2216
Sök

Volvo V40 lr S40 lr S70

12 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#21
Ja det låter inte heller allt för dumt, s40en har ju sina fördelar samt att s70 e ju s70in som sagt tongue. Problemet e ju att jag måste ha automat... kan inte låta kärringen förstöra ännu en låda.. Ska pendla 20 mil varje dag sen totalt och med dagens soppa priser e det ju lite segt.

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juli 2008
#22
Bumbii skrev:
Ja det låter inte heller allt för dumt, s40en har ju sina fördelar samt att s70 e ju s70in som sagt tongue. Problemet e ju att jag måste ha automat... kan inte låta kärringen förstöra ännu en låda.. Ska pendla 20 mil varje dag sen totalt och med dagens soppa priser e det ju lite segt.

En s40 är en s40... enligt mitt tycke en bil man kaross-mässigt måste sköta bra för att förhindra rost å hålla noga koll på ... Mer bullrig å mer plastig jämnfört med en s70..dock så gillar jag dom
pga av dom går fint å bra (riktig volvo motor å låda) å billigt om man väljer någon av turbomodellerna...sugmodellerna dricker mycke förhållandevis till hästarna...å i sugmodellerna sitter de mera sneak grejer...

s70 ...Kanske känns klumpig osv...men de är mer rejäla grejer man får...tysta å fina att åka i ...mer utrymme  å dom rostar inte.... dom dricker lite mer men brukar rulla långa intervaller utan problem å de är väl totalpriset per mil man räknar tongue dock så säger jag inte att en s40 går sönder varje vecka om nån tror de

Ut å provkör hos någon bilhandlare...kanske inte har en bil i ditt pris men dom vet la faen inte om du ska köpa bilen eller inte när du provkör...ut å ta den en tur å se vad du kan få ner den i förbrukning osv via färddatorn


Fel som är vanliga enligt mitt tycke å som kanske ska kollas upp innan köp om de är utbytt eller om funktionen på detaljerna är riktig

s40 Rost = bromsrör/bränslerör längsgående å bakre rören, brustna fjädrar oftast bak men fram också
även skärkanter å runt grillen ov
     VVt enheterna (ställbart kamdrev kan man säga som börjar glappa å föra oljud)
Lite problem med soppapumpar å styrenheter...
s40 med GDI motorerna...problem med 4-5ans växel går sönder...
GDI motorerna börjar sota å man vet la inte riktigt varför(ventiltätningar å styrningar?)...Man byter mot en bättre begagnad spis...Krånglit å felsöka...


S70 Bakre länkarmsbussningar som ger sig (tar några år för dom att gå sönder men bilarna har några år på nacken å alla sköts på sitt sätt...
bakre vevaxeltätningarna börjar läcka olja..är dock ovanligt på just automatarna att dom börjar läcka så i ditt fall spelar de kanske inte roll men de är dyrt å byta..

Å de är från bil till bil hur möe soppa dom dricker...polarens v40 2.0t dricker 0.75 blandad...
Vår gamla s70 Glt drog ca 0.8-0.9 ...vet folk som inte lyckas köra nån volvo under 1 liter milen...är så relativt skicket på allt å vem fan de är som sitter bakom spakarna...


One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juli 2008
#23
Bumbii skrev:
Ja det låter inte heller allt för dumt, s40en har ju sina fördelar samt att s70 e ju s70in som sagt tongue. Problemet e ju att jag måste ha automat... kan inte låta kärringen förstöra ännu en låda.. Ska pendla 20 mil varje dag sen totalt och med dagens soppa priser e det ju lite segt.

btw ett växelåds byte på en verkstad kostar la 10 papp minst  å för de får du en bil som är nybesiktad å skattad så köp de te henne ...å så köper du manuellt å  lånar inte ut te henne wink


796 Inlägg
24 juli 2008
#24
Xuri skrev:
Bumbii skrev:
Ja det låter inte heller allt för dumt, s40en har ju sina fördelar samt att s70 e ju s70in som sagt tongue. Problemet e ju att jag måste ha automat... kan inte låta kärringen förstöra ännu en låda.. Ska pendla 20 mil varje dag sen totalt och med dagens soppa priser e det ju lite segt.

En s40 är en s40... enligt mitt tycke en bil man kaross-mässigt måste sköta bra för att förhindra rost å hålla noga koll på ... Mer bullrig å mer plastig jämnfört med en s70..dock så gillar jag dom
pga av dom går fint å bra (riktig volvo motor å låda) å billigt om man väljer någon av turbomodellerna...sugmodellerna dricker mycke förhållandevis till hästarna...å i sugmodellerna sitter de mera sneak grejer...

s70 ...Kanske känns klumpig osv...men de är mer rejäla grejer man får...tysta å fina att åka i ...mer utrymme  å dom rostar inte.... dom dricker lite mer men brukar rulla långa intervaller utan problem å de är väl totalpriset per mil man räknar tongue dock så säger jag inte att en s40 går sönder varje vecka om nån tror de

Ut å provkör hos någon bilhandlare...kanske inte har en bil i ditt pris men dom vet la faen inte om du ska köpa bilen eller inte när du provkör...ut å ta den en tur å se vad du kan få ner den i förbrukning osv via färddatorn


Fel som är vanliga enligt mitt tycke å som kanske ska kollas upp innan köp om de är utbytt eller om funktionen på detaljerna är riktig

s40 Rost = bromsrör/bränslerör längsgående å bakre rören, brustna fjädrar oftast bak men fram också
även skärkanter å runt grillen ov
     VVt enheterna (ställbart kamdrev kan man säga som börjar glappa å föra oljud)
Lite problem med soppapumpar å styrenheter...
s40 med GDI motorerna...problem med 4-5ans växel går sönder...
GDI motorerna börjar sota å man vet la inte riktigt varför(ventiltätningar å styrningar?)...Man byter mot en bättre begagnad spis...Krånglit å felsöka...


S70 Bakre länkarmsbussningar som ger sig (tar några år för dom att gå sönder men bilarna har några år på nacken å alla sköts på sitt sätt...
bakre vevaxeltätningarna börjar läcka olja..är dock ovanligt på just automatarna att dom börjar läcka så i ditt fall spelar de kanske inte roll men de är dyrt å byta..

Å de är från bil till bil hur möe soppa dom dricker...polarens v40 2.0t dricker 0.75 blandad...
Vår gamla s70 Glt drog ca 0.8-0.9 ...vet folk som inte lyckas köra nån volvo under 1 liter milen...är så relativt skicket på allt å vem fan de är som sitter bakom spakarna...

bra sammanfattning av modellerna sånt gillar jag.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.


Sök