Tråkigt Ja, men det är ju inte den enskilda polisens fel han följer ju bara reglerna. och det är ju inte polisen som tar beslut om indragning av körkort.
jag tycker att varje dag kommer folk upp fullt med artiklar från tidningar, borde vi inte ha en samlingtråd för detta eller ta de i bloggen?. för folk kan ju själva läsa tidningen.
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.
nej men de är inte första polisen man hör om som gör en sån här idiotgrej
o nej, vet en polis som gav en kille böter för att han lät sin bebis sitta kvar på snöskotern när han korsade en väg. 30 minusgrader å lägga en bebis i en snödriva. Vissa delar av poliskåren borde ses över. det e ju samma pliser som gör sådant och dom vet vilka det är. polisen e till för att hjälpa folk. dom flästa gör det oxå
"De ansvariga på trafikpolisen har inte gått att nå för kommentar på grund av semester."
Suck, vafan betalar vi skatt till då?
Poliser har lika stor rätt till semester som du, så lägg ner gnället om vad vi betalar skatt till bara löjligt.
Btw så går jag på semester NU...
haha ja de var en onödig kommentar överhuvudtaget . alla ska ha semester så är det. och skattepengarna går ändå inte till nått annat speciellt nyttigt,
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.
vad då felande? han gjorde ju för fan sitt jobb. Sen om man tycker att han kunde varit förstående är ju en annan sak, men han gjorde "rätt"
ja polisen gjorde rätt i sitt jobb, de pappan kunde har gjort innan han drog ut i bilen är att ringa 112 och informera polisen om att han nu har väldigt bråttom pga att hans fru ska föda och så. då får han köra fort utan att polisen har rätt att stanna honom, utan de ska hjälpa han och påkalla fri väg. men nu ringde han inte och varnade. de var iallafall så vi fick lära oss på vår utbildning.
regler är regler , nu var det kanske en väldigt nitisk polis i detta fallet. Polisen gör oftast et bra jobb, men inget företag /organisation är bättre än att det finns brister