Som Volvo__Mannen säger..
B230FK/FT block , vikta stakarna/kolvarna och balansera vevpartiet.., (alternativt SPM H-profilsstakar och smidda kolvar)
Gröna R-spridare funkar!
Topp..531, PORTNING ETT MÅSTE för att få motorn att jobba så lite som möjligt för att få ut effekten!
Ventiler behöver du inte byta till större...
Skulle nog hellre välja en kam från acc-racing eller liknande, kan du berätta vad du vill ha ut av din motor så fixar dom profilen!
Chippning är ju vettigt..men eftersom dom chippena är gjorda för mer eller mindre standard-spisar skulle jag hellre satsa på ett DTA, Haltech eller liknande eftermarknads-system!
En stor IC är att föredra helt klart...
Och när du ändå håller på så köp en T04e eller GT35 eller något lite större så slipper turbon ligga och pumpa på maxgränsen och därmed generera massa värme vilket i sig leder till effektförlust =/
Ej att förglömma är bränsletillförsen bakifrån...skaffa riktiga pumpar..så det inte är där effekten står och faller..
Ska du bygga en spis och är beredd att lägga lite pengar..skicka mig ett pm!
Lycka till!
Vänliga Hälsningar Klas Östling