2810
Sök

Körde akut till BB - blev av med körkortet

3 390 Inlägg
20 juli 2008
Hamilton skrev:
Tråkigt Ja, men det är ju inte den enskilda polisens fel han följer ju bara reglerna.
och det är ju inte polisen som tar beslut om indragning av körkort.

Joo, visst är det så.. men att göra en flygande besiktning när pappan förklarade läget är väl inte det smartaste i det läget kanske ?

Sen att ringa 112.. Jaa, det kan man ju men hur lång tid sulle det då ta ?  Jag kan ärligt säga att jag hade gjort exakt som pappan i dettta läget.. Inte skulle jag riskera både min fru och barn för att vänta på att en polis skulle komma och hämta mig...
Senast redigerat av WeDo (20 juli 2008)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

blacken
20 juli 2008
munster_peugeot205 skrev:
de som tycker att polisen gjorde fel o tycker polien är "dumma i huvudet" o allt vet ju inte va lagar är till för,så är de bara.LAGAR GÄLLER ALLA  klart slut!

Men är lagen till för människan, eller är människan till för lagen?..

blacken
20 juli 2008
998cc skrev:
de som tycker att polisen gjorde fel o tycker polien är "dumma i huvudet" o allt vet ju inte va lagar är till för,så är de bara.LAGAR GÄLLER ALLA  klart slut!

nej du fattar ju inte, lagar e till för att hjälpa folk. säg att både mamman och barnet dog när polisen gjorde en flygande besiktning. polisen är till för att hjälpa folk inget annat!

ja men se de så här han kunde ha kört ihjäl andra personer men de har la inte lika mkt värde som de i den bilen polisen stoppade??????????????????????

Det scenariot had likaväl hänt  även om han hade fått "assistans" av polisen. Så djäkla duktiga på att köra är dom inte..

872 Inlägg
20 juli 2008
998cc skrev:

ja men se de så här han kunde ha kört ihjäl andra personer men de har la inte lika mkt värde som de i den bilen polisen stoppade??????????????????????

på en väg där det är 100 km/h körde han 156km/h. var är risken störst?

56km/h kan hända mkt inge svårt o klättra över räcket i 150km/h många tror de är världsmästare bakom ratten o inte förstår vart gränsen är,han kunde ju ha ringt 112...jag skulle ha gjort som polisen, för ingen har mer rätt än någon annan att köra 156km/h på 100km/h är ju så självklart så en ska ju inte behöva skriva de MEN jag skulle inte ha gjort en flygande besiktning när en fick redan på hur läget va utan senare när de var där.

Om din fru och ditt nya barn var i fara, skulle du köra lagligt då?

If its too loud you are too old!

872 Inlägg
20 juli 2008
blacken skrev:

allt hade varit mkt bättre utan polis va??varför finns de en lag??är att en jävla tur att polis o lagar finns!tyvärr alldeles för lite poliser.någon jävla ordning får de fan va!sluta gnäll är allt så glada att de finns när ni behöver dom men väldigt kaxiga när ni inte behöver dom...

Ingen sa att lagar inte nehövs. polisen måste finnas polisen måste ha lagar. man ska inte köra för fort. men det finns undantag.

872 Inlägg
20 juli 2008
998cc skrev:

allt hade varit mkt bättre utan polis va??varför finns de en lag??är att en jävla tur att polis o lagar finns!tyvärr alldeles för lite poliser.någon jävla ordning får de fan va!sluta gnäll är allt så glada att de finns när ni behöver dom men väldigt kaxiga när ni inte behöver dom...

Ingen sa att lagar inte nehövs. polisen måste finnas polisen måste ha lagar. man ska inte köra för fort. men det finns undantag.

de finns undantag o jag skulle ha stannat dom men när jag hörde hur läget var följt me de dit o tagit de efteråt.

alla är vi olika. hade jag varigt i den situationen hade jag gjort likadant. hade polisen stoppat mej hade jag låtigt en domstol avgöra om det var rätt. hade jag blivigt av med körkortet så hade det varigt värt det om det räddar livet på 2 personer.

SQ
1 343 Inlägg
20 juli 2008
polisen gör bara sitt jobb, de är nog rätt ofta folk kommer med undanflykter osv osv osv för att slippa böter om dittan å dattan..
som någon tidigare uttalade sig om så ska man köra för fort i en sådan situation så ringer man å varnar..

"hej, har akut förlossning på g och ska hämta en jornal om olika blodgrupper bla bla bla, kommer ta den vägen å ja kör en volvo v70 kombi, blå.." 

då har man tillstånd att överstiga fartgränsen, med en rimlig summa givetvis så man inte äventyrar medtrafikanter osv osv osv...

men besiktningen tycker ja va lite löjlig.. men de är en personlig åsik, å alla som alklagar poliser för va mobbade? va är de för påhitt att 75% ska va helt mobbade så dom går polisskolan för att ge igen?

ge er..

Ljudnörd!

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
20 juli 2008
Fy fan för poliser! De är bara till besvär! Avskyr poliser!

19 Inlägg
20 juli 2008
998cc skrev:
56km/h kan hända mkt inge svårt o klättra över räcket i 150km/h många tror de är världsmästare bakom ratten o inte förstår vart gränsen är,han kunde ju ha ringt 112...jag skulle ha gjort som polisen, för ingen har mer rätt än någon annan att köra 156km/h på 100km/h är ju så självklart så en ska ju inte behöva skriva de MEN jag skulle inte ha gjort en flygande besiktning när en fick redan på hur läget va utan senare när de var där.

Om din fru och ditt nya barn var i fara, skulle du köra lagligt då?

skulle ju vara lite mer förberedd än han men de har ju hur en är som person o ett tips tro inte på allt som står på internet behöver inte varit så farligt o bråttom som de står...

Ne d räker ju inte med att killen nästan missade sitt barns förlossning. nästa gång kanske du har en polare brevid dig som behöver akut till sjukhus skulle vilja se dig köra lagligt då.. jag anser att alla ska ha rätt att i en akut situation som den här att köra över hastighets begränsningar kanske inte 200 på en 50 väg. men 150 på en motorväg ä fan då ingenting.
Den polisen kan då fan inte varit en god med människa och defenetivt inte haft egna barn så att han inser vad en förlossning handlar om! bland dom största sakerna man får vara med om i sitt liv!
men visst klart lagen står ju över allt annat och klart den står över moralen oxå som du tycker.
tur att d finns sånna fantastiska människor  som vet allt om hur det är när frugans vatten går.
då är man inte stor i skorna och jävligt stressad grymt lätt att glömma nått då kan jag lova!

Ursäkta mitt påhopp men jag blev upprörd pga att min sons förlossning var d största jag har varit med om
och jag körde för fort då och anser att det var min rättighet och hadde en polis stoppat mig då hadde jag velat få eskort till sjukhuset inte böter!

blacken
20 juli 2008
blacken skrev:

Som sagt "är lagen till för människan, eller är människan till för lagen". Försök att förstå vad det betyder..

blacken
20 juli 2008
blacken skrev:

Som sagt "är lagen till för människan, eller är människan till för lagen". Försök att förstå vad det betyder..

experten kan ju förklarar o att man ska köra 156km/h på 100km/h sen att polisen gör sitt arbete de är la inte heller bra men så är de.bara löjligt o höra alla som hatar polisen!!jag hatar dom inte för de gör sina jobb som vilken person som helst o gör du fel så gör du.

Så din "sens moral" är att det är okej att manniskor dör, bara lagen åtföljs..

2 911 Inlägg
20 juli 2008
Har varit med om samma sak själv, jag ringde dock 112 och fick prata med polisen, de tog mitt reg-nr o så, sen bara o brassa på, dock fick jag varningens finger att jag absolut inte fick köra mer än läget krävde, eller trafiken påbjöd. Dom skulle också skicka patrull för eskort men dom hann aldrig ikapp.

Detta var också till förlossningen

313 Inlägg
20 juli 2008
Svårt läge, helst vill man ju bara klå upp mcsnuten, men som andra säger, det är inte hans som drar in körkortet, det görs la i någon länsrätt har ja för mig? Men sedan att polisen började göra en flygande besiktning under detta läger är ju bara idiotiskt och borde kanske övervägas som Tjänstefel?

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

blacken
20 juli 2008
blacken skrev:

experten kan ju förklarar o att man ska köra 156km/h på 100km/h sen att polisen gör sitt arbete de är la inte heller bra men så är de.bara löjligt o höra alla som hatar polisen!!jag hatar dom inte för de gör sina jobb som vilken person som helst o gör du fel så gör du.

Så din "sens moral" är att det är okej att manniskor dör, bara lagen åtföljs..

han kunde ha skippat flygande men annars gjorde har rätt där har du svaret på de

Suck, stor suck, jättestor suck, något annat kan man inte säga till något sådant yttrande..

313 Inlägg
20 juli 2008
mrdanjel skrev:
Svårt läge, helst vill man ju bara klå upp mcsnuten, men som andra säger, det är inte hans som drar in körkortet, det görs la i någon länsrätt har ja för mig? Men sedan att polisen började göra en flygande besiktning under detta läger är ju bara idiotiskt och borde kanske övervägas som Tjänstefel?

tjänstefel lägg ner för fan

Tjänstefel lägg upp för fan

German Engineering
9 083 Inlägg
20 juli 2008
Fyfan vilken idiot snuten ær. Løjligt att gøra en flygande besiktning nær det ær på liv och død. Tycker att mc-snuten ska få sparken.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

313 Inlägg
20 juli 2008
Polisen är till för oss. Han kunde sagt: "Nu ligger du illa till med körkortet, men kör efter mig så eskorterar jag dig till sjukan".

btw, om det kommer en pansarvagn som är 2filer bred, föraren har mördarblick, och han dundrar fram i 130 knyck på 110 väg. Ska bilarna framför inte få köra fortare då? Ska de stå en snut längre fram å vinka in alla. ÖJ, körkortet tack. DU DÄR! Körkortet tackar. ÖH! BÖTER PÅ DIG, japp!

Sedan när han väl stoppar brotslingen så kanske dom kan köra en flygande besiktning på pansarvagnen först med, innan dom för gärningsmannen till häktet. Ja svär att han säkert kör utan plåtar på kärran. Åså har den säkert någon del som sticker utanför dom där 2,60meter som fordonet på vägarna får vara.

313 Inlägg
20 juli 2008
Sam176 skrev:
Fyfan vilken idiot snuten ær. Løjligt att gøra en flygande besiktning nær det ær på liv och død. Tycker att mc-snuten ska få sparken.

//Sam

Håller med dig helt å hållet. Liv och död

313 Inlägg
20 juli 2008
mrdanjel skrev:
tjänstefel lägg ner för fan

Tjänstefel lägg upp för fan

"helst vill man klå upp snuten" en till som hatar polisen troligtvis har du blivit stroppad lr haft me de o göra lr din kompis????som gör att du hatar polisen, de är inte tjänstefel han gjorde

Jag hatar inte polisen, I DETTA LÄGET, sa ja, jag har åkt dit för saker, å ja säger inte att dom e dumma i huvet, å inte heller hatar jag dom för att dom stoppade mig. Men i detta läget. Tänk dig själv att stå där maktlös mot lagens man och inget kan göra. Din fru ligger med din KANSKE blivande dotter/son och du VET ATT DET ÄR AKUT. Men.. polisen står där å mal på om dina baklyktor, att dom inte fungerar. Hur vesentligt är det i detta läget? Är dina nummerplåtslampor viktigare än barnet som ska komma ut. Lagen följs aldrig till punk å pricka, inte ens när den kommer upp i domstol eller vart det nu övervägs. Den följs efter sitiationen. Det lärde man sig i skolan. BTW så har du en svarsratio på 50% i detta forumet.

EDIT: TRÅDEN, inte forumet. Skrev fel
Senast redigerat av mrdanjel (20 juli 2008)

BTLulle
20 juli 2008
Om sjukhuset bedömt att det var så akut som det står i reportaget så tror jag nog att en ambulans eller en polisbil blivit skickad för att hämta journalen, sen är det väll inte så många minuters jobb att kolla blodgrupp på någon. Reportaget är vinklat att slå ner på polisen inte att plocka fram fakta. Polisen gjorde rätt, besiktnigen kan ju ifrågasättas, för hur många har den enda journalen som existerar hemma och inte på lassa, men den blivande mamman låg ju redan på BB så någon akutsitvation var det ju inte. Alla har mobil i dag man kan ringa 112 i bilen på väg till sjukhuset, det gjorde jag på valborgs då grannens son fick en alergisk reaktion och höll på att kvävas och polisen väntade på mej vid statsgränsen, många funderade nog då det kom en polisbil i 100 knyck genom stan jagad av en merca i samma fart smilesmilesmilesmile.

MVH Peter

Sök