3464
Sök

Optima YT R 2.7 räcker det?

26 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Hejsan!

Batteriet i min Skyline R34 GT-T har dött totalt så jag måste byte och tänkte byte upp mig samtidigt. Har kollat runt lite på Optimas YT (YellowTop) R 2.7, det är alltså den lilla modellen på bara 38 Ah då den passar där originalbatteriet sitter idag. Men frågan är alltså om det räcker till när jag har stereoprylarna igång, har inte monterat basarna än så kan inte mäta förbrukningen. Det som är monterat nu är en Alpine DV-9661Ri, MacAudio Maximus 4.80, MacAudio Maximus 1.750, Rödek RO12HC, MbQuart Discus 5,4" koax i hatthyllan, MbQuart Discus 6,5" kit i dörrarna.

Tacksam för snabbt svar då jag är sugen på att köra igen big_smile

Mvh daniel

21 761 Inlägg
18 juli 2008
Maximus 4.80 kan ge 4x55WRMS i 4 Ohm och Maximus 1.750 kan ge 725WRMS i 2 Ohm, tillsammans gissar jag att de kan dra uppåt 110-115A om man utnyttjar dem i princip fullt ut. Då kommer knappast det där batteriet att orka hålla en tillräckligt stabil spänning med motorn avslagen, men du kör ju inte så hårt hela tiden utan kanske med 1/3-1/2 av effekten eller så.

Extra batteri bör användas ifall systemet ska kunna köras fullt ut och med motorn avslagen, men om du spelar "med måtta" och har en bra generator+kablar så borde det gå bra smile.

Hur stor generator är det?
Du har väl kollat upp så att hela strömförsörjningsbiten (generator, kablar, kontaktytor) är bra?

Annars hjälper det ju inte att montera extra batteri och sånt smile.
Senast redigerat av Drönirettab (18 juli 2008)

26 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Jag har inte kollat generatorn än, tycker det när nog svårt att läsa skyltar och annat när allt är på japanska tongue
Har nu inköpt ett 2.7-batteri och fixar lite nya kablar till jorden och så smile

Tack för svaret.

Sök