;&#9835;

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 juli 2008
kan nästan garantera att det är ett hjullager som är i väldigt dåligt skick (99% säkerhet)

Team Insane Racing

7 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Okej...tack för extremt snabba svar! Krångligt att byta eller?

BE*CE
419 Inlägg
16 juli 2008
har samma problem på min bil är det bara i fram som jag behöver byta?? (gäller höger sida)

Volvo R racing

7 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Var ute och lyssnade efter missljud och vänster fram låter det skumt om när man snurrar.

127 Inlägg
16 juli 2008
Om du lyfter upp bilen i fram.   Tar tag med händerna en överst o en under på hjulet o vickar på det så känner du om det är glappt där.

7 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Har pratat med Audi. Dom vill ha 2400kr inkl. arbete och material för att byta lagret. Rimlig peng?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 juli 2008
EddieI skrev:
Har pratat med Audi. Dom vill ha 2400kr inkl. arbete och material för att byta lagret. Rimlig peng?

Går nog att få lite billigare på en allbilsverkstad, vet iof inte hur mycket av kostnaden är för lagret och exakt hur det lagret sitter men prova och ring runt lite och jämför.

- Time Attack -

7 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Lagret kostar ca 700kr hos mekonomen. Alla verkstäder runtomkring har semester så jag har inget att jämföra med...äsch pengar är ju bara papper med siffror på, roligare med en fungerande bil *ironi*.

Sök