3684
Sök

Människor är också indelade i Raser

313 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Att säga att hundar har olika raser det är helt okej. Men människor? Det är sant. Människor har också olika raser. Det är bara det att vi människor har bestämt vad saker och ting ska heta. Vi har bestämt hur saker ska vara. Vad som är sant. Vad som är falskt. Men enligt naturen så är vi olika raser, olika nationaliteter.

Men skulle du gå ut på gatan å säga så till en mörkhyad person att "Hej, du ser inte ut som jag, vilken ras är du?" så skulle du blitt klassad som Rasist och nerslagen av alla dom andra raserna.

Jag tror att lite efter Hitler så har det blivit väldigt tabu att kalla människor olika raser. Men det är så, vi är olika raser. Svarta, vita, gula å andra.

Inga rasistiska tankar från min sida.

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

Billackerare
737 Inlägg
17 juli 2008
Okej, ta inte det här fel men risken att den här tråden spårar ur rejält är sky hög.. tyvärr. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

313 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Youngblood skrev:
Okej, ta inte det här fel men risken att den här tråden spårar ur rejält är sky hög.. tyvärr. smile

Är rädd för det tongue

German Engineering
9 083 Inlägg
17 juli 2008
Onødig tråd

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

313 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Sam176 skrev:
Onødig tråd

//Sam

Brukar du köpa Veckotidningar för kvinnor?
Om du inte finner något intresse i tråden så skriv inte ens.

811 Inlägg
17 juli 2008
Det är faktist sant

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

313 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
rough_boy skrev:
Det är faktist sant

Ja erkänn, nä'r man tänker igenom det är det gasnka logiskt

German Engineering
9 083 Inlägg
17 juli 2008
Jag sæger faktiskt vad jag tycker, den hær tråden ær onødig

Mrdanjel: Nej, det gør jag faktiskt inte

//Sam

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
17 juli 2008
öumm.. Vad jag vet så brukar man väl prata om människor som olika raser, men ingen tar illa upp för det. Beror ju på hur och på vilket sätt man pratar om det också.

/Gormanz

313 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Gormanz skrev:
öumm.. Vad jag vet så brukar man väl prata om människor som olika raser, men ingen tar illa upp för det. Beror ju på hur och på vilket sätt man pratar om det också.

Jo men oftast tar folk illa upp, tyvärr, tycker det är kränkande när man säger det. Men, insidan är densamma, å vi kan fortfarande fortplanta oss å ha kul big_smile

Tänk, om de inte funnits ljus, eller om vi va blinda så hade man inte lagt märke till om man var vit som snö eller gul som lök smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
17 juli 2008
Men orka en jävla ras diskussion på en bilsida.

Garanterat bara för att provocera.!

Som en annan användare sa

-Snyt dig och gå och titta på bolibompa!!

Håller med sam! Onödig tråd

3 113 Inlägg
17 juli 2008
håller med dig.. men vad vill du egentligen få ut? klart vi alla är olika raser. det dåliga är ju då att vi behandlas oftast olika!

alla människor är lika värda, and that's it.. orka bry sig om något annat.

Semper Fi

Markolainen
17 juli 2008
Vad är meningen med den här tråden egentligen?
Ville du starta någon form av diskussion eller bara informera folk?

German Engineering
9 083 Inlägg
17 juli 2008
Aruzo skrev:
Men orka en jävla ras diskussion på en bilsida.

Garanterat bara för att provocera.!

Som en annan användare sa

-Snyt dig och gå och titta på bolibompa!!

Håller med sam! Onödig tråd

Tycker det går før långt, orka skapa en tråd som handlar om att provocera på en seriøs bilsida :S

Bra att du håller med mig, Aruzo

//Sam

881 Inlägg
17 juli 2008
Inte för att vara anti eller nåt men sånna här diskussioner kan man ta upp på tex Flashback tongue

310 Inlägg
17 juli 2008
Vi männsikor kan rent naturvetenskapligt inte definieras i klart åtskilda undergrupper/raser, eftersom inget folkslag tillräckligt länge varit genetiskt isolerad i en egen evolutionär utvecklingslinje.

Det skiljer alltså helt enkelt för lite rent genetiskt för att göra en ren biologisk ras uppdelning.

Hitler sket fullständigt i detta och blandade in språk, folkgrupp och etnicitet ihop med religion och skapade en egen mall för rasuppdelning. De fysiska olikheterna letade han fram och bestämde att de fanns.

Rasuppdelning är ett rent vidrigt begrepp.

Att det finns olika folkgrupper däremot kan jag ställa upp på.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 juli 2008
Kan inte förstå det här, så alltså är 2st labradorer olika raser om dom är ljusa eller mörka? Idiotiskt..

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

306 Inlägg
17 juli 2008
Spelar roll... alla är vi väl människor eller?
känns som denna tråden kommer att spåra ur när som roll

1 207 Inlägg
17 juli 2008
Det trådskaparen nu skrev har jag ingen aning om varför denne skrev. Men jag måste väl ändå delvis hålla med om att människor kan delas in i diverse underarter, rent medicinskt iaf. Vissa sjukdommar drabbar vissa folkslag lättare t.ex.

Men att dela upp människor i dessa raser i samhället är skrämmande. Jag tror att det sociala beteende inte har något med ras/genarvet att göra, utan det är upptill individerna.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 juli 2008
maco skrev:
Det trådskaparen nu skrev har jag ingen aning om varför denne skrev. Men jag måste väl ändå delvis hålla med om att människor kan delas in i diverse underarter, rent medicinskt iaf. Vissa sjukdommar drabbar vissa folkslag lättare t.ex.

Men att dela upp människor i dessa raser i samhället är skrämmande. Jag tror att det sociala beteende inte har något med ras/genarvet att göra, utan det är upptill individerna.

Ja det är ju som med alla levande varelser, dom blir vad man gör dom till.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök