3002
Sök

fråga ang adapterplattor till M3 speglar

Lastbilschaufför
156 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
tjena!

Jag tänkte byta ut mina orginala backspeglar till M3 speglar på min passat. Jag köpte M3 speglar och adaptorplattor, men adaptorplattorna passar inte i skruvhålen. Ska man flytta över någonting ifrån dom orginala speglarna eller ska de passa rätt på?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
21 juli 2008
skulle tippa på att du har fått fel adaptorplattor!!

1 585 Inlägg
21 juli 2008
mm låter som du har fått fel adaptorpalltor..

Lastbilschaufför
156 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Någon som har monterat andra speglar på en passat som vet hur man gör. För min " orginala " torxskruv som håller orginalspeglen på plats passar inte i adapterplattorna till mina nya m3 speglar. ska dom göra de eller ska man byta skruv på något sätt?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
21 juli 2008
du har som andra skriver troligtvis fått fel adapter plattor

1 585 Inlägg
26 juli 2008
Micke_Passat skrev:
Någon som har monterat andra speglar på en passat som vet hur man gör. För min " orginala " torxskruv som håller orginalspeglen på plats passar inte i adapterplattorna till mina nya m3 speglar. ska dom göra de eller ska man byta skruv på något sätt?

Det är bara till att leta upp en annan skruv som passar i hålet om det behövs. Fick byta ut min torx skruv i min 525:a när jag monterade M3 speglar på den. Behåll brickan om det nu finns en sån:P

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 juli 2008
Ta annan skruv bara, hade samma "problem" men hittade till slut ett par där hemma som passade smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök