3645
Sök

peugeot 205 gti inrullad i garaget. Smälld

Random
480 Inlägg
30 september 2009
Haha Stofer du har snart bumpat varenda Peugeot 205 tråd ^^

738 Inlägg
30 september 2009
Fimp3n skrev:
Haha Stofer du har snart bumpat varenda Peugeot 205 tråd ^^

jepp sökte på 205 så ville jag kolla alla projekt, så blev de att ajg la en kommentar i allihop tongue

Speed Freak
258 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Stofer skrev:
De måste väl ändå vara mycket roligare med en 205a än en 740? smile

Nja, peugeot är så mycket mer besvärligt tongue Som när jag skulle byta en drivaxel fanns det hur många 205 drivaxlar som hälst som inte passa fast det var samma årsmodell :S Kan fått fel uppgifter på dom. Men drivaxlarna var olika långa, olika tjocka, och drivknutarna var det inte lika många splines på. Som sagt man blir lite frustrerad när det inte passar riktigt tongue Har du upplevt det nån gång att det finns en del delar som är lika men passar ej?

Speed Freak
258 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Snart är körkortet tillbaka också. Så snart kommer det bli en update på allt bild ljud som ska i och dörrsidorna ska göras om smile

738 Inlägg
1 oktober 2009
FreakY skrev:
Stofer skrev:
De måste väl ändå vara mycket roligare med en 205a än en 740? smile

Nja, peugeot är så mycket mer besvärligt tongue Som när jag skulle byta en drivaxel fanns det hur många 205 drivaxlar som hälst som inte passa fast det var samma årsmodell :S Kan fått fel uppgifter på dom. Men drivaxlarna var olika långa, olika tjocka, och drivknutarna var det inte lika många splines på. Som sagt man blir lite frustrerad när det inte passar riktigt tongue Har du upplevt det nån gång att det finns en del delar som är lika men passar ej?

Nja inte än, men jag köper alltid rätt grejjor wink Inget har iochförsäg "passat" med den nya turbomotorn tongue

Speed Freak
258 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Bygg ihop den och byt med mig wink Fast får se nu om det kanske blir ett jätte ryck med peugeoten då rallybilen ska säljas. Och då kanske man kan komma över lite motordelar big_smile För hur underbart skulle det inte vara med massor med sughästar i en 205 runt konbanan med öhlinare runt om och r däck big_smile

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
1 oktober 2009
Stofer är ju värdelös, tipsa dem att bli medlem på peugeot-sport-club.com istället! wink

BLI MEDLEm!

Peder DailyFresh

738 Inlägg
1 oktober 2009
peder skrev:
Stofer är ju värdelös, tipsa dem att bli medlem på peugeot-sport-club.com istället! wink

BLI MEDLEm!

Ja bli medlem på www.peugeot-sport-club.com !

Trimma inte 8 ventilaren köp en mi16 istället wink

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
2 oktober 2009
Stofer skrev:
peder skrev:

BLI MEDLEm!

Ja bli medlem på www.peugeot-sport-club.com !

Trimma inte 8 ventilaren köp en mi16 istället wink

Faktiskt, finns färdiga härvor som du får hem skickat för 500-800 kr. Sen är de bara hinka i motorn, annars kan du lägga till de 2 kablarna själv.

Bilen hänger med en volvo t5 steg 3 upp till 120-140 sen tappade 205an smile

Peder DailyFresh

738 Inlägg
3 oktober 2009
0-100 på ca 7 sekunder? smile

Speed Freak
258 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
men nu med halvtrimmad 8 valvare gör jag redan 0-100 på ca 7.5-8 sec med standard utväxling smile

738 Inlägg
7 oktober 2009
småtrimmad? smile

Sök