Eller så säger du att "jag är på väg till/från verkstan för att åtgärda fel"
har dom inte ändrat detta å du bara får åka kortast lämpliga väg till verkstad sen kortast lämpliga till besiktning ?
mjo mycket möjligt det vet jag inte. Men kan väl inte vara så svårt att hävda att man är på väg till eller från, eller man provkör efter lagning, typ sånt. Ska rätt mycket till (eller att din story suger), för att bli bötfälld.
Morsan blev stoppad för nåt år sen och hade missat besiktningen helt. Poliserna (båda två), frågade henne flera gånger "men visst är du på väg till verkstan nu?" (för detta var efter stängningsdags). Hon sa nej ett par gånger innan hon fattade att de inte ville bötfälla henne utan bara vara sjyssta. True story, för jag satt i hennes bil och svor i en kvart med ett gäng pizzor i knät som blev svalare och svalare :p
Jag körde i ett års tid och 1000mil obesiktad. Det gick fint, blev aldrig stoppad.
Det viktigaste är dock att bilen är påställd, skattad och försäkrad. Det är dock ingen ide att ha mer än trafikförsäkring på bilen, för övriga skador täcker inte försäkringsbolaget om du kört obesiktad. 1500kr böter var det förut.
Man får ha en lögn på hyllan färdig och klar varje gång man ska ut och köra. Min var den att jag var på väg till min bror som är bilmekaniker för att laga den, jag var alltid på väg till min bror hehe.
Dom kanske inte har bilar som en besiktningsman skulle tycka om? fick 1500 för någon månad sen, dom sa inget om att jag inte fick köra mer eller så:P snäll poils;P
Lånar tråden till en följdfråga. vad händer om man kör en bil avställd då?
Är den avställd så är den oförsäkrad, för det går väl inte att försäkra avställda.. Kör du oförsäkrat så är det ett par hundra spänn böter om dan som bilen rullar.