Tjena, jag har läst en del trådar om bakhjulsdrivet o funderar lite över vilka märken som tillverkar bakkrafs nu för tiden o ca 10-15 år bakåt?, för av de flesta bilmärken som för hade bakkrafs har ju många gått över till framkrafs.
De märken som jag vet har bakkrafs är. Ford. Volvo. Nissan. Mitsubishi. toyota. BMW. Opel. Landrover. Rangerover. Chevrolet. Ponatic. mm.
Jag har bara haft framkrafs sen ja fick lappen så om ja inte blir nöjd mä saaben så blir de bakkrafs, men de ä ju inte så lätt att hitta bilar mä någolunda krut i, 95 o framåt om man inte vill ha volvo , ford lr opel för d pris som ja har råd till.
Idag blev ja lite förvånad!. Jag har fortfarande min golf 2 gti 16v som jag kapkörde med lite på skoj mot en annan kompis som har en bmw e36 320 Touring o jag körde ifrån han!. D var inte så STOR skillnad mellan oss o hans bil har ca 150+ hk o väger ca 1400 mot golfens ca 145+ å ca 1100+ kg (billjudet).
Jag blev sugen på att skaffa mig en e36 320T o ha medan jag går i skolan för att jag bara har haft framkrafs o annars så brukar turbobilar i regel vara dyrare att ha än sugbilar. Sen så har 320 den minsta 6an om ja inte har fel om mä det kanske inte kostar så jättemycke att ha. Men efter detta tvivlade ja