Jag har testat två slutsteg och en aktiv baslåda i min bil nu, alla begagnade. Problemet är att ingen av dem har fungerat, trotts att stegen garanterat inte är trasiga.
Jag har dragna kablar och har mätt en spänning på runt 13 volt med en multimeter i mellan "plus-sladden" och "(gnd)minus-sladden".
Remoten från stereon ger en svag ström till steget.
Vad kan vara felet? jag fattar verkligen inte varför stegen inte startar!
Har du "Kopplat in" jord kabeln? är sämst på billjud men en fundering bara. För är + kabeln kopplad, jorden är kopplad och remoten kopplad då bör det ju funka tycker jag
Lite keff när det gäller billjud och sånt men idag så lyckades jag koppla slutsteget och baslådan. Jag har endast dragit plus sladden från batteriet till steget och det funkar? Vad blir följderna och varför måste man ha i minus också..?
Lite keff när det gäller billjud och sånt men idag så lyckades jag koppla slutsteget och baslådan. Jag har endast dragit plus sladden från batteriet till steget och det funkar? Vad blir följderna och varför måste man ha i minus också..?
Jag trodde att det skulle dras 2 kablar från batteriet, men som jag beskrev innan har jag gjort och det verkar rätt. Hur gör jag för att front högtalarna ska vara diskanta?
När du har en baslåda så ska ju den stå för djupbasen om man säger så sen kan du ha ett mellanbas register om du vill tex ett pat 6*9 till ett annat steg sen har du mer diskant om dom andra högtalarna för att få ett fint och klart ljud så har du ju allt.. Så har då jag fattat att men gör du ska ju inte behöva ha mkt bas i dom andra högtalarna iochmed att du har en baslåda